AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Hvor er det fint å bo på Sørlandet om man vil bo i nærheten av store kjøpesentre? Gjerne litt landlig til. Anonymkode: 7bdeb...b1c
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Da kan du finne Sørlandssenteret og se på områder rundt det. Det er flere steder som er en kort kjøretur unna senteret, inkludert Søm (litt utenfor Kristiansand), Høvåg… eller Lillesand hvis du vil ha en liten by. Det er bare å google og undersøke litt. Sørlandet er uansett kjempefint, hilsen ei som bor her! 😊 Anonymkode: 85ffc...6f7
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Grimstad, Birkeland eller Lillesand er landlig, og ligger i kort avstand til Kristiansand, Sørlandsparken og Sørlandssenteret. Anonymkode: 9853b...c02
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Flekkerøya? (Utenfor Kristiansand) Er vel bare sørlandssenteret i krsand som kan klassifiseres som stort kjøpesenter. Men hvorfor man ønsker å bo nær et kjøpesenter skjønner ikke jeg😂 Hvor nært er nært da? Høvåg, Lund, finnes mange plasser som er fine rundt Kristiansand. Grimstad er en nydelig by, har bodd der noen år. Finnes mange fine plasser litt lenger bort fra krsand også da. Søgne, Mandal f.eks Anonymkode: 854f0...1e9
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Flekkerøya? (Utenfor Kristiansand) Er vel bare sørlandssenteret i krsand som kan klassifiseres som stort kjøpesenter. Men hvorfor man ønsker å bo nær et kjøpesenter skjønner ikke jeg😂 Hvor nært er nært da? Høvåg, Lund, finnes mange plasser som er fine rundt Kristiansand. Grimstad er en nydelig by, har bodd der noen år. Finnes mange fine plasser litt lenger bort fra krsand også da. Søgne, Mandal f.eks Anonymkode: 854f0...1e9 Fordi hvis man skal ha noe på ett kjøpesenter så orker jeg ikke å kjøre så innmari langt. Anonymkode: 7bdeb...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april Må man ha noe på et (stort) kjøpesenter veldig ofte? Så ofte at det definerer hvor en bosetter seg? Arendal har fx alt en trenger uten at en må sose rundt på Sørlandssenteret. Ønsker en lokale butikker med unikt utvalg, må en jo bruke de. I mitt hode defineres Sørlandsparken som et marerittområde. Anonymkode: fa51d...088
Perine Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april (endret) Man finner det meste på Sørlandssenteret og i Sørlandsparken, men også rundt Arendal. Der er det kjøpesenter i byen og like utenfor, i tillegg til Stoa, som ligger rett ved E-18 og har mange forskjellige forretninger. I Grimstad er det Odden kjøpesenter, som er blitt ganske stort. Selv er jeg ikke så begeistret for Sørlandssenteret, siden det er veldig stort og langt å gå. Det er bygget som en kjempelang, smal tarm. Det er for stor flate i hver etasje, og man skal kanskje i to butikker som ligger i hver sin ende av bygget. Fint for de som er unge og spreke. Endret 23. april av Perine 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Bor man mellom Arendal og Grimstad har man kort vei til Stoa, Harebakken og andre sentre som det er gratis parkering på - ingen bomringer heller. Vil man til Sørlandssenteret for noe spesielt tar det maks en halvtime å kjøre dit. Anonymkode: 70c40...6f3
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april Skal du flytte fra nord-Norge til sørlandet? Du burde da selv vite hvor du vil bo, og kriteriene være noe mer enn en by med storsenter. Mye rare folk. Anonymkode: a66eb...d77
AnonymBruker Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april Tveit (forbi Lauvåsen er det straks mer landlig), Lillesand, Grimstad, Arendal. Selv synes jeg Tveit/Birkeland er et nydelig sted, men av nevnte steder er der det eneste stedet jeg har bodd. Jeg bruker Sørlandsparken/Sørlandssenteret og IKEA mye. Minuset er at det er bomringer der nå (men gratis parkering, for de som nevnte at det er det andre steder uten å inkludere Sørlandsparken). Anonymkode: c47aa...89f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #11 Skrevet 23. april Spørs jo litt hva du mener med stort kjøpesenter😅 Som andre har nevnt, blir det jo fort sørlandssenteret om man skal ha det skikkelig stort.. For min del er det veldig mye som er viktigere enn kjøpesenter når jeg skal bosette meg. Selv er jeg veldig glad i Mandal. Fantastisk nydelig by, som har alt man trenger. Rolig og idyllisk, og som virkelig blomstrer til liv om sommeren. Der har man Alti-senteret, som har det meste man trenger til hverdags, selv som det ikke akkurat er noe gigantisk shopping-mekka😁 Anonymkode: b1ff4...f88
AnonymBruker Skrevet 23. april #12 Skrevet 23. april Jeg ville vel heller spurt "hvor er det fint å bo/være innflytter". Du har 2 kjøpesenter i Arendal, samt et i Grimstad. Sørlandssenteret og sørlandsparken er jo mye større, men spørsmålet er jo om du trenger at det er SÅ stort. Ikke flytt til Arendal hvis det er viktig for deg å bli integrert i miljøet, Arendalitter er lite gjestfrie sånn sett. Flytt da heller til Grimstad/Fevik, som også er temmelig nært sørlandsparken med bil. Anonymkode: 27354...c58 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå