Gå til innhold

Gravid og kvalm, legen presser meg til å ta medisin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men bare si ja til legen, hent ut medisinen og la være å ta den?? Så på neste time sier du jo bare at den ikke har hjulpet noe!! 

Anonymkode: c674b...3f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Seriøst, man skal da ikke bli tvunget til å dra på jobb når man kaster opp til og fra og på jobb den lille perioden man er gravid???

Mens folk blir uføre resten av livet på grunn av mindre. Eller langtidsykmeldte og over på AAP.

Hvorfor skal gravide absolutt tyne ut det siste av krefter og helse redd før de skal føde og ta seg av baby, og kanskje har andre barn hjemme fra før?

Fatter ikke logikken.

Anonymkode: e7f1d...317

Jeg fungerte da utmerket på jobb som gravid selv om jeg kastet opp på vei til jobb en dag? Jeg anser ikke det som å tyne seg selv. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om de situasjonene hvor man selv med medisiner spyr hele dagen eller ikke kommer seg opp av sengen.

Nå er ikke mitt inntrykk at gravide tyner seg selv i det hele tatt, tvert om skal man ikke tåle noe som helst som gravid.

Anonymkode: 1843c...528

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg fungerte da utmerket på jobb som gravid selv om jeg kastet opp på vei til jobb en dag? Jeg anser ikke det som å tyne seg selv. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om de situasjonene hvor man selv med medisiner spyr hele dagen eller ikke kommer seg opp av sengen.

Nå er ikke mitt inntrykk at gravide tyner seg selv i det hele tatt, tvert om skal man ikke tåle noe som helst som gravid.

Ok, men da var ikke du like dårlig som meg, så din situasjon er en annen og kan ikke generaliseres til min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ok, men da var ikke du like dårlig som meg, så din situasjon er en annen og kan ikke generaliseres til min!

Det vet du ikke enda, for du har ikke forsøkt medisinene du er anbefalt.

Som skrevet var dette etter medisinering for svangerskapskvalme. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Seriøst, man skal da ikke bli tvunget til å dra på jobb når man kaster opp til og fra og på jobb den lille perioden man er gravid???

Mens folk blir uføre resten av livet på grunn av mindre. Eller langtidsykmeldte og over på AAP.

Hvorfor skal gravide absolutt tyne ut det siste av krefter og helse redd før de skal føde og ta seg av baby, og kanskje har andre barn hjemme fra før?

Fatter ikke logikken.

Hva tenker du på da? Jada, det finnes noen få som jukser seg til uføretrygd, akkurat som det finnes gravide som jukser seg til sykemelding.

Det høres virkelig ut som at du aller helst bare vil være sykemeldt. Det kunne jo hende at Zofran hadde hjulpet, og da hadde det ikke vært noen grunn til å være hjemme. 

Anonymkode: 6897e...73f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva tenker du på da? Jada, det finnes noen få som jukser seg til uføretrygd, akkurat som det finnes gravide som jukser seg til sykemelding.

Det høres virkelig ut som at du aller helst bare vil være sykemeldt. Det kunne jo hende at Zofran hadde hjulpet, og da hadde det ikke vært noen grunn til å være hjemme. 

Feil, det jeg vil aller helst er å ikke utsette babyen min for unødvendig skader og risiko. 

Hvorfor alltid tenke det værste om folk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Feil, det jeg vil aller helst er å ikke utsette babyen min for unødvendig skader og risiko. 

Men du utsetter jo babyen for risiko nå.

Anonymkode: 1cdaf...624

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har du ikke tatt kontakt med en gynekolog når du ikke stoler på fastlegens vurderinger?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men du utsetter jo babyen for risiko nå.

Anonymkode: 1cdaf...624

Nei, det får ingen skade av at jeg har rolige dager hjemme og får i meg sunn mat og drikke. Usikre medisiner der i mot, som til og med frarådes,det frarådes til og med på generelt grunnlag å ikke ta medisiner i svangerskap.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fatter ikke logikken.

Du aner jo ikke hva du snakker om. For det første så heter det ufør, ikke uføre. For det andre så kan du ikke sette en ufør i samme bås som gravide. Å man får ikke uføretrygd på bestilling, det er mange år med sykdom, utprøving, behandlinger osv. Man skal igjennom ekstremt mye før man i det hele tatt vurderes for godkjent til å søke på uføretrygd. 

Se heller å dra den late ræva di ut av godstolen og rør på kroppen for babyens skyld. Baby har ikke godt av det inaktive livet du insisterer på å leve nå. 

Anonymkode: 74de7...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du aner jo ikke hva du snakker om. For det første så heter det ufør, ikke uføre. For det andre så kan du ikke sette en ufør i samme bås som gravide. Å man får ikke uføretrygd på bestilling, det er mange år med sykdom, utprøving, behandlinger osv. Man skal igjennom ekstremt mye før man i det hele tatt vurderes for godkjent til å søke på uføretrygd. 

Se heller å dra den late ræva di ut av godstolen og rør på kroppen for babyens skyld. Baby har ikke godt av det inaktive livet du insisterer på å leve nå. 

Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal presse meg til p ta medisiner de siste to månedene jeg er gravid. 

Medisiner er og forblir ikke bra å ta når man er gravid, det skal unngås så langt det lar seg gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal presse meg til p ta medisiner de siste to månedene jeg er gravid. 

Medisiner er og forblir ikke bra å ta når man er gravid, det skal unngås så langt det lar seg gjøre. 

Så ta ulønnet permisjon da, siden du absolutt ikke gidder å jobbe eller prøve medisinen legen anbefaler. Skjønner ikke problemet ditt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så ta ulønnet permisjon da, siden du absolutt ikke gidder å jobbe eller prøve medisinen legen anbefaler. Skjønner ikke problemet ditt. 

Jeg var hos en privat gynekolog og fikk sykemelding med en gang, hun var helt enig med meg om at det i min situasjon var best å avstå fra Zofran.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi du virker kverulerende og arbeidssky? Mer behagelig å gå hjemme og daffe sikkert. 

Anonymkode: 0a8c2...c9e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...