AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Samme hvor en går så får en disse hundene rundt seg. Må ha blitt noe uendelig masse folk med hund siste åra? Jeg blir lei.. de drar i bånd og skal bort til meg og eier som lissom skal trene de og går og forer dem godbit, passerer meg så hopper de i vei da, da blir det NEI og SITT og Fot.. blir mye støy. Nå begynner seriøst å bli lei det. Nå er jeg heldigvis ikke redd hunder. Men for de som er det må det jo være til tider vanskelig. Anonymkode: 1e298...43e 3 4
skreppamedleppa Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april (endret) Ja men nå er det slik at hele verden kan ikke ta hensyn til alle mennesker sine redsler og fobier hele tiden. Hunder eksisterer og folk har de som kjæledyr så får du heller ta på deg headsett med noise cancelling eller ørepropper om du må ha det stille på tur. Endret 22. april av skreppamedleppa 14 7
17.11 Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Der er omtrent 600 000 hunder i Norge, så du må nok bare bli vant til det. Selv er jeg mer irritert over hensynsløse folk på sparkesykkel. 16 5
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april 17.11 skrev (18 minutter siden): Der er omtrent 600 000 hunder i Norge, så du må nok bare bli vant til det. Selv er jeg mer irritert over hensynsløse folk på sparkesykkel. De etterlater seg i det minste ikke stinkbomber på bakken. En eim av sikkert vårtegn når disse varmes mer og mer opp i vårsola. Anonymkode: cff63...53d 4 2
17.11 Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De etterlater seg i det minste ikke stinkbomber på bakken. En eim av sikkert vårtegn når disse varmes mer og mer opp i vårsola. Anonymkode: cff63...53d Det er et fåtall av hundeeiere som ikke plukker opp skiten tror jeg. 1-2 doturer om dagen blir mye dritt i gata om bare én hundeeier er et rasshøl, og oppegående folk med hund syns det er minst like irriterende som du gjør, det er ingen som liker å tråkke i bæsj. 14 8
AnonymBruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Jeg liker ikke bråkete barn overalt, men de kommer selvfølgelig til å være rundt omkring. Sånn er det bare, på med headset og et påklistret høflig smil. Anonymkode: e2b67...b82 21
Mardina Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Samme hvor en går så får en disse hundene rundt seg. Må ha blitt noe uendelig masse folk med hund siste åra? Jeg blir lei.. de drar i bånd og skal bort til meg og eier som lissom skal trene de og går og forer dem godbit, passerer meg så hopper de i vei da, da blir det NEI og SITT og Fot.. blir mye støy. Nå begynner seriøst å bli lei det. Nå er jeg heldigvis ikke redd hunder. Men for de som er det må det jo være til tider vanskelig. Anonymkode: 1e298...43e Nå vet jeg ikke hvilken hunder du har møtt, men hunder er like ulike som oss mennesker. Min hund går aldri bort til andre, med mindre de faktisk snakker til han. Også er det jo sånn at det blir vanskelig å hele tiden ta hensyn til andre sine fobier og redsler. Da måtte folk ha holdt seg inne mesteparten av dagene 🤔 6
AnonymBruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april Ser resultatet av den idiotiske oppdragelsen som er blitt så populært med hunder de siste årene med konstant utdeling av godbiter til hunden. Hvor man ser hunden går med snuta oppi lomma eller hånda til eieren hele tiden med en forventing om neste godbit hvert 5 sekund. Hundene vi hadde i min oppvekst ble oppdratt med rosende ord, leker, og noen ganger kjeft eller straff, og helt minimalt med godbiter. Med det resultat at de ikke går konstant å tigger etter neste godbit, og de var 100% mer veloppdragne og lydige enn de godbit tiggende hundene man ser i parker og på gata i dag. Anonymkode: 1e2cc...155 6 1
Honey Dew Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): De etterlater seg i det minste ikke stinkbomber på bakken. En eim av sikkert vårtegn når disse varmes mer og mer opp i vårsola. Anonymkode: cff63...53d Men de kan kjøre i hjel et annet menneske. Du får tåle at folk trener hundene sine. Trening er positivt, så du får ta på deg øreklokkene, sette favorittmusikken på full guffe og suse avgårde på sparkesykkelen. Hvem vet? Kanskje treffer du noen også... 😁 3
Bacteria Skrevet 23. april #11 Skrevet 23. april Må være kjipt å mislike hunder så sterkt. I det minste er de fleste hunder i bånd i våre dager, det var IKKE alltid tilfellet på søttitallet da jeg var lita og det streifet løse rundt både her og der… Hunden er vårt eldste husdyr. Forskere mener at hunder har bidratt til at vi er der vi er samfunnsmessig. Det ble et kompaniskap mellom en art som kunne nedlegge store dyr, og en art som er mestere til å finne disse dyra. Først åt de restene våre. Så begynte de å vise menneskene hvor viltet var. En symbiose var født, og vi skylder hundene å ta godt vare på de. Noe vi ikke alltid har gjort. Men ja, enig i at pandemien avstedkom en del uvettig hundehold. 3 4
AnonymBruker Skrevet 23. april #12 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ser resultatet av den idiotiske oppdragelsen som er blitt så populært med hunder de siste årene med konstant utdeling av godbiter til hunden. Hvor man ser hunden går med snuta oppi lomma eller hånda til eieren hele tiden med en forventing om neste godbit hvert 5 sekund. Hundene vi hadde i min oppvekst ble oppdratt med rosende ord, leker, og noen ganger kjeft eller straff, og helt minimalt med godbiter. Med det resultat at de ikke går konstant å tigger etter neste godbit, og de var 100% mer veloppdragne og lydige enn de godbit tiggende hundene man ser i parker og på gata i dag. Anonymkode: 1e2cc...155 Ja, lydige og kuede. Ikke glade og oppmerksomme. Anonymkode: aec7d...34f 11
AnonymBruker Skrevet 24. april #13 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, lydige og kuede. Ikke glade og oppmerksomme. Anonymkode: aec7d...34f Feil. Hvis det er straff du tenker på så tar ikke hunder skade av å bli straffet en gang i blant når den gjør noe galt. Det er faktisk helt naturlig for en hund. En tispe med valper straffer valpene sine når de gjør noe galt. I en ulveflokk straffer de andre ulvene en ulv som gjør noe galt. Og i en gjeng med hunder straffer de hunder som gjør noe galt. Akkurat som at man gir en unge kjeft eller straff hvis den gjør noe galt. Man tar ikke noe skade av det, man tar lærdom av det. Anonymkode: 1e2cc...155 2 1
Honey Dew Skrevet 24. april #14 Skrevet 24. april (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, lydige og kuede. Ikke glade og oppmerksomme. Anonymkode: aec7d...34f En kuet hund er ikke lydig, den er redd. Vi har lydige og trygge hunder som ikke er kuede i det hele tatt. Du vet definitivt ikke noe om hundehold. Endret 24. april av Honey Dew 3 1
Tabris Skrevet 24. april #15 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 1.04): Ser resultatet av den idiotiske oppdragelsen som er blitt så populært med hunder de siste årene med konstant utdeling av godbiter til hunden. Hvor man ser hunden går med snuta oppi lomma eller hånda til eieren hele tiden med en forventing om neste godbit hvert 5 sekund. Hundene vi hadde i min oppvekst ble oppdratt med rosende ord, leker, og noen ganger kjeft eller straff, og helt minimalt med godbiter. Med det resultat at de ikke går konstant å tigger etter neste godbit, og de var 100% mer veloppdragne og lydige enn de godbit tiggende hundene man ser i parker og på gata i dag. Anonymkode: 1e2cc...155 Jeg trener belønningsbasert og min hund tigget ikke på tur. Jeg var også aktiv i hundemijløet og kjente veldig mange som trente belønningsbasert. Ingen av dem gikk som du beskriver på tur. All trening, enten det er belønning eller straff, kan gjøres feil. Dvs at man kan gi godbiter uten at hunden blir lydig og man kan straffe uten at hunden blir lydig. Det er en feilslutning å tro at godbiter/straff ikke fungerer bare fordi man ser en hund som ikke er lydig i det øyeblikket man ser den. 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #16 Skrevet 24. april Hunden er den nye ungen! Lettere å ta hånd om, mindre stress. Jeg skjønner folk som går den veien veldig godt. Anonymkode: 468e2...fb7 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #17 Skrevet 24. april Tabris skrev (22 minutter siden): Jeg trener belønningsbasert og min hund tigget ikke på tur. Jeg var også aktiv i hundemijløet og kjente veldig mange som trente belønningsbasert. Ingen av dem gikk som du beskriver på tur. Vil anslå at ca hver tredje hund jeg ser på tur i parker i Oslo går med snuten stikkt opp mot lomma eller hånda til eieren i forventing av å få godbiter bare for å oppføre seg helt normalt og gå ved siden av eieren i bånd. Anonymkode: 1e2cc...155 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #18 Skrevet 24. april Jeg har en hund som reagerer på enkelte mennesker. Kan også reagere mot sparkesykkel eller løpere som kommer brått på. Så jeg er alltid oppmerksom og avleder når noen passerer oss. Men det er en liten del av turen, 98% går vi vanlig. Men det er akkurat idet vi passerer folk at jeg har godbitene fremme. Om jeg skulle kjefte eller straffe for adferden så ville ikke det gjort annet enn å forsterke adferden. Hvorfor plager det deg at vi tar ansvar egentlig? Flere løpere sier takk idet de passerer oss. Anonymkode: 0d343...50c 3
Tabris Skrevet 24. april #19 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vil anslå at ca hver tredje hund jeg ser på tur i parker i Oslo går med snuten stikkt opp mot lomma eller hånda til eieren i forventing av å få godbiter bare for å oppføre seg helt normalt og gå ved siden av eieren i bånd. Anonymkode: 1e2cc...155 Tenker du når hunden skal gå ved siden av eier når den passerer noen? Da er det mange, inkludert meg, som gir godbiter. Det er et nyttig verktøy. Hvorfor gjør det deg noe at andre trener sin hund med godbiter? 8 3
Linazer Skrevet 24. april #20 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 23.56): Samme hvor en går så får en disse hundene rundt seg. Må ha blitt noe uendelig masse folk med hund siste åra? Jeg blir lei.. de drar i bånd og skal bort til meg og eier som lissom skal trene de og går og forer dem godbit, passerer meg så hopper de i vei da, da blir det NEI og SITT og Fot.. blir mye støy. Nå begynner seriøst å bli lei det. Nå er jeg heldigvis ikke redd hunder. Men for de som er det må det jo være til tider vanskelig. Anonymkode: 1e298...43e Jeg er så lei folk som er lei av hunder uten grunn. 6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå