Norah.A. Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Var nettopp på oppdrag, og jeg lurer hvor mange det er som kan HLR?
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april HLR er jo en obligatorisk del når man tar førerkort, så det er jo en del. Anonymkode: 0f8fd...d08
Knirke Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Spør heller hvor mange som ikke kan HLR. Jeg må på kurs minst hvert 5. år igjennom jobben, og det har vært en del av mange kurs som jeg har tatt på fritiden. Mener vi hadde det på skolen også. Hvir mange som husker noe fra disse evinnelige kursene er et annet spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april Norah.A. skrev (17 timer siden): Var nettopp på oppdrag, og jeg lurer hvor mange det er som kan HLR? 1,788,040 mennesker i Norge? Lurer litt på hva spørsmålet egentlig er, utover det åpenbare, som naturlig nok ingen her, eller noe annet sted, kan besvare. Må årlig på kurs selv pga. jobb, men tror jeg likevel skal være forsiktig med å si at jeg "kan" HLR. Anonymkode: fb73a...1e2
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): HLR er jo en obligatorisk del når man tar førerkort, så det er jo en del. Anonymkode: 0f8fd...d08 Betyr ikke at folk kan HLR altså, når det var en rask gjennomgang for 30 år siden. For å si at man kan HLR bør man ha minimum årlig kursing. Selv jeg som har hatt evinnelige kurs i AHLR på både barn og voksne, føler meg utrygg hvis jeg faktisk står i en situasjon med stans og det er en stund siden jeg var på kurs. Anonymkode: 8cbb1...44f
AnonymBruker Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april Hadde obligatorisk kurs hvert år i den gamle jobben min, så jeg bør fremdeles huske det. Husker blant annet at ved drukning og kvelning så skal man starte med innblåsninger, dette gjelder også for barn. Anonymkode: 72065...6ff
AnonymBruker Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Jeg kan det på lekmanns vis, men husker ikke hvor mange innblåsninger og hjertekompresjoner som gjelder nå. Det jeg lærte på skolen er utdatert. Men regner med at de på 113 kan hjelpe meg. Anonymkode: dec10...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå