Gå til innhold

Lei alt folket med hunder.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvilke raser tenker du på da?

Molossere generelt bør forbys. Aggressive, dominante, hunder med tung og massiv kroppsbygning.
Farlige for mennesker og spesielt farlige for andre hunder.
Rottweiler, Cane Corso, Doberman, Dogo Canario og alt med Bull,  for å nevne noen.

Anonymkode: 643cc...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har marka som nabo, og går ofte tur der. Det står stooooore skilt om båndtvang hele året pga rådyr og elg, og beitedyr. 10 av 10 hundeeiere slipper hunden løs så fort de er utenfor boligområdet her. Jeg nekter å tro at hundeeiere har så store problemer med synet at de ikke klarer å lese. Jeg har mange ganger blitt hoppet på av hunder som "skal leke", og det er "sååååå koselig atte, den er heeeelt trygg og snill". Nei, jeg VIL ikke ha de skitne potene oppover klærne mine.  Og gangveien til skolen er full av hundedrit fordi hundeeiere bare plukker opp når noen ser dem. Ganske ofte må jeg vaske skoene til ungene fordi de har trampet i driten.

Soryy, men jeg betrakter hundeeiere som svært tilbakestående mennesker. Synd for de få som oppfører seg, men ser jeg noen med hund tenker jeg umiddelbart at dette er lite intelligente og svært egoistiske folk.

Anonymkode: 21a9f...601

Vittig, det samme tenker jeg om folk som overdriver og generaliserer slik.

Anonymkode: c0e7c...d4b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, de som ha slike hunder tenker egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkjer er noe herk og folka som drar rundt på møkkasprederne er enda litt verre. 

Anonymkode: 327f9...27e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil anslå at ca hver tredje hund jeg ser på tur i parker i Oslo går med snuten stikkt opp mot lomma eller hånda til eieren i forventing av å få godbiter bare for å oppføre seg helt normalt og gå ved siden av eieren i bånd.

Anonymkode: 1e2cc...155

Våre hunder går fot når vi er i byen. Går vi tur får de lov til å snuse og undersøke omgivelsene. De få gangene de går fot, får de godbiter kun når vi har passert andre hunder. Derfor er det ingen tigging.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har marka som nabo, og går ofte tur der. Det står stooooore skilt om båndtvang hele året pga rådyr og elg, og beitedyr. 10 av 10 hundeeiere slipper hunden løs så fort de er utenfor boligområdet her. Jeg nekter å tro at hundeeiere har så store problemer med synet at de ikke klarer å lese. Jeg har mange ganger blitt hoppet på av hunder som "skal leke", og det er "sååååå koselig atte, den er heeeelt trygg og snill". Nei, jeg VIL ikke ha de skitne potene oppover klærne mine.  Og gangveien til skolen er full av hundedrit fordi hundeeiere bare plukker opp når noen ser dem. Ganske ofte må jeg vaske skoene til ungene fordi de har trampet i driten.

Soryy, men jeg betrakter hundeeiere som svært tilbakestående mennesker. Synd for de få som oppfører seg, men ser jeg noen med hund tenker jeg umiddelbart at dette er lite intelligente og svært egoistiske folk.

Jeg tenker det siste der om hundehatere.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er at mange farlige hunderaser er tillatt her i landet, ikke rart at folk er redde.

Nei. Problemet er mange udugelige hundeeiere her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Og jeg synes unger kan være skikkelig irriterende.... Nekter ikke folk å få barn likevel. 

Hundeeiere er like forskjellige som folk som ikke har hund. Ikke alle hundeeiere er idioter heller. Mange av oss er svært bevisst det valget vi tok, når vi valgte å få en hund i livet vårt. 

At du synes hundeeiere er tilbakestående mennesker, sier bare mer om hvordan du er som person. Jeg er glad jeg ikke sånne som deg i min omgangskrets, for jeg hadde ikke kommet overens med deg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 23.56):

Samme hvor en går så får en disse hundene rundt seg. Må ha blitt noe uendelig masse folk med hund siste åra?

Jeg blir lei.. de drar i bånd og skal bort til meg og eier som lissom skal trene de og går og forer dem godbit, passerer meg så hopper de i vei da, da blir det NEI og SITT og Fot.. blir mye støy. Nå begynner seriøst å bli lei det. Nå er jeg heldigvis ikke redd hunder. Men for de som er det må det jo være til tider vanskelig.

Anonymkode: 1e298...43e

Altså, nå treffer jeg mange med hinder hver eneste dag, og møter «aldri» noen som trener hunden rundt meg…. Er over 50 år, og dette er ikke dagligdags, knapt ikke-eksisterende for de fleste! Det er noe med å overdrive….. Jeg er dritt lei folk som overdriver! 

Anonymkode: fb2d2...fb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (24 minutter siden):

Nei. Problemet er mange udugelige hundeeiere her i landet.

Ja. Derfor bør Pitbull bli lovlig. ironi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: c0e7c...d4b

Beklager, jeg skulle ikke skrevet ti av ti, det blir nok riktigere med ca 79 av 83 det siste året. Takk for korreksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Jeg tenker det siste der om hundehatere.

Hva har det med mitt innlegg å gjøre? Jeg snakket om hundeeierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Og jeg synes unger kan være skikkelig irriterende.... Nekter ikke folk å få barn likevel. 

Hundeeiere er like forskjellige som folk som ikke har hund. Ikke alle hundeeiere er idioter heller. Mange av oss er svært bevisst det valget vi tok, når vi valgte å få en hund i livet vårt. 

At du synes hundeeiere er tilbakestående mennesker, sier bare mer om hvordan du er som person. Jeg er glad jeg ikke sånne som deg i min omgangskrets, for jeg hadde ikke kommet overens med deg. 

Det er fint det, jeg kommer heller ikke godt overens med folk som ikke gidder å plukke opp hundedrit midt på gangveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har også mark rett foran huset der mange går med hundene sine. Har ikke samme opplevelse som deg. Jeg tror heller ikke lav intelligens og egoisme er noe som er mer fremtredende hos hundeeiere enn hos andre.

Anonymkode: cc218...624

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er fint det, jeg kommer heller ikke godt overens med folk som ikke gidder å plukke opp hundedrit midt på gangveien.

Og du tenker at alle hundeeiere er like? Absolutt alle hundeeiere plukker ikke opp etter seg? 

Hva med alle unger som skriker seg hes og slår seg vrang på f.eks butikken? De er i hvert fall veldig lite sjarmerende... Jeg tar heller et par klaser med hundedritt, enn sånne bortskjemte skrikerunger... 😄

Endret av Mardina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...