AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:15 #1 Del Skrevet onsdag kl 07:15 Kjæresten min har en drøm om Roma. Tenker til høsten, kansje litt kjøligere der da. Tips til hva man kan gjør å hva slags hotel som er bra? Har aldri vært i Italia før, å hadde det vært opp til meg så kunne jeg kanskje tenkt meg noe annet en Roma. Ser for meg masse turister overalt. Anonymkode: 7c449...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:39 #2 Del Skrevet onsdag kl 07:39 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjæresten min har en drøm om Roma. Tenker til høsten, kansje litt kjøligere der da. Tips til hva man kan gjør å hva slags hotel som er bra? Har aldri vært i Italia før, å hadde det vært opp til meg så kunne jeg kanskje tenkt meg noe annet en Roma. Ser for meg masse turister overalt. Anonymkode: 7c449...731 Jeg var i Roma i november. Absolutt turister der da også, men på langt nær så ille at det var et problem. Og temperaturen var veldig fin, akkurat passe med en pause fra regn og slaps i Norge på det tidspunktet. Nå er det vel Jubilee i år, så ville sjekket om det blir veldig mye mer turister på grunn av det og eventuelt pushe det til våren neste år. Vi bodde nær Piazza Navona, med gangavstand til det meste av det vi ville se. Neste gang tror jeg kanskje jeg skal bo, og spise, mer i Trastevere. Vi var med på en guidet mat- og vintur der, det anbefales! Ellers var Roma en veldig avslappet og hyggelig by. Tok også en togtur opp til Tivoli, som var vel verdt en dag brukt. Anonymkode: 56196...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:45 #3 Del Skrevet torsdag kl 13:45 Vi var der i September i fjor. Det var oppmot 40 grader. Anbefaler å dra litt senere enn det. Vi likte byen veldig godt. Var der i 10 dager, og hver eneste dag var stappfull av turistseverdigheter fra tidlig om morgenen til middagstid. Det er så vanvittig mye å se på, og det er nesten alt innen gangavstand fra hverandre. Noe krevde billetter, annet var gratis eller man betalte ved oppmøte. Det var ikke før de siste to dagene at vi følte at vi hadde fått sett det meste, og kunne ta det litt med ro. Et tips: den beste maten fikk vi tak i på stedene som ikke engang hadde sitteplasser. Mange gode måltider ble inntatt stående på fortauet. Spesielt mye god frityrstekt sjømat som småfisk og blekksprut. Anonymkode: 2fa1d...efd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:20 #4 Del Skrevet torsdag kl 16:20 Det er jubileumsår i Roma i år, noe som gjør at det er ekstra mange turister og ekstra dyrt å reise dit i år. Så ville vurdert å ta turen til våren i stedet. Men Roma er en fantastisk by som man bør unne seg å ha noen dager i når man drar dit. Helst 4-5 dager syns jeg. Jeg har vært der i oktober to ganger, det har vært veldig behagelig temperatur der da. Anonymkode: 68c32...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:07 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:07 Jeg har vært der i slutten av oktober og slutten av november. Da var det behagelige temperaturer. Har vært flere ganger i Italia om sommeren, men da har jeg styrt unna Roma. Hvis dere vil dra til en annen fin italiensk by, anbefaler jeg Firenze. Anonymkode: 51336...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå