AnonymBruker Skrevet 23. april #21 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er du som fortsetter å kverne på dette å ikke gir deg. Aksepter at noen faktisk har andre meninger enn deg. Anonymkode: 636f6...a81 OG Anonymkode: 0b79b...708 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #22 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Om det brukes på mennesker eller hunder, så synes jeg det er et helt forferdelig navn. Ikke kan man rope på barnet/ hunden, blir vel vanskelig å si Lykke på en streng måte også. Dessuten så er lykke en tilstand og ikke et navn. Kan ikke fatte og begripe at noen bruker det som navn, men hvilke mennesker tror du bruker lykke som navn? Anonymkode: 636f6...a81 Syns Lykke er pent, men kanskje mest passende til dyr enn mennesker er min første tanke🤔. Superfint til en liten toodler eller et barneskole barn, men ser for meg at det fort kan bli vanskelig å bli tatt ordentlig seriøst med det navnet som voksen. Kan hende jg tar helt feil Anonymkode: 07e3e...219 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #23 Skrevet 23. april Synes det er et fint navn jeg, selv om det også er en tilstand. Samme synes jeg med Liv og Sol (selv om det også er et substantiv) Anonymkode: 3ba0e...aad
AnonymBruker Skrevet 23. april #24 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er et fint navn jeg, selv om det også er en tilstand. Samme synes jeg med Liv og Sol (selv om det også er et substantiv) Anonymkode: 3ba0e...aad Tenker du det samme om alle navn som også er substantiv fellesnavn? Dag? Bjørn? Storm? Ravn? Saga? Stein? Kunne lagt til mange fler. Det er jo flust av dem... Anonymkode: 8de6b...d64
AnonymBruker Skrevet 23. april #25 Skrevet 23. april Lykke er ikke et navn jeg liker og dessuten har det blitt veldig vanlig her jeg bor Anonymkode: 5199b...382
AnonymBruker Skrevet 23. april #26 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er et fint navn jeg, selv om det også er en tilstand. Samme synes jeg med Liv og Sol (selv om det også er et substantiv) Anonymkode: 3ba0e...aad Begge navnene er fra substantiv, men kanskje ikke fra de substantivene mange tror. Liv kommer ikke fra liv (intetkjønnsord), men fra liv, gammelnorsk hlíf (hunkjønnsord) som betyr beskyttelse. Beslektet med nynorsk ei livd og adjektivet liv. Sol kommer fra sal (hus/rom). AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner en voksen kvinne som heter Lykke. Hun er en trivelig og hyggelig kvinne. Veldig normal. Jeg tenker navnet er i gate med Hope og Destiny, som brukes mer i en del andre land. Synes ikke det er så ille, og jeg liker at det er norsk og klingen fint på norsk. Er veldig mange andre navn (på norske barn) som jeg liker dårligere. Anonymkode: 8de6b...d64 Nja, Lykke betyr ikke (nødvendigvis) lykke, det kan ha andre betydninger, i hvert fall som mannsnavn, tror jeg. Anonymkode: 85af4...989
AnonymBruker Skrevet 23. april #27 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om det brukes på mennesker eller hunder, så synes jeg det er et helt forferdelig navn. Ikke kan man rope på barnet/ hunden, blir vel vanskelig å si Lykke på en streng måte også. Dessuten så er lykke en tilstand og ikke et navn. Kan ikke fatte og begripe at noen bruker det som navn, men hvilke mennesker tror du bruker lykke som navn? Anonymkode: 636f6...a81 Før jeg ble kjent med ei som heter lykke, så tenkte jeg ganske likt som du. Nå synes jeg det er ganske fint🙂 Anonymkode: 39725...c62
AnonymBruker Skrevet 24. april #28 Skrevet 24. april Jeg synes Lykke og andre navn som beskriver tilstander e.l. er uheldige. Det legger liksom føringer på den som blir kalt det. Hva hvis Lykke blir deprimert? Anonymkode: f30ac...a37 4
AnonymBruker Skrevet 27. april #29 Skrevet 27. april Jeg tenker at det kan være et ganske belastende navn å ha, fordi det beskriver en tilstand ingen mennesker er i hele tida. Dårlige dager er vonde for alle, men må være ekstra ille om du heter Lykke. Skjønner egentlig ikke at det er lov å kalle barnet sitt dette. Anonymkode: 6a5a2...401 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå