AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #1 Del Skrevet i går, 07:14 Hei. Jeg er en dame på 40 år, 174cm høy og ca 88kg. Jeg la på meg noen kg under covid og ble værende slik. Ønsker å komme tilbake til der jeg var og er bevisst på å gjøre noen grep. Er relativt aktiv i hverdagen (men har en stillestittende jobb), går en time hver dag til og fra jobb, og prøver å trene styrke noen dager i uka. Spiser generelt ganske sunt, lager all mat fra bunnen av, drikker veldig sjeldent brus eller andre drikker enn vann/kaffe/te og styrer stort sett unna godsaker i ukedagene. Jeg har ikke endret kostholdet mitt ila voksenlivet, men har skjønt at jeg nok spiser litt større porsjoner enn før. Jeg har en mann som er veldig aktiv og ofte sulten, så det har nok blitt til at jeg også spiser oftere eller mer enn før, når han spiser. Skjønner også at det nok kreves mer å holde vekta når jeg nå har passert 40 år, enn i 20-og 30åra. Jeg ser at vekta legger seg på midten: magen og hoftene, mens resten er fordelt jevnt og ser greit ut. Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaringer med å kutte ut enkelte matvarer/vaner eller gjøre andre grep som gjør at magen ikke blir oppblåst etter måltider? Har hørt folk snakke om at de har gått ned flere buksestørrelser etter å ha kuttet ut brød, hvetemel, sukker o.l. Noen ideer som folk har erfaringer med? Anonymkode: ad5c0...8fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #2 Del Skrevet i går, 07:21 Hvis du vil gå ned må du spise mindre enn du forbrenner, ønsker du å unngå å bli oppblåst må du finne ut av hva som gjør at du blir oppblåst, det kan du gjøre ved å feks eliminere ting fra kosten for en periode for å se om det blir bedre, det er mange som bli oppblåst av feks brødmat. Anonymkode: be562...a6b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #3 Del Skrevet i går, 07:26 Å kutte ut raske karbohydrater kan være fordelaktig, og fokusere mer på langsomme karbohydrater fra fullkorn, fiber og resistent stivelse. Etterhvert som vi blir eldre, trenger vi kvinner også mer proteiner, så fokuser på å ha en god proteinkilde til hvert måltid. Anonymkode: 3c312...df7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #4 Del Skrevet i går, 07:26 Jeg blir veldig "pløsete" av hvete og sukker. Så når jeg holder meg unna dette, føles det som jeg går ned en buksestørrelse fordi jeg er mindre oppblåst og har mindre vann i kroppen. I realiteten går jeg ikke nødvendigvis ned noe, for jeg bytter da gjerne ut med sunn mat, så kaloriene kan nok være likt inn/ut. Men ser UTROLIG stor forskjell. Uten hvete og sukker har jeg flat mage med litt definisjon, og ingen dobbelhake. strammere i kroppen jevnt over. Med hvete og sukker, ser jeg fint 5kg større ut, helt sprøtt. Ingen definisjon av magen, mye mer myk og... "jiggly". Likevel faller jeg jo tilvake for fristelsene med jevne mellomrom 😂 Anonymkode: 883ab...dcf 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet i går, 08:38 #5 Del Skrevet i går, 08:38 https://www.forskning.no/mat-ntnu-overvekt/slik-kan-du-bli-kvitt-magefett-pa-syv-uker-ifolge-forskning/2139046 NTNU ftw🫶 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:12 #6 Del Skrevet i går, 11:12 Karbohydrater. For meg spiller det liten rolle om det er fullkorn/raske/langsomme karbohydrater, eller om det er gluten/glutenfritt. Spiser jeg 100 gram havregryn daglig, magen er tilbake i løpet av noen uker. Bytter jeg ut kornet med protein/fett (f.eks yogurt, salat med avokado, olje, litt nøtter), så fungerer det mye bedre. Anonymkode: b567a...2a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet i går, 12:27 #7 Del Skrevet i går, 12:27 Ryddet for helseskadelig innlegg og latterliggjøring. _popcorn_, adm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet i går, 13:14 #8 Del Skrevet i går, 13:14 Mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Karbohydrater. For meg spiller det liten rolle om det er fullkorn/raske/langsomme karbohydrater, eller om det er gluten/glutenfritt. Spiser jeg 100 gram havregryn daglig, magen er tilbake i løpet av noen uker. Bytter jeg ut kornet med protein/fett (f.eks yogurt, salat med avokado, olje, litt nøtter), så fungerer det mye bedre. Anonymkode: b567a...2a0 Samme her. For meg spiller det ingen rolle om det er fullkorn eller ikke. Blir oppblåst og pløsete av alle typer korn. Anonymkode: a3265...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Magefettet er for mange det siste som slipper taket når man går ned i vekt. Man kan velge hvor man bygger muskler, men fett følger ikke den logikken. Må jeg skape litt avstand mellom hva jeg spiser, og hva typen spiser? Ja. Han er nesten 2 meter høy med aktiv jobb og trener flere ganger i uka. Jeg er rett over 160 høy og har stillesittende jobb. Da er ikke matten der hvis jeg tar etter hans porsjonsstørrelser eller råvarer, uansett om jeg er aktiv i hverdagen. De fleste kvinner kan ikke spise som den mannlige partneren sin uten å legge på seg eller ha en vekt som står stille. Hadde han tatt etter mitt anbefalte næringsinntak hadde han blitt avmagret og sikkert falt i bakken på jobb. Hadde jeg spist som han hadde jeg lagt på meg så det smalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Mat gir oss energi. For mye energi lagres i kroppen i form av fett. Hvor på kroppen fettet lagres påvirkes ikke av hva man har spist. Om man for eksempel har fått energioverskuddet av brød, sjokolade eller kjøtt er totalt irrelevant for hvor fettet "legger seg på kroppen". Det er naturlig nok ingen som kan dokumentere noe annet. Anonymkode: abe27...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå