Gå til innhold

Melde ifra anonymt til kommunen om nabo som bruker friområde som egen hage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og nabo grenser mot friområde som går mot lysløype. Det er et område på flere meters bredde imellom våre tomter, og der går en oppmerket sti som fører til lysløypa som beboere i vårt område bruker mye.

Naboen har utvidet plenen sin med ca 3-4 meter og satt opp en lekebod i enden, alt i friområdet. Vanligvis ville jeg ikke brydd meg med hva naboene gjør, men dette har ført til at folk har begynt å gå helt inntil mitt gjerde nå, siden den gamle stien går inntil naboens «nye» hage, og plenen de har anlagt, slik at det føles som å gå i hagen deres når man går på stien. Forstår godt hvorfor folk heller går inntil gjerdet mitt nå, og det er ulendt/steinete å skulle gå i midten av området.

Dette opplever jeg som ulempe for meg, og det kan vel ikke være lovlig? Kan man melde kommunen anonymt? Er i Kristiansand.

Anonymkode: c6130...293

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan legge inn en klage til kommunen. Men det er ikke anonymt altså. Det vises til alle. 

Anonymkode: 5c397...475

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du melder anonymt, så skjønner jo alle at det er en nabo som har meldt. 

Anonymkode: c278a...0e2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJekk plan og byggesak sine nettsider for aktuell kommune. Noen kommuner tilbyr anonyme varsler, men ikke alle, tror jeg.

Det naboen din har gjort der, er ugreit, og bør rapporteres.

Anonymkode: b9986...13c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det en ulempe for deg at folk går inntil gjerdet ditt? Og er du 100% på at naboen ikke holder seg inne for sin tomt?

Anonymkode: bdecf...664

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiansand kommune er helt rå på ulovlighetssaker så her er det bare å melde ifra. 

Anonymkode: 2083b...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uansett om du melder anonymt, så skjønner jo alle at det er en nabo som har meldt. 

Anonymkode: c278a...0e2

Ikke nødvendigvis! Det kan godt være noen av de som ofte går mellom gjerdene!

Anonymkode: a2bc8...e00

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan er det en ulempe for deg at folk går inntil gjerdet ditt? Og er du 100% på at naboen ikke holder seg inne for sin tomt?

Ja, de har nærmest doblet plenen sin inn på friområdet, og det er tydelig i flg kartverket at dette ikke er deres tomt.

Det blir mer innsyn hos meg når folk går helt inntil kontra 3 meter ifra -logisk det vel?

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, de har nærmest doblet plenen sin inn på friområdet, og det er tydelig i flg kartverket at dette ikke er deres tomt.

Det blir mer innsyn hos meg når folk går helt inntil kontra 3 meter ifra -logisk det vel?

ts

Ikke spesielt mer innsyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...