AnonymBruker Skrevet i går, 06:53 #1 Del Skrevet i går, 06:53 På grunn av P-piller med bivirkninger (prøvd flere) har jeg null lyst og dårlig humør. Spiral klarer jeg ikke. Etter siste barn brukte vi kondom en periode (ble anbefalt) og det var en helt ny verden! Nå vil gubben at jeg begynner på piller igjen. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 093ac...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:57 #2 Del Skrevet i går, 06:57 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På grunn av P-piller med bivirkninger (prøvd flere) har jeg null lyst og dårlig humør. Spiral klarer jeg ikke. Etter siste barn brukte vi kondom en periode (ble anbefalt) og det var en helt ny verden! Nå vil gubben at jeg begynner på piller igjen. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 093ac...bc2 Kan han ikke sterilisere seg? Om dere er ferdig med barn mener jeg. Anonymkode: 041c1...264 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:58 #3 Del Skrevet i går, 06:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan han ikke sterilisere seg? Om dere er ferdig med barn mener jeg. Anonymkode: 041c1...264 Tenker flere barn Anonymkode: 093ac...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:59 #4 Del Skrevet i går, 06:59 Sagt nei. Det er selvfølgelig uaktuelt å gå på hormonell prevensjon hvis jeg ikke tåler det godt. Anonymkode: 8277a...b38 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:04 #5 Del Skrevet i går, 07:04 Selvfølgelig ville jeg nektet om det gikk ut over egen psyke og helse om jeg gikk på p-piller. Om jeg følte han presset meg, så ville jeg stilt spørsmål om hans kjærlighet til meg og hans manglende evne til empati og å forstå helheten i et ekteskap. For hvordan skal jeg være lykkelig om jeg må gå på prevensjon som reduserer min livskvalitet bare fordi han ikke gidder å bruke kondom? Hvordan skal jeg være lykkelig i ekteskapet da? Anonymkode: 75ba8...8a2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:08 #6 Del Skrevet i går, 07:08 Egoist. Jeg er kommet dit at jeg dropper sex, jeg bruker ikke prevensjon og ønsker at mannen sterilisere seg. Noe han ikke vil selv om vi ikke skal ha flere barn. Han tror at det bare er til å ta abort om jeg skulle bli gravid... Selv om jeg har sagt at akkurat det kan jeg ikke love at jeg er i stand til å fullføre. Så dermed har jeg ikke lyst på ham, det blir ganske turn off. Anonymkode: d8302...cb4 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #7 Del Skrevet i går, 07:12 Minipille! Virket her. Anonymkode: 2ad98...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #8 Del Skrevet i går, 07:22 Pressar eksisterer fremdeles. Anonymkode: f11d5...706 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:25 #9 Del Skrevet i går, 07:25 Har vel vert for ettergivende tidligere da, så da tenker han det ikke er noe problem. Så er jeg redd for å lage trøbbel i ekteskapet. Jeg får prøve å argumentere at jeg har det mye bedre med å bruke kondom. Anonymkode: 093ac...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #10 Del Skrevet i går, 07:29 Pessar. Tåler heller ikke hormoner. Ikke like sikkert som hormonell prevensjon pga fare for brukerfeil. Men i uken rundt eggløsning bruker vi i tillegg «hoppe av i svingen» har fungert i flere år. Anonymkode: a88be...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #11 Del Skrevet i går, 07:29 P-stav gir jo minst hormoner, så kanskje prøve det? Jeg reagerer dårlig på alle slags piller, men med p-stav var eneste bivirkning at jeg mistet mens i fem år! Helt fantastisk 😅 Anonymkode: b19be...68f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #12 Del Skrevet i går, 07:29 Fortell han hvor dårlig livskvaliteten din blir på piller. Og minn han på hvordan det var. Om han ønsker deg vel og vil at du skal ha det godt i kroppen og hodet, vil han sette seg ned med deg og finne en god løsning sammen med deg🥰 Anonymkode: c968a...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:35 #13 Del Skrevet i går, 07:35 Vel, vi bruker pessar og sæddrepende krem. Anonymkode: 94ffe...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #14 Del Skrevet i går, 07:44 Jeg ville ikke ha gått på p-piller, for jeg blir også psykisk dårlig av det. Hvis dere uansett ønsker flere barn på et tidspunkt, men helst ikke nå, ville jeg satset på følgende: Kondom i perioden rundt eggløsning, ellers sikre perioder. Sikre perioder er selvsagt ikke sikkert, men det reduserer sjansen for å bli gravid betydelig (forutsatt at du har regelmessig menstruasjon, så det er lett å beregne). Jeg brukte det i flere år uten å bli gravid. Jeg ble så gravid med én gang jeg begynte å ha ubeskyttet sex i perioden rundt eggløsning. Jeg vil ikke anbefale metoden til noen som synes det ville vært helt krise å bli gravid. For meg fungerte det godt for å utsette svangerskap et par år, og samtidig slippe hormonell prevensjon eller å bruke kondom hele tiden. Sjekk den nasjonale kunnskapsbasen nhi.no. Der er det mer informasjon om hvordan man beregner periodene og fastslår eggløsningstidspunkt. Anonymkode: 196dc...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:14 #15 Del Skrevet i går, 08:14 Til alle dere over her; har dere så stor respekt for mannen at dere ikke vil foreslå kondom? Hva er galt med kondom egentlig? Slipper masse søl som renner ut i timene etterpå også? Anonymkode: 093ac...bc2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til alle dere over her; har dere så stor respekt for mannen at dere ikke vil foreslå kondom? Hva er galt med kondom egentlig? Slipper masse søl som renner ut i timene etterpå også? Anonymkode: 093ac...bc2 Noen av oss vil ha det "sølet".. Sex med kondom gjør meg ingenting, men jeg vil alltid at han tar den av før han kommer, for det vil jeg gjerne ha i/på meg så det kan ende i munnen. Premien til slutt, liksom. Anonymkode: b19be...68f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til alle dere over her; har dere så stor respekt for mannen at dere ikke vil foreslå kondom? Hva er galt med kondom egentlig? Slipper masse søl som renner ut i timene etterpå også? Anonymkode: 093ac...bc2 Jeg synes ikke det er søl, men å føle meg deilig nypult. Jeg steriliserte meg da jeg ikke ville ha flere barn. Han var åpen for flere barn, så det ble det logiske valget for min kropp. Er begge åpne for flere barn og aksepterer muligheten, er eggløsningstest/sikre perioder ok tenker jeg. Kan bli barn av det, men det kan det også av hvilken som helst prevensjon, siden ingenting annet enn sterilisering og avhold er 100% sikkert. Eventuelt tradisjonell spiral/pessar. Jeg hadde ikke gått på piller/hormonprevensjon dersom det tok bort mim sexlyst. Hva var vitsen da? Anonymkode: cbab2...add 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Noen av oss vil ha det "sølet".. Sex med kondom gjør meg ingenting, men jeg vil alltid at han tar den av før han kommer, for det vil jeg gjerne ha i/på meg så det kan ende i munnen. Premien til slutt, liksom. Anonymkode: b19be...68f Tror det er vel så mange som mener motsatt som deg, men respekterer selvfølgelig din mening. Anonymkode: 093ac...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden Syns ikke tittel på tråden og første innlegg hang helt sammen. Dette er jo mer en tråd om prevensjon og ikke seksuelle problemer. Misforstå meg rett, at p-piller ødelegger sexlysten er åpenbart et seksuelt problem, men det løses jo greit ved å bruke annen prevensjon som ikke påvirker humør og sexlyst. Tror kanskje dette er noe TS bør snakke åpent og ærlig med sin mann om. Personlig syntes jeg kondom var noe herk, men da ble det sterilisering. Det hjalp ikke på sexlivet riktignok, så hos oss skurret noe annet enn prevensjon. Anonymkode: 6c5ed...0d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): På grunn av P-piller med bivirkninger (prøvd flere) har jeg null lyst og dårlig humør. Spiral klarer jeg ikke. Etter siste barn brukte vi kondom en periode (ble anbefalt) og det var en helt ny verden! Nå vil gubben at jeg begynner på piller igjen. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 093ac...bc2 Akkurat det med sexlysten hadde ikke vært noen big deal for min del. Over tid, så hadde det vært langt kjipere å takle det dårlige humøret en null lyst. Hva jeg hadde gjort vet jeg ikke, men ville jo sett om det var noe som helst som kunne bedre humøret ditt. Anonymkode: 8b464...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå