Gå til innhold

Hva synes dere om barn som blir meldt på til "Word model kid content"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En i familien min har et barn i barnehagealder som er påmeldt denne internasjonale modellkonkurransen.

Vi har fått tilsendt en link der vi skal skal stemme på barnet hennes, og etterhvert som barna blir stemt på, rykker de fremover i konkurransen.

Flere av de utenlandske barna er sminket som små voksne med svart mascara og rød leppestift, og jeg begynner å tenke på barneprostitusjon.

Barnet til min kollega er ikke sminket, men gjør seg til for å se ekstra søt ut foran kamera.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro og tenke, men det gir jo små barn hint om at det er viktig å være søt og nusselig fra de er små.

Anonymkode: 2cf98...84a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ingenting om barna. En hel del om foreldrene. 

Anonymkode: a37a8...80e

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Der blir veldig TLC Toddlers and tiaras, et program som var vondt å se på til tider. Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å rettferdiggjøre det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at av og til et det helt rett å dømme. Dømme nord og ned.

Anonymkode: 3377a...404

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

White trash. 

Anonymkode: a6f58...131

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro og tenke, men det gir jo små barn hint om at det er viktig å være søt og nusselig fra de er små.

skal vi lyge til barna? det er mange som ville ha godt av å vite hvor viktig det er.

Anonymkode: 1a13e...038

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

skal vi lyge til barna? det er mange som ville ha godt av å vite hvor viktig det er.

Anonymkode: 1a13e...038

Å melde på en 4 åring på en internett konkurranse der de lærer seg at det viktigste er å være så pen at folk over hele verden stemmer deg frem, lager jo små selvopptatte monstre.

Har lyst å si til moren at hun er en dårlig forelder.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du sier først det er familie og så sier du det er kollega; hvilken er det?? 

Er det nær nok familie hadde jeg spurt hva de ønsker å få ut av dette, og om hvilke tanker de har gjort seg opp rundt å legge utseende-press på noen som knapt er ute av bleia. For ikke å snakke om alle de pedofile som følger med på slikt. 

Er det kollega ville jeg tenkt mitt (at det er fucka) men ikke sagt noe til de. 

Anonymkode: bde85...43f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne aldri falt meg inn å gjøre dette selv, men jeg ville ikke konfrontert en annen forelder med dette, sålenge barnet ikke ble lagt ut på nettet halvt avkledd eller på en annen ufordelaktig måte. Noen barn blir skuespillere i ung alder, foreldrene deres melder dem på auditions fra de nærmest er babyer. Man skal være forsiktig med å dømme andre som gjør noe annerledes enn man selv. Det er ikke alle som tenker at det er så horribelt at barn gjøres ekstra søte og pynter seg til foto-shoot.

Det er veldig unorsk, de kommer kanskje fra en annen kultur de som driver med dette?

Anonymkode: a0b48...431

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På tide at barn og unge får et sterkere rettsvesen. Dette strider mot både barnevernkonvensjonen, «barnets beste». og personvernet deres.

Anonymkode: 64d19...f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mitt om foreldrene, og stemmer selvsagt ikke på utseendet til barn (eller voksne for den saks skyld). 

Anonymkode: 3c4fd...11f

Skrevet

Jeg tenker at dette er som å annonsere barnet sitt i et slags godteri- utvalg for pedofile. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du sier først det er familie og så sier du det er kollega; hvilken er det?? 

Er det nær nok familie hadde jeg spurt hva de ønsker å få ut av dette, og om hvilke tanker de har gjort seg opp rundt å legge utseende-press på noen som knapt er ute av bleia. For ikke å snakke om alle de pedofile som følger med på slikt. 

Er det kollega ville jeg tenkt mitt (at det er fucka) men ikke sagt noe til de. 

Anonymkode: bde85...43f

Vi jobber begge i familiefirmaet.

Hun er gift med min fetter.

Ts

tet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kunne aldri falt meg inn å gjøre dette selv, men jeg ville ikke konfrontert en annen forelder med dette, sålenge barnet ikke ble lagt ut på nettet halvt avkledd eller på en annen ufordelaktig måte. Noen barn blir skuespillere i ung alder, foreldrene deres melder dem på auditions fra de nærmest er babyer. Man skal være forsiktig med å dømme andre som gjør noe annerledes enn man selv. Det er ikke alle som tenker at det er så horribelt at barn gjøres ekstra søte og pynter seg til foto-shoot.

Det er veldig unorsk, de kommer kanskje fra en annen kultur de som driver med dette?

Anonymkode: a0b48...431

Ja moren er ikke norsk

Ts

AnonymBruker
Skrevet

De finnes mange barnemodeller -men slike konkurranser er ikke riktig vei å gå. Hvis de virkelig mener alvor bør de få tatt noen ordentlige bilder som de sender inn til agent-byråer. 

De fleste som melder seg på i talent-konkurranser blir ikke kjente, ikke en gang vinneren får nødvendigvis oppleve en lang, seriøs karriere. De blir "kjente" for å ha vært med i konkurranser, that's it! 

Anonymkode: 5c621...b44

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...