AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Spiste lunsj på et spisested i dag og der måtte maten bestilles på en skjerm. På en annen skjerm måtte vi følge med på når maten var ferdig og når den var det så måtte vi hente den selv. Da vi skulle gå, måtte vi rydde etter oss. Greit nok, men når jeg ser på kvitteringen nå så er vi belastet 5,- kroner i serviceavgift. For hva og er det virkelig lov? Anonymkode: 2cbc8...fdb 4
AnonymBruker Skrevet 23. april #2 Skrevet 23. april Skjermene dere trykka på, gulvet dere gikk på, bordene dere satt ved og eventuelle toaletter på stedet skal fortsatt ha rengjøringog tilsyn, aka service så de 5 kr synes jeg var innafor. Anonymkode: d4f47...0b5
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjermene dere trykka på, gulvet dere gikk på, bordene dere satt ved og eventuelle toaletter på stedet skal fortsatt ha rengjøringog tilsyn, aka service så de 5 kr synes jeg var innafor. Anonymkode: d4f47...0b5 Det kunne de da bakt inn i prisen på maten. Akkurat som det ikke er handlevognleie og snømåking av parkeringsplassen påslått kvitteringen på matbutikken! Anonymkode: 55df9...377 9
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjermene dere trykka på, gulvet dere gikk på, bordene dere satt ved og eventuelle toaletter på stedet skal fortsatt ha rengjøringog tilsyn, aka service så de 5 kr synes jeg var innafor. Anonymkode: d4f47...0b5 Da bør det være inkludert i prisene! Alle bedrifter har utgifter av forskjellige slag, men de utgiftene må dekkes inn i omsetningen. Syns det er en litt rar praksis å legge til 5,- kroner pr ordre for å dekke utgifter man har. Anonymkode: 2cbc8...fdb 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spiste lunsj på et spisested i dag og der måtte maten bestilles på en skjerm. På en annen skjerm måtte vi følge med på når maten var ferdig og når den var det så måtte vi hente den selv. Da vi skulle gå, måtte vi rydde etter oss. Greit nok, men når jeg ser på kvitteringen nå så er vi belastet 5,- kroner i serviceavgift. For hva og er det virkelig lov? Anonymkode: 2cbc8...fdb Det er fullstendig lovlig. Og mulig jeg tar feil, men jeg tror lovgivningen har kommet for dem som IKKE spiser på utestedet, altså take away. Hva du har betalt for må du nesten spørre de du har betalt til, vi kan jo bare spekulere. Og ja, det er som sagt lov. Anonymkode: ee4c9...4ee
endo Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april Samme som med tips-kulturen. For mange som ser på tiktokkere og amerikanske influensere og dermed innbiller seg at det er slik i dette landet også. Folk er redde for muslimer? Det er den fantastiske amerikanske kulturen som vil knekke oss nordmenn. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Er ganske vanlig i utlandet (Det vil si ikke Skandinavia) - uansett hvilken type restaurant. Du må gjerne bli irritert av den slags i norge, men da anbefaler jeg deg å aldri reise tilbake der. Anonymkode: 961e3...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kunne de da bakt inn i prisen på maten. Akkurat som det ikke er handlevognleie og snømåking av parkeringsplassen påslått kvitteringen på matbutikken! Anonymkode: 55df9...377 Man bruker de samme fasilitetene uansett om man henter seg en cola. Eller kjøper familiemiddag til fem. Så urettferdig at de som kjøper mer må betale mer, når de tross alt også bidrar mer til spisestedet. Anonymkode: d436d...e73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå