AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:17 #41 Del Skrevet onsdag kl 14:17 Ja herlighet, lat som at du prøver medikamentet og si at det ikke fungerer? Verre er det vel ikke? Anonymkode: 7d0f2...5f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:35 #42 Del Skrevet onsdag kl 14:35 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er ikke noe alternativ å jobbe nå, jeg kommer meg jo ikke en gang ut av huset, eller ordnet meg om morgenen. Kvalmen er for overveldende. Må ligge det meste av dagen. Anonymkode: e7f1d...317 Om du ikke kommer deg ut av huset, hvordan klarer du da å komme deg til lege? Uttalelsen din styrker meg i troen på en ting, du troller. Anonymkode: 5b247...64a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:36 #43 Del Skrevet onsdag kl 14:36 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om du ikke kommer deg ut av huset, hvordan klarer du da å komme deg til lege? Uttalelsen din styrker meg i troen på en ting, du troller. Anonymkode: 5b247...64a Du skjønner ikke at det er forskjell på å gå 300 meter til legen og være der 15 min og en hel arbeidsdag hvor man verken kan ta seg inn dagen før og dagene etter? Anonymkode: e7f1d...317 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:36 #44 Del Skrevet onsdag kl 14:36 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det er ikke noe alternativ å jobbe nå, jeg kommer meg jo ikke en gang ut av huset, eller ordnet meg om morgenen. Kvalmen er for overveldende. Må ligge det meste av dagen. Anonymkode: e7f1d...317 Du kan få blodpropp av å ligge hele dagen. Som gravid har du betydelig økt risiko for blodpropp. Zofran er ikke farlig i tredje trimester. Anonymkode: 9560b...125 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:18 #45 Del Skrevet onsdag kl 16:18 Herregud for noen kverulanter. Det er helt sykt at leger nå skal stramme inn sykemeldinger for gravide. Det er da virkelig ikke de gravide det bør strammes inn på, men alle disse som har angst og psykiske lidelser som trenger rutiner og mennesker rundt seg mer enn å ligge på sofaen og game hele dagen. TS du bestiller deg en time privat og får en annen leges vurdering. Selvfølgelig skal du slippe å ta medisiner du er redd skal skade fosteret ditt. Folk i denne tråden er alt for naive for legemidler under svangerskapet. Jeg ville også tatt dette opp skikkelig med fastlege og sagt at du opplever at du nå presses til å ta en medisin du ikke er komfortabel med. Anonymkode: ec769...56a 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:42 #46 Del Skrevet onsdag kl 16:42 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men tror du virkelig at medisiner som gir økt forekomst av hjertefeil og gane-kjevespalte, selv om det er i første trimester, virkelig er bra å ta dersom man kan la være? Anonymkode: e7f1d...317 Du kan selvsagt la være. Men om du tar de pillene nå, så kan de ikke gi de fosterskadene du nevner. Fostret er utviklet i ansiktet allerede. En ganespalte oppstår ikke plutselig i tredje trimester. Hjertefeil er ikke påvist pga disse pillene. Din inaktive hverdag nå er langt farligere for både deg og fosteret enn om du prøver pillene mot kvalmen. Anonymkode: e3cae...e05 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:45 #47 Del Skrevet onsdag kl 16:45 Takk ja til medisinen. Hent den ut og gi beskjed om at den ikke har noe effekt. Anonymkode: b18e2...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:58 #48 Del Skrevet onsdag kl 16:58 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Herregud for noen kverulanter. Det er helt sykt at leger nå skal stramme inn sykemeldinger for gravide. Det er da virkelig ikke de gravide det bør strammes inn på, men alle disse som har angst og psykiske lidelser som trenger rutiner og mennesker rundt seg mer enn å ligge på sofaen og game hele dagen. TS du bestiller deg en time privat og får en annen leges vurdering. Selvfølgelig skal du slippe å ta medisiner du er redd skal skade fosteret ditt. Folk i denne tråden er alt for naive for legemidler under svangerskapet. Jeg ville også tatt dette opp skikkelig med fastlege og sagt at du opplever at du nå presses til å ta en medisin du ikke er komfortabel med. Anonymkode: ec769...56a Mange av disse med psykiske lidelser er jo gravide, og de har angst for fødselen, angst for at jordmor skal sjekke åpning, angst for om en mannlig helsearbeider skal være til stede, rett og slett angst for det meste. Når det gjelder å stramme inn sykemeldinger for gravide, så er jo det nettopp for å minimere tilfeller som ts, som lever et veldig inaktivt lis - som er til fare for både mor og barn, samt alle de som mener at graviditet er en sykdom som kreves sykemelding for store deler av svangerskapet. Anonymkode: 74de7...556 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:02 #49 Del Skrevet onsdag kl 17:02 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mange av disse med psykiske lidelser er jo gravide, og de har angst for fødselen, angst for at jordmor skal sjekke åpning, angst for om en mannlig helsearbeider skal være til stede, rett og slett angst for det meste. Når det gjelder å stramme inn sykemeldinger for gravide, så er jo det nettopp for å minimere tilfeller som ts, som lever et veldig inaktivt lis - som er til fare for både mor og barn, samt alle de som mener at graviditet er en sykdom som kreves sykemelding for store deler av svangerskapet. Anonymkode: 74de7...556 Så man skal kaste opp på vei til jobb isteden da mener du? Og kollapse i løpet av dagen? Anonymkode: e7f1d...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:15 #50 Del Skrevet onsdag kl 17:15 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så man skal kaste opp på vei til jobb isteden da mener du? Og kollapse i løpet av dagen? Anonymkode: e7f1d...317 Hvis du hadde gjort en liten innsats og gjort som legen anbefaler så hadde du ikke trengt sykemelding. Men du er ikke interessert i å jobbe og nekter derfor legens anbefaling. Det er sånne som deg som er årsak til innstramming av sykemeldinger til gravide, så takk deg selv. Anonymkode: 74de7...556 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet onsdag kl 17:17 #51 Del Skrevet onsdag kl 17:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skjønner ikke at det er forskjell på å gå 300 meter til legen og være der 15 min og en hel arbeidsdag hvor man verken kan ta seg inn dagen før og dagene etter? Anonymkode: e7f1d...317 Det er da vel ingen som har sagt at du MÅ jobbe fulle dager hvis du tar Zofran? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:18 #52 Del Skrevet onsdag kl 17:18 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så man skal kaste opp på vei til jobb isteden da mener du? Og kollapse i løpet av dagen? Anonymkode: e7f1d...317 Men du, pass på at du aldri blir gravid igjen, for utifra hva du forklarer så vil du aldri klare å ta deg av barn og gå gravid samtidig. Anonymkode: 74de7...556 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljekorall Skrevet onsdag kl 17:54 #53 Del Skrevet onsdag kl 17:54 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men du, pass på at du aldri blir gravid igjen, for utifra hva du forklarer så vil du aldri klare å ta deg av barn og gå gravid samtidig. Anonymkode: 74de7...556 Til anonym 74de7...556: Så ekle, slemme svar du har i hele tråden! Skam deg. Til ts: Skjønner godt at du kvier deg, spesielt når du allerede har prøvd alle de "trygge" alternativene uten effekt. Støtter de andre her om å diskutere zofran med jordmor/tryggmammamedisin. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:55 #54 Del Skrevet onsdag kl 17:55 liljekorall skrev (Akkurat nå): Til anonym 74de7...556: Så ekle, slemme svar du har i hele tråden! Skam deg. Sannheten kan svi. Anonymkode: 74de7...556 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:58 #55 Del Skrevet onsdag kl 17:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt sykt at leger nå skal stramme inn sykemeldinger for gravide Det er det ikke. Vet om flere som har gått sykemeldt under graviditet, kun fordi det var mer behagelig enn å gå på jobb. Bestevenninnen min gikk sykemeldt hele svangerskapet, skyldte på kvalme, men var frisk som en fisk. Anonymkode: 76be5...697 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:54 #56 Del Skrevet onsdag kl 18:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det ikke. Vet om flere som har gått sykemeldt under graviditet, kun fordi det var mer behagelig enn å gå på jobb. Bestevenninnen min gikk sykemeldt hele svangerskapet, skyldte på kvalme, men var frisk som en fisk. Anonymkode: 76be5...697 De færreste later som de er syke for å slipe jobb. De fleste har reelle plager. Man kan uansett ikke stramme inn på de som faktisk er syke bare for å få ned tallene. Anonymkode: e7f1d...317 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:13 #57 Del Skrevet onsdag kl 19:13 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men tror du virkelig at medisiner som gir økt forekomst av hjertefeil og gane-kjevespalte, selv om det er i første trimester, virkelig er bra å ta dersom man kan la være? Anonymkode: e7f1d...317 Dette er som om man skulle være redd for å bruke fluortabletter når man har fått alle de permanente tennene, fordi man trodde at man kunne utvikle dental fluorose. Når en del av kroppen allerede er dannet, kan den ikke få utviklingsdefekter senere. Ingen kan tvinge deg til å bruke tablettene, men det kan medføre at du ikke får sykemelding. Det samme gjelder andre syke. En som nekter å ta imot behandling for sin vonde rygg, kan ikke regne med å få sykepenger. Anonymkode: 6897e...73f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:14 #58 Del Skrevet onsdag kl 19:14 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De færreste later som de er syke for å slipe jobb. De fleste har reelle plager. Man kan uansett ikke stramme inn på de som faktisk er syke bare for å få ned tallene. Anonymkode: e7f1d...317 Det er jo misbruk av systemet som dessverre ødelegger for de med reelle behov. Sånn er det på flere områder. Anonymkode: 74de7...556 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:23 #59 Del Skrevet onsdag kl 19:23 Jeg er gravid i uke 14 og spyr dagen lang uten xonvea. Den medisinen er første valget ved svangerskaps kvalme. Likevel fungerte den ikke optimalt for meg som grenser til hyperemisis, men jeg spurte faktisk legen om zofran i tillegg men det fikk jeg ikke ta før jeg var kommet lengre på vei i graviditeten mtp de fosterskadene du nevner. Men det er jo mye annet du kan ta. Postafen, eller afipran - den har ingen beviste fosterskader Anonymkode: 8494b...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:30 #60 Del Skrevet onsdag kl 19:30 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er gravid i uke 14 og spyr dagen lang uten xonvea. Den medisinen er første valget ved svangerskaps kvalme. Likevel fungerte den ikke optimalt for meg som grenser til hyperemisis, men jeg spurte faktisk legen om zofran i tillegg men det fikk jeg ikke ta før jeg var kommet lengre på vei i graviditeten mtp de fosterskadene du nevner. Men det er jo mye annet du kan ta. Postafen, eller afipran - den har ingen beviste fosterskader Anonymkode: 8494b...96f Ts er i siste trimester. Og har åpenbart prøvd medikamentene du nevner, uten effekt. Anonymkode: 6897e...73f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå