Gå til innhold

Mannen sa han hadde møtt en venn, men vennen har ikke møtt han den dagen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min sa han skulle møte en venn for å drive på et lite prosjekt (et snekreprosjekt). Jeg vet jo hvem denne vennen er, men ikke slik ar jeg har kontakt informasjonen hans. Han har masse utstyr hjemme til den type ting. Jeg møtte helt tilfeldig på han (vennen) på et bakeri og jeg sa jo at det var så spennende med det prosjektet og noe om at de hadde møttes dagen før. Og han ble litt forvirret, altså, han visste om prosjektet men han sa de hadde møttes sist en uke siden.

Så nå er jeg litt engstelig kan du si. Men da mannen kom hjem igjen dem dagen hadde  han på se klær som er ment for fysisk arbeid. Er sikker på at jeg så noe sagflis på han og. 
Tenkte som et av bedre alternativer til hva som egentlig har skjedd at han bare sa feil navn. Det er bare det at ingen av hans andre venner driver med snekring etc.. 

Tid for å grille han på hva som har skjedd?

Anonymkode: e857b...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare å spørre det, sier han en gang til at han var hos kompisen så har du jo svaret ditt. Da lyver han og har noe å skjule!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tid for å grille han. Her lukter det noe muffins. 

Anonymkode: 50b7f...aea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde spurt ham hvordan det går med det prosjektet og latt ham prate litt om det. Og om han nevner at han og nevnte kompis gjorde det sammen, så vet du jo at han lyver. Ev. nevner han en annen kompis, og sa feil navn til deg (som er mindre trolig). Om han ikke nevner hvem han gjorde det sammen med, så er det bare å spørre, "hvem var det du gjorde det med igjen, var det *navn på kompisen*?"

Håper det har en god og naturlig forklaring.

Har mannen løyet til deg før om ting, eller har du andre grunner til å tro at han ev. er utro e.l.?

Anonymkode: b9acf...6c9

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig venn som ikke skjønner når han skal lyve.

Anonymkode: 6311d...cd0

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, tid for å grille han. Her lukter det noe muffins. 

Anonymkode: 50b7f...aea

Muffins er et bakverk som lukter godt. Jeg tror du mener muffens. Mener ikke å være språknazi, men tenker det er litt gøy å lære disse tingene hvor vi har tenkt feil hele livet (vi har alle mange av dem).

TS, jeg hadde nok ikke gått direkte på grilling, men prøvd å dobbeltsjekke det han sa på en helt uskyldig og tilfeldig måte, spørre hvordan det går med prosjektet, komme gradvis inn på at han var hos denne kompisen i går. Og så si du vet han ikke var der. Men ikke gå rett på anklager, vær spørrende.

Har du noen grunn til å tro at han er utro eller noe? 

Jeg kjenner jo til flere historier hvor mannen tar en tur i den metaforiske eller reelle snekkerboden aller mest for alenetid eller å drive med egne hobbyer. Noen ganger er det jo sprit, gambling og horer. Andre ganger trenger de bare en pause fra familieliv eller hverdagens kjas og mas. Noen ganger finner de på unnskyldninger når de bare skal være med venner, fordi de har en veldig kontrollerende partner. Og i typisk romantiske komedier så viser det seg at de går på salsakurs for å imponere kona på neste ferie 😜 Og ja, ofte er det utroskap. 

Anonymkode: 53d53...171

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få ham til å fortelle mer om snekker-prosjektet og tida med denne vennen som han ikke var med. Ikke la ham skjønne at du vet at det ikke er sant.

Neste gang han skal "snekre", følger du etter ham og finner ut hva som egentlig skjer.... Hvis dette var en romantisk film, hadde det selvsagt vært for å forberede en koselig overraskelse til deg. I virkeligheten...vel, det finner du ut, og kan ta det fra der.

Anonymkode: b0f5f...461

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Muffins er et bakverk som lukter godt. Jeg tror du mener muffens. Mener ikke å være språknazi, men tenker det er litt gøy å lære disse tingene hvor vi har tenkt feil hele livet (vi har alle mange av dem).

TS, jeg hadde nok ikke gått direkte på grilling, men prøvd å dobbeltsjekke det han sa på en helt uskyldig og tilfeldig måte, spørre hvordan det går med prosjektet, komme gradvis inn på at han var hos denne kompisen i går. Og så si du vet han ikke var der. Men ikke gå rett på anklager, vær spørrende.

Har du noen grunn til å tro at han er utro eller noe? 

Jeg kjenner jo til flere historier hvor mannen tar en tur i den metaforiske eller reelle snekkerboden aller mest for alenetid eller å drive med egne hobbyer. Noen ganger er det jo sprit, gambling og horer. Andre ganger trenger de bare en pause fra familieliv eller hverdagens kjas og mas. Noen ganger finner de på unnskyldninger når de bare skal være med venner, fordi de har en veldig kontrollerende partner. Og i typisk romantiske komedier så viser det seg at de går på salsakurs for å imponere kona på neste ferie 😜 Og ja, ofte er det utroskap. 

Anonymkode: 53d53...171

Ikke det at det er greit å plutselig "bare trenge en pause fra familien og kjas og mas" skulle likt å se hvordan det ble hvis damen i forholdet gjorde det. Fordi det ble for mye og hun bare måtte ta en pause 😌

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er ''han har rett til et privatliv'' - gærningene i denne tråden? Trodde de var på jobb 24/7?

Skal mye til at man sier feil i slike anledninger, så dette ville jeg gransket nøyere.

Anonymkode: b027c...eaa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dårlig venn som ikke skjønner når han skal lyve.

Anonymkode: 6311d...cd0

Tenkte jeg også😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger da vel ikke å grille han, bare å spørre det!

Anonymkode: 43821...189

• Liker 1
Skrevet

I trådtittelen skriver du at han hadde møtt en venn, mens i innlegget skriver du at han skulle møte en venn.

Hva er sant her egentlig?

For om han sa han skulle møte en venn så kan jo det stemme, og så kan det være mange ulike gode grunner til at det ikke skjedde. Men om han sa han hadde møtt en venn, så hadde jeg gjort det enkelt og konfrontert han med det enkelt og greit.

I stede for å spekulere og snoke rundt..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt feil venn? 😋

Anonymkode: 3b793...22d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

I trådtittelen skriver du at han hadde møtt en venn, mens i innlegget skriver du at han skulle møte en venn.

Hva er sant her egentlig?

For om han sa han skulle møte en venn så kan jo det stemme, og så kan det være mange ulike gode grunner til at det ikke skjedde. Men om han sa han hadde møtt en venn, så hadde jeg gjort det enkelt og konfrontert han med det enkelt og greit.

I stede for å spekulere og snoke rundt..

Men siden vennen ble navngitt, og TS faktisk tilfeldigvis fikk pratet med vennen så ville han vel da sagt noe sånt som "åja stemmer, vi skulle egentlig møtes i går, men så dukket det opp noe som gjorde at jeg ikke kunne likevel". Når vennen i stedet virker forvirret og sier at det er en uke siden sist de arbeidet med dette prosjektet, så virker det absolutt ikke som om noe var avtalt mellom dem dagen før.

Anonymkode: 82c8d...881

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men siden vennen ble navngitt, og TS faktisk tilfeldigvis fikk pratet med vennen så ville han vel da sagt noe sånt som "åja stemmer, vi skulle egentlig møtes i går, men så dukket det opp noe som gjorde at jeg ikke kunne likevel". Når vennen i stedet virker forvirret og sier at det er en uke siden sist de arbeidet med dette prosjektet, så virker det absolutt ikke som om noe var avtalt mellom dem dagen før.

Anonymkode: 82c8d...881

Eller mannen til TS trodde han skulle møte vennen den dagen, men vennen var ikke klar over det eller mannen blandet dager?

AnonymBruker
Skrevet

Denne vennen har masse snekkerutstyr, og det er der mannen din jobber med prosjektet sitt, forstår jeg det riktig?

Er det ikke da mulig at han sier "Jeg reiser til Kåre for å jobbe på x og y", noe som ikke betyr "jeg og Kåre skal jobbe sammen"? Får han låne en del av garasjen eller noe så er det jo ikke sikkert de sees av den grunn.

Ser ellers ikke noe i veien med å si "jeg hilste på Kåre på bakeriet, og det ble litt kleint fordi jeg trodde du sa det var han du skulle møte i går, og han skjønte ingenting haha" og se hva han sier.

Anonymkode: d3bdb...bb0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser ellers ikke noe i veien med å si "jeg hilste på Kåre på bakeriet, og det ble litt kleint fordi jeg trodde du sa det var han du skulle møte i går, og han skjønte ingenting haha" og se hva han sier.

Dette ville jo vært den naturlige og åpenbare løsningen. Misforståelser skjer stadig vekk og de fleste av dem er enkle å oppklare hvis man bare spør heller enn å anklage og anta det verste. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
k4ren skrev (1 time siden):

Ikke det at det er greit å plutselig "bare trenge en pause fra familien og kjas og mas" skulle likt å se hvordan det ble hvis damen i forholdet gjorde det. Fordi det ble for mye og hun bare måtte ta en pause 😌

Jaja, her har nå jeg tatt mang en pause med å gå en ekstra tur med hunden eller en ekstra treningsrunde eller vært med venninner. Har også vært på jenteturer. Har aldri fått noen negativ tilbakemelding på det! Og venninnene mine som jeg er med, har barn og familie de også. Aldri opplevd det som noe problem…. Opplever heller at venninner gir mannen «kjeft» for å alltid tenke på seg selv osv (selv om jeg ser at det ikke er sant… de står på). 

Anonymkode: 06739...f68

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Denne vennen har masse snekkerutstyr, og det er der mannen din jobber med prosjektet sitt, forstår jeg det riktig?

Er det ikke da mulig at han sier "Jeg reiser til Kåre for å jobbe på x og y", noe som ikke betyr "jeg og Kåre skal jobbe sammen"? Får han låne en del av garasjen eller noe så er det jo ikke sikkert de sees av den grunn.

Nja. Likevel ganske usannsynlig at denne "Kåre" skal være helt uvitende om at mannen til TS har vært på hans eiendom og jobbet den aktuelle dagen.

Anonymkode: 3a1e5...947

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (19 minutter siden):

Dette ville jo vært den naturlige og åpenbare løsningen. Misforståelser skjer stadig vekk og de fleste av dem er enkle å oppklare hvis man bare spør heller enn å anklage og anta det verste. 

Ja, nettopp.

Jeg har ingen grunn til å anta at min samboer lyver for meg, så om jeg hadde stått i den situasjonen så hadde jeg tenkt at jeg hadde misforstått, og da hadde det vært en naturlig måte for meg å spørre på.

Samboeren min hadde en avtale om at han og en kamerat skulle møtes en søndag fordi samboeren min skulle hjelpe kameraten sin med noe. Samboeren min dukket opp på møtestedet, men kameraten kom aldri. Han ringte og ringte, men fikk ikke svar. Nå oppdaterte samboeren min meg da, for han var ganske oppgitt, men han endte opp med å gjøre det han skulle alene. Hadde han ikke nevnt det for meg, og jeg møtte kameraten hans dagen etterpå, så kunne kameraten funnet på å si "nei, jeg møtte ikke han i går" uten mer kontekst. Han er et surrehue som hadde glemt avtalen og sov bort halve dagen fordi han var bakfull, og han hadde ikke sett poenget med å fortelle meg den delen av historien.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...