Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Jeg skal leie hybel for første gang og lurer på sånn ca hva som er vanlig å betale i strømregning? La oss si på en 30 kvm hybel? Ser at de fleste averterer med husleie + strøm. Og hvor ofte må jeg betale strøm? 4 g i året?
liv Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Vi betaler annen hver mnd. Tipper at du må ut med ca 1000-1500kr annenhver mnd. Endret 13. mars 2006 av liv
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 Det kommer litt an på hvor godt isolert det er, om det ligger leiligheter under osv. Da jeg bodde i en leilighet på ca 35 kvm brukte jeg sjelden mer enn 300 kr pr måned selv om vinteren (men så var jeg mye borte i helgene). Men så holder jeg soverom kaldt og tar heller på meg en ullgenser fremfor å sprengfyre (slik at det endelig blir varmt når du skal legge deg). Det vil også komme mye an på hvor ofte du dusjer (dusj på treningssenteret om du kan), om det finnes alternativ oppvarming og hvor mye du er hjemme. Sitter du hjemme og leser vil det gå mer strøm enn om du kommer hjem i 19-tida. Samme gjelder om du er mye inne i helgene. Man kan bestemme en del selv hvor mye man vil bruke på strøm, men om du setter av 500 kr hver måned (og sparer det overskytende på sommeren), så burde det nok holde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå