Gå til innhold

Minneside Facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt over alt av dokumentasjon, og forsøkt hundre ganger å få kontakt med Facebook for å få gjort min avdøde forelders profil om til minneside. Jeg får ingen respons, ingen svar, ingenting skjer. Jeg har også bedt om å få den slettet. Heller ikke dette fungerer. 

Nå har jeg forsøkt i et halvt år. Jeg har fram til nå avstått fra å logge inn på vedkommendes Facebook for å fikse dette via egen profil. Det er vel strengt tatt ikke lov, og jeg anser min forelders sosiale medier som privatliv, og det ønsker jeg at skal forbli privatliv i mine hender.

Hva gjør folk vanligvis i slike situasjoner? Det digitale livet blir en hengemyr for oss etterlatte.. 

Anonymkode: 50dd7...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ser jeg at denne tråden ble dobbel, svar gjerne på DENNE tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det enkleste er å bare logge inn og slette den, uten å snoke i meldinger etc.?

Anonymkode: 31ec4...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov når personen er død, jo. Det er livsarvinger som forvalter fb og andre sosiale medier.

Anonymkode: 4da08...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har sendt over alt av dokumentasjon, og forsøkt hundre ganger å få kontakt med Facebook for å få gjort min avdøde forelders profil om til minneside. Jeg får ingen respons, ingen svar, ingenting skjer. Jeg har også bedt om å få den slettet. Heller ikke dette fungerer. 

Jeg gikk inn og deaktiverte den, slettet ikke tilfelle jeg skulle ønske noe info derfra i fremtiden. Jeg gjettet passordet (navn på katt, det var en bombe). Men snoket ikke i meldinger.

Anonymkode: 58a7b...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå har jeg forsøkt i et halvt år. Jeg har fram til nå avstått fra å logge inn på vedkommendes Facebook for å fikse dette via egen profil. Det er vel strengt tatt ikke lov, og jeg anser min forelders sosiale medier som privatliv, og det ønsker jeg at skal forbli privatliv i mine hender.

Hva gjør folk vanligvis i slike situasjoner? Det digitale livet blir en hengemyr for oss etterlatte.. 

Jeg har forsøkt i 1 1/2 år å få en profil jeg er minnekontoforvalter for til å bli minneprofil. Har sendt over dokumentasjon flere ganger, men det skjer ikke.

Er det sånn at det er umulig å få det til? Har noen fått omgjort til minnekonto det siste året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er lov når personen er død, jo. Det er livsarvinger som forvalter fb og andre sosiale medier.

Ja, er det lov? Har inntrykk av at det ikke er det? 

jeg har INGEN interesse av å lese noen meldinger, og det kommer jeg aldri til å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessuten redd for at noen skal se at den er pålogget.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selv om en person er død, så har personen rett til at privatlivet deres blir ivaretatt. Det handler om etiske hensyn, selv om det ikke er slik i juridisk forstand.

Anonymkode: 301e7...d63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det lurer jeg på også.  Forsøker å slette facebook for min demente mor. Har sendt inn fremtidsfullmakt osv, men det skjer ikke noe som helst.  Umulig å gjette seg til passord osv.  Det har jeg forsøkt....

Anonymkode: 45cf9...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv om en person er død, så har personen rett til at privatlivet deres blir ivaretatt. Det handler om etiske hensyn, selv om det ikke er slik i juridisk forstand.

Anonymkode: 301e7...d63

Ja nettopp, det er slik jeg har oppfattet det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...