Gå til innhold

Du har det bra på alle måter, men så er det noe som skurrer seksuelt i ekteskapet/samboerskapet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som (sterilisert) mann selv, skjønner jeg forsåvidt at menn ikke er særlig begeistret for kondom når man er i et fast og langvarig forhold. Men når kvinnen ikke kan bruke spiral, og får store bivirkninger av piller, inkludert tap av sexlyst, så må det da være mulig å bruke kondom til man skal lage neste unge, og så sterilisere seg når man har fått de man skal ha. 

Og de menn som er ferdig med å "lage unger", men likevel ikke vil sterilisere seg er direkte tjukke i huet! Det er fantastisk deilig å ikke måtte tenke på prevensjon, eller risiko for å bli far senere i livet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropp det hormon pillene hvis du merker det er best for kroppen din!!!

Sykt å gå på hormonbehandling store deler av livet «kun for prevensjon». 

Dersom kondom funker, kjør på med det.

Jeg steriliserte meg, og det var virkelig en høyder for sexlivet. Har 3kids. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har vel vert for ettergivende tidligere da, så da tenker han det ikke er noe problem. Så er jeg redd for å lage trøbbel i ekteskapet. Jeg får prøve å argumentere at jeg har det mye bedre med å bruke kondom.

Anonymkode: 093ac...bc2

Hvordan er dette ekteskapet ditt egentlig, Ts??

Du har tidligere brukt p-piller, noe som gir deg null sexlyst og dårlig humør.

Uten hormonell prevensjon har du normal sexlyst.

Og så mener mannen din at du skal begynne på p-piller igjen, fordi han ikke gidder bruke kondom? Hva mener han da, at det ikke er viktig for ham at du har lyst? At det er helt greit for ham at du både mister sexlyst og får påvirket din psyke negativt - bare han får pule på deg selv om du ikke lenger har lyst på sex??

Og du er redd for "å lage trøbbel i ekteskapet" ved å si at du ikke vil bruke hormonpreparater som kroppen din tydeligvis blir dårlig av?

Dette er ikke et sunt ekteskap! En mann som sier og krever dette, han er ikke god! Det er heller ikke normalt å være redd for å snakke med mannen din om dette, Ts!

Anonymkode: 86304...dcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver "siste barn" - som i "dere skal ikke ha flere?"

I så fall er det veldig enkelt - han steriliserer seg. Det gjorde jeg, har hatt absolutt null negative erfaringer med det.

Men om det hjelper på sexlivet - NOPE!!!

Anonymkode: f326a...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

På grunn av P-piller med bivirkninger (prøvd flere) har jeg null lyst og dårlig humør. Spiral klarer jeg ikke. Etter siste barn brukte vi kondom en periode (ble anbefalt) og det var en helt ny verden! Nå vil gubben at jeg begynner på piller igjen. Hva hadde dere gjort?

Dette forsto jeg ikke. Vil han at dere ikke skal ha sex? At du skal ha dårlig humør? Eller har du ikke forklart han sammenhengen her, og vil legge ut en felle?

Dette ville ikke skjedd meg, fordi jeg er ikke dum og mannen ikke er slem.

Anonymkode: 04362...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever det samme med p-piller: ødelagt psyke og null sexlyst.

Mellom barn én og to brukte vi sikre perioder som prevensjon, ettersom det ikke var noen krise om jeg skulle bli uplanlagt gravid. Etter barn nummer to (som nå er seks år) har jeg prøvd kobberspiral (blødde for mye) og hormonspiral (samme problemer som med pillen). Mannen har ikke villet sterilisere seg fordi han er redd for komplikasjoner, så vi har også brukt kondom lenge, men nå har han også endelig landet på at sterilisering er det beste.

Synes jo det høres litt urovekkende ut at mannen din vil bestemme at du skal gå på p-piller, ts. Eller har du ikke snakket med ham om hvordan de påvirker deg? Her må du bare være tydelig, en mann som elsker deg og respekterer deg vil ikke ha noe problemer med det.

Anonymkode: f040e...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 8.53):

På grunn av P-piller med bivirkninger (prøvd flere) har jeg null lyst og dårlig humør. Spiral klarer jeg ikke. Etter siste barn brukte vi kondom en periode (ble anbefalt) og det var en helt ny verden! Nå vil gubben at jeg begynner på piller igjen. Hva hadde dere gjort?

Det finnes P piller for menn.

Anonymkode: 5a39d...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...