Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først må jeg si jeg er takknemlig for å ha en trygg jobb og for alle goder som følger med det, 

Det sitter langt inne, men jeg innser at jobben ikke er riktig for meg. Det er et stort arbeid- og salgspress med korte tidsfrister og en sterk prestasjon- og konkurransekultur. Måloppnåelse på prestasjon blir fulgt opp ukentlig, månedlig, kvartalsvis og årlig. Det er et jag etter hvem som presterer best, og dette belønnes med premier, aktiviteter, middager, etc. Presterer man ikke på topp, blir det nesten sett på som om man sliter / ikke er god nok. 

Jeg sliter mye med svimmelhetsanfall og angst bare jeg tenker på jobb. Selv på fridager klarer jeg ikke slappe 100 % av, fordi jeg vet at snart (om så være over en helg, eller over en ukes ferie) så må jeg tilbake på jobb. Jeg har fått ha noe hjemmekontor som er eneste årsak til at det har gått så langt det har, og for at jeg har klart å stå i stillingen. Det begynner å tære på meg psykisk, og jeg trives virkelig ikke av stresset jobben gir. Det er en kamp å sitte på kontoret ellers. Livet føles tungt når man kommer hjem. 

På en annen side trives jeg veldig godt med det stabile jobben gir som er en god lønn, mulighet for hjemmekontor, fleksibelt når man ønsker ferie, samt generelle gode ordninger man får fordeler av. Jeg vil ikke virke utakknemlig, men alt tyder på at jeg må over i en betydelig roligere hverdag, men også der jeg får utfordringer med ansvar. 

Er det noen som har opplevd det samme i finansrådgiver, og hva jobber dere med i dag? 

Anonymkode: 73de8...08e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvilken bank jobber du i?

min erfaring som finansrådgiver er at det er en relativt chill jobb dersom man presterer "ok"

Anonymkode: a6f7f...bac

AnonymBruker
Skrevet

Ville forsøkt å søke jobb i en annen bank først, før du forlater yrket helt. Jobber selv som finansrådgiver i en lokalbank, og opplever selvsagt noe salgspress, men samtidig ikke i nærheten av det du beskriver. Har heller aldri blitt så godt ivaretatt som ansatt før. Hos oss feires ikke den enkelte, men hele banken når vi gjør det bra. Vi har ikke individuelle «premier» basert på prestasjon.  
Men likevel - slik du beskriver det hadde jeg det i min forrige jobb. Da som rådgiver i statlig sektor. Det var en kamp bare å stå i stillingen. Vi passer for ulike ting. Min hverdag ble hundre ganger bedre av å bytte.

Anonymkode: 5461a...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...