AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Ei veninne var gift med en mann i 20 år og fikk to døtre. Så oppdaget hun at hun egentlig likte damer, og skilte seg fra mannen. Den ene av døtrene er også lesbisk og ble samboer allerede på vgs, og den andre datteren er nå på vei ut av skapet. Anonymkode: 4f410...8e3
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Hva er greia med å være gift i 20 år og SÅ finne ut at man egentlig ikke liker menn likevel. Anonymkode: 8c06f...1e7 2
Janik98 Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Nja. Det kan også være at de tørr å eksperimentere med legningen sin siden de har noen nærme seg som har valgt å trå ut. Så og si alle kan jo velge å prøve å være sammen med det samme kjønn så lenge man dyrker de tankene lenge nok. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Ikke så vidt man vet. Det er ikke påvist noen entydig årsak til at noen er heterofile, eller homofile for den saks skyld. De fleste heterofile har heterofilt praktiserende foreldre - men det har de fleste homofile også. Anonymkode: c2282...cec 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Nja, tror det er mer tilfeldigheter, Anonymkode: c8b5c...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ei veninne var gift med en mann i 20 år og fikk to døtre. Så oppdaget hun at hun egentlig likte damer, og skilte seg fra mannen. Den ene av døtrene er også lesbisk og ble samboer allerede på vgs, og den andre datteren er nå på vei ut av skapet. Anonymkode: 4f410...8e3 Egentlig likte damer? Hun kan jo like gjerne være bifil og både like menn og kvinner. Anonymkode: a87ec...f26 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Jeg bare synser, men i min slekt synes jeg det er en påfallende "opphopning" av homoseksualitet eller hva nå det gjengse politisk korrekte uttrykket er. Søsken, hetrosøskens barn, gamle, ugifte grandtanter med "husholdersker" og jeg vet ikke hva. 😄 Ikke noe problem, en herlig gjeng! Selv er jeg trygg i min legning med tradisjonell famile. Lurte er øyeblikk på datter og. Hun var mer opptatt av venninner enn gutter i tenårene, mens jeg øhhh, var motsatt. Nå har hun mann og to barn, men jeg har jo lurt litt på arvelighet. Anonymkode: 63946...839 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april Jeg har aldri hørt noe om at det er arvelig i betydningen genetisk. Men det er jo noe som heter sosial arv, også. Og ikke minst fenomenet "kvinners flytende seksualitet". Med det mener jeg ikke at alle kvinner har en flytende seksualitet. Mange er helt hetero, og noen er helt lesbiske. Men det er en større andel kvinner enn menn som er bifile eller biseksuelle. Og enda noen flere kvinner som hovedsakelig er heterofile, men som kan svinge begge veier hvis de treffer den rette personen. Jeg har f.eks en venninne som nå er gift med en kvinne, men som aldri har vært tiltrukket av noen andre kvinner enn denne ene. Derimot har hun 25 års seriemonogami med menn bak seg. Det handler altså ikke om at hun ikke liker menn, men at hun har funnet den ene kvinnen hun ut av det blå kunne forelske seg i. Selv er jeg bifil, men med flere kjærlighetsforhold til kvinner enn menn bak meg. Min mor og min søster er særdeles heterofile (for alt sånn svogerforskning er verdt). Anonymkode: e2e54...2aa
AnonymBruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april Det er jo en viss arbelighet av seksuell legning. Er jo fx vanlig at eneggede tvillinger har samme legning. Som Robert og Harald Stoltenberg. Fant en sak om det på forskning.no men klarte ikke linke 🫣 Anonymkode: f8c93...5df
AnonymBruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april https://www.nrk.no/viten/naermar-seg-svaret-pa-homofili-gata-1.9882258 Anonymkode: 9e56e...328
AnonymBruker Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jo en viss arbelighet av seksuell legning. Er jo fx vanlig at eneggede tvillinger har samme legning. Som Robert og Harald Stoltenberg. Fant en sak om det på forskning.no men klarte ikke linke 🫣 Anonymkode: f8c93...5df Robert Stoltenberg er homofil og broren Harald er vel heterofil? ts Anonymkode: 4f410...8e3
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er greia med å være gift i 20 år og SÅ finne ut at man egentlig ikke liker menn likevel. Anonymkode: 8c06f...1e7 Ikke vet jeg, men det startet med at hun ble tiltrukket av en kollega som hun var utro med, og selv om utroskapen gikk over, fant hun ut at hun ikke ville være med mannen mer og skilte seg. Hun sier hun regner seg som lesbisk eller kanskje bifil Ts Anonymkode: 4f410...8e3
AnonymBruker Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april Noen er vel rett og slett bi. Miljøet de vokser opp i, familie, kan da påvirke hvor lett de bikker den ene eller andre veien i voksen alder. Kan vel anta at for eksempel bifile i Iran mye sjeldnere "tester" den andre retningen. Anonymkode: db16b...aec 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #14 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ei veninne var gift med en mann i 20 år og fikk to døtre. Så oppdaget hun at hun egentlig likte damer, og skilte seg fra mannen. Den ene av døtrene er også lesbisk og ble samboer allerede på vgs, og den andre datteren er nå på vei ut av skapet. Anonymkode: 4f410...8e3 Den evige diskusjonen om arv og miljø. Anonymkode: 7f60d...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #15 Skrevet 22. april Jeg kan være enig i at det noen ganger ser ut til å hope seg opp i familier, men det gjør jo også interessen for fluefiske, ribbe eller pinnekjøtt, valg av bilmerker, sans for klassisk musikk og forkjærligheten for små sofahunder. Uten at jeg skal påstå at spesielt mye av det er genetisk. I min familie er det meg, en tante, en bestemor, en (muligens to) kusiner og hvis jeg ikke tar helt feil, en nevø. Jeg har også flere kusiner med homofile barn. Det virker jo kanskje som mange, men jeg har jo også en tre heterofile besteforeldre, fire heterofile tanter, tre heterofile søsken, to heterofile foreldre, 11 heterofile kusiner/fettere og deres ganske mange barn som enten er tilsynelatende heterofile eller for små til at det er spesielt relevant at en slik info deles med en perifer slektning. Det som derimot er litt påfallende i min familie er min heterofile bestemors søskenflokk. De var åtte helsøsken og to halvsøsken. Av de åtte helsøsknene døde en som barn, en (min bestemor) giftet seg, fire var homofile og i en eller annen grad åpne om det, en bodde sammen med en venninne(?) til hun døde og sistemann levde alene De to halvsøsknene derimot giftet seg. Dette er snakk om en søskenflokk født i tidsrommet 1901-1920, så at fire var "åpne" homofile er utrolig statistisk usannsynlig. Men det trenger selvfølgelig ikke bety annet enn at når først en våger, er det lettere for andre å følge etter. Anonymkode: 8317a...fbb
Trolltunge Skrevet 23. april #16 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har aldri hørt noe om at det er arvelig i betydningen genetisk. Men det er jo noe som heter sosial arv, også. Og ikke minst fenomenet "kvinners flytende seksualitet". Med det mener jeg ikke at alle kvinner har en flytende seksualitet. Mange er helt hetero, og noen er helt lesbiske. Men det er en større andel kvinner enn menn som er bifile eller biseksuelle. Og enda noen flere kvinner som hovedsakelig er heterofile, men som kan svinge begge veier hvis de treffer den rette personen. Jeg har f.eks en venninne som nå er gift med en kvinne, men som aldri har vært tiltrukket av noen andre kvinner enn denne ene. Derimot har hun 25 års seriemonogami med menn bak seg. Det handler altså ikke om at hun ikke liker menn, men at hun har funnet den ene kvinnen hun ut av det blå kunne forelske seg i. Selv er jeg bifil, men med flere kjærlighetsforhold til kvinner enn menn bak meg. Min mor og min søster er særdeles heterofile (for alt sånn svogerforskning er verdt). Anonymkode: e2e54...2aa Menns seksualitet var da like flytende i samfunn hvor det ikke var skam angående at menn hadde sex med menn, og det foregår visst litt av hvert der menn blir isolerte fra kvinner over tid. Man kan jo undre seg litt over hvor mye av vår seksualitet som er satt, og hvor mye som er formet. Jeg er selv bifil, og oppdaget det allerede som tenåring, så jeg har vært inneforstått med det siden, men jeg har en venninne som regnet seg som absolutt 100% heterofil, til hun traff en spesiell kvinne som rokket ved den overbevisningen da hun var rundt 40 år. (Ikke meg altså. 😄) 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #17 Skrevet 23. april De har selvfølgelig blitt påvirket i unaturlig retning under oppveksten. Anonymkode: 9f499...989
AnonymBruker Skrevet 23. april #18 Skrevet 23. april Nei? Hvordan gir det mening? De aller fleste homofile har jo heterofile foreldre.. Anonymkode: dd2eb...536
AnonymBruker Skrevet 23. april #19 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei? Hvordan gir det mening? De aller fleste homofile har jo heterofile foreldre.. Anonymkode: dd2eb...536 Eller homofile foreldre som er i skapet? Hvem vet. Her er iallefall eneggede homofile tvillinger: https://www.blikk.no/uncatogorized/tett-pa-tvillingene-philip-og-thomas/147279 Anonymkode: c0fa4...543
AnonymBruker Skrevet 23. april #20 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller homofile foreldre som er i skapet? Hvem vet. Her er iallefall eneggede homofile tvillinger: https://www.blikk.no/uncatogorized/tett-pa-tvillingene-philip-og-thomas/147279 Anonymkode: c0fa4...543 Det er utrolig usannsynlig at alle homofile har foreldre som er skeive men i skapet. For en latterlig påstand. Anonymkode: dd2eb...536 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå