AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:23 #1 Del Skrevet onsdag kl 10:23 Jeg har sendt over alt av dokumentasjon, og forsøkt hundre ganger å få kontakt med Facebook for å få gjort min avdøde forelders profil om til minneside. Jeg får ingen respons, ingen svar, ingenting skjer. Jeg har også bedt om å få den slettet. Heller ikke dette fungerer. Nå har jeg forsøkt i et halvt år. Jeg har fram til nå avstått fra å logge inn på vedkommendes Facebook for å fikse dette via egen profil. Det er vel strengt tatt ikke lov, og jeg anser min forelders sosiale medier som privatliv, og det ønsker jeg at skal forbli privatliv i mine hender. Hva gjør folk vanligvis i slike situasjoner? Det digitale livet blir en hengemyr for oss etterlatte.. Anonymkode: 50dd7...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:24 #2 Del Skrevet onsdag kl 10:24 Nå ser jeg at denne tråden ble dobbel, svar gjerne på DENNE tråden. Anonymkode: 50dd7...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:29 #3 Del Skrevet onsdag kl 10:29 Tror det enkleste er å bare logge inn og slette den, uten å snoke i meldinger etc.? Anonymkode: 31ec4...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:30 #4 Del Skrevet onsdag kl 10:30 Det er lov når personen er død, jo. Det er livsarvinger som forvalter fb og andre sosiale medier. Anonymkode: 4da08...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:34 #5 Del Skrevet onsdag kl 10:34 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har sendt over alt av dokumentasjon, og forsøkt hundre ganger å få kontakt med Facebook for å få gjort min avdøde forelders profil om til minneside. Jeg får ingen respons, ingen svar, ingenting skjer. Jeg har også bedt om å få den slettet. Heller ikke dette fungerer. Anonymkode: 50dd7...d32 Jeg gikk inn og deaktiverte den, slettet ikke tilfelle jeg skulle ønske noe info derfra i fremtiden. Jeg gjettet passordet (navn på katt, det var en bombe). Men snoket ikke i meldinger. Anonymkode: 58a7b...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet onsdag kl 10:38 #6 Del Skrevet onsdag kl 10:38 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har sendt over alt av dokumentasjon, og forsøkt hundre ganger å få kontakt med Facebook for å få gjort min avdøde forelders profil om til minneside. Jeg får ingen respons, ingen svar, ingenting skjer. Jeg har også bedt om å få den slettet. Heller ikke dette fungerer. Nå har jeg forsøkt i et halvt år. Jeg har fram til nå avstått fra å logge inn på vedkommendes Facebook for å fikse dette via egen profil. Det er vel strengt tatt ikke lov, og jeg anser min forelders sosiale medier som privatliv, og det ønsker jeg at skal forbli privatliv i mine hender. Hva gjør folk vanligvis i slike situasjoner? Det digitale livet blir en hengemyr for oss etterlatte.. Anonymkode: 50dd7...d32 Jeg har forsøkt i 1 1/2 år å få en profil jeg er minnekontoforvalter for til å bli minneprofil. Har sendt over dokumentasjon flere ganger, men det skjer ikke. Er det sånn at det er umulig å få det til? Har noen fått omgjort til minnekonto det siste året? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:41 #7 Del Skrevet onsdag kl 10:41 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er lov når personen er død, jo. Det er livsarvinger som forvalter fb og andre sosiale medier. Anonymkode: 4da08...e75 Ja, er det lov? Har inntrykk av at det ikke er det? jeg har INGEN interesse av å lese noen meldinger, og det kommer jeg aldri til å gjøre Anonymkode: 50dd7...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:42 #8 Del Skrevet onsdag kl 10:42 Jeg er dessuten redd for at noen skal se at den er pålogget.. Anonymkode: 50dd7...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:43 #9 Del Skrevet onsdag kl 10:43 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er lov når personen er død, jo. Det er livsarvinger som forvalter fb og andre sosiale medier. Anonymkode: 4da08...e75 Selv om en person er død, så har personen rett til at privatlivet deres blir ivaretatt. Det handler om etiske hensyn, selv om det ikke er slik i juridisk forstand. Anonymkode: 301e7...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:49 #10 Del Skrevet onsdag kl 10:49 ja, det lurer jeg på også. Forsøker å slette facebook for min demente mor. Har sendt inn fremtidsfullmakt osv, men det skjer ikke noe som helst. Umulig å gjette seg til passord osv. Det har jeg forsøkt.... Anonymkode: 45cf9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:50 #11 Del Skrevet onsdag kl 10:50 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv om en person er død, så har personen rett til at privatlivet deres blir ivaretatt. Det handler om etiske hensyn, selv om det ikke er slik i juridisk forstand. Anonymkode: 301e7...d63 Ja nettopp, det er slik jeg har oppfattet det Anonymkode: 50dd7...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå