AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har skjønt at mange av dere bruker dette fordi dere ikke ønsker kommunikasjon. Men kan dere i det minste skrive i beskrivelsen på varen, hvor mange dager dere har huket av på for når dere senest skal sende??? Det er utrolig frustrerende at jeg som kjøper må gjøre ferdig handelen på et blunk, sende fra meg penger. Spesielt hvis jeg skal ha varen til noe og kjøper i god tid. Og så får jeg automatisk mld rett etter kjøpet om at selger sender varen senest om 14 dager. Ikke kan jeg som kjøper avbryte handelen heller når dere først har godtatt kjøpet. Så om dere ikke ønsker noen form for skriftlig kontakt, vær så snill å i det minste legg inn i besskrivelsen når dere senest sender ❤️ hatt flere handler nå hvor jeg antagelig hadde droppet å kjøpe, fordi selger ikke gidder å sende avgårde på lang tid Anonymkode: be041...dec 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Du burde sende denne meldingen direkte til "finn" og be de endre slik at vi kan se denne informasjonen 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har skjønt at mange av dere bruker dette fordi dere ikke ønsker kommunikasjon. Men kan dere i det minste skrive i beskrivelsen på varen, hvor mange dager dere har huket av på for når dere senest skal sende??? Det er utrolig frustrerende at jeg som kjøper må gjøre ferdig handelen på et blunk, sende fra meg penger. Spesielt hvis jeg skal ha varen til noe og kjøper i god tid. Og så får jeg automatisk mld rett etter kjøpet om at selger sender varen senest om 14 dager. Ikke kan jeg som kjøper avbryte handelen heller når dere først har godtatt kjøpet. Så om dere ikke ønsker noen form for skriftlig kontakt, vær så snill å i det minste legg inn i besskrivelsen når dere senest sender ❤️ hatt flere handler nå hvor jeg antagelig hadde droppet å kjøpe, fordi selger ikke gidder å sende avgårde på lang tid Anonymkode: be041...dec Er jo ikke alltid det tar kort til å sende varen, selv om selgeren sender den med en gang. Har selv opplevd at det tok 3 uker å sende en pakke, som jeg sendte samme dagen som jeg fikk forespørselen. Har man dårlig tid kan man eventuelt som kjøper spørre om selgeren kan sende den fort. Men enig i at det er dårlig å bruke 14 dager på å sende en vare. Man burde klare å gjøre det innen et par dager, med mindre man ikke er hjemme Anonymkode: cdbb5...a6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Problemet må jo ikke være at selger absolutt vil bruke Fiks ferdig, men at du ikke gidder å hente varen selv eller bor for langt unna selger. Fiks ferdig kommer jo med et sett vilkår og krav til hvor raskt kjøp må aksepteres og pakka må sendes. Bare fordi man har lagt noe på Finn, er det ikke krav om at man skal sitte hjemme hver dag og vente på bud. Det kan dager eller uker fra vare legges for salg til kjøperen dukker opp. Er det viktig for deg å få tak i varen raskt må du spørre først, eller hente varen selv. Anonymkode: 86b20...67b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Ser ikke helt hva dette har med Fiks ferdig å gjøre. Selv uten den løsningen kan da selger vente i flere dager med å sende varen. Anonymkode: f3587...4af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er jo ikke alltid det tar kort til å sende varen, selv om selgeren sender den med en gang. Har selv opplevd at det tok 3 uker å sende en pakke, som jeg sendte samme dagen som jeg fikk forespørselen. Har man dårlig tid kan man eventuelt som kjøper spørre om selgeren kan sende den fort. Men enig i at det er dårlig å bruke 14 dager på å sende en vare. Man burde klare å gjøre det innen et par dager, med mindre man ikke er hjemme Anonymkode: cdbb5...a6f Ikke det jeg snakker om. Jeg får beskjed både på finn og på sms når selger har sendt avgårde varen. Den prosessen er jeg tålmodig på, og vet den kan ta tid. Men så gidder ikke selgeren å sende den før etter 13 dager. Og nei det er ikke alltid bare å hente selv, mange selgere ønsker heller ikke at folk henter og tilbyr kun sending Anonymkode: be041...dec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser ikke helt hva dette har med Fiks ferdig å gjøre. Selv uten den løsningen kan da selger vente i flere dager med å sende varen. Anonymkode: f3587...4af Ja, men da kan man avtale på forhånd. Mange selgere svarer ikke på Fiks Ferdig (ja, har prøvd å oppnå kommunikasjon) Anonymkode: be041...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har skjønt at mange av dere bruker dette fordi dere ikke ønsker kommunikasjon. Men kan dere i det minste skrive i beskrivelsen på varen, hvor mange dager dere har huket av på for når dere senest skal sende??? Det er utrolig frustrerende at jeg som kjøper må gjøre ferdig handelen på et blunk, sende fra meg penger. Spesielt hvis jeg skal ha varen til noe og kjøper i god tid. Og så får jeg automatisk mld rett etter kjøpet om at selger sender varen senest om 14 dager. Ikke kan jeg som kjøper avbryte handelen heller når dere først har godtatt kjøpet. Så om dere ikke ønsker noen form for skriftlig kontakt, vær så snill å i det minste legg inn i besskrivelsen når dere senest sender ❤️ hatt flere handler nå hvor jeg antagelig hadde droppet å kjøpe, fordi selger ikke gidder å sende avgårde på lang tid Anonymkode: be041...dec Folk burde få velge selv om de vil bruke fiks ferdig, som kjøper. Se på hva Finn.no tjener på denne fiks ferdig løsningen, og hvor lite jobb det er for Finn.no med dette, kontra hva man som kjøper betaler for den angivelige «trygg betaling». Egentlig så er trygg betaling hos Finn et fordekt faktura gebyr. Hadde folk begynt å klage til forbrukertilsynet på dette fordekte faktura gebyret og de hadde startet en granskning, så hadde nok Finn.no måttet skrote hele ordningen. For at forbrukertilsynet skal se på en sak, så må mange nok klage….så der står vil. Klage til kg gjelder dessverre ikke. Anonymkode: 05cdf...bd2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Selger her: tidsfristen kommer automatisk (PostNord med fiksferdig), jeg må sende varen innen f.eks. 5.mai. Men jeg sender den i morgen og venter ikke til siste dag. Du kan jo skrive melding til selger å be om at den sendes raskere så vil de aller fleste gjøre det. Selger får ikke penger før varen er levert/hentet. Anonymkode: 38efc...507 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Man må ikke bruke Fiks ferdig, selv om det er et valg. Det er fullt mulig å skrive melding til selger for å få mer info dersom du trenger det, eller spørre om når det er mulig for selger å sende, dersom det er viktig mtp kjøp av varen. En del annonser ligger jo ute en stund før kjøp, så man sitter ikke parat for å godkjenne og sende med en gang. Jeg har fått dette da jeg var på reise f.eks., og så da ikke meldingen umiddelbart, samt måtte da informere om at jeg ikke kunne sende før jeg kom hjem etter 1 uke. Selger burde jo informere om slikt så fort som mulig, men man har som kjøper litt ansvar med å spørre selv også dersom det er veldig viktig. Må si at jeg ikke er så fan av Fiks ferdig pga "trygg betaling" gebyret som finn og Tise legger på. Finn har ofte 50% på frakt, men man sparer jo minimalt pga dette gebyret. Kan ikke huske det var så dyrt i starten, så de har vel økt dette en del? Anonymkode: 7194e...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Det er da bare å sende melding til selger? Jeg selger med fiks ferdig, men får allikevel flere henvendelser på melding, og jeg kan jo selge uten å bruke fiks ferdig også. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Det er ikke selger som velger at fristen for å sende er 14 dager eller hva det er - det kommer automatisk. Jeg sender alltid dagen etter, skjønner at man ikke gidder å vente lengre enn nødvendig på varen. Anonymkode: ec754...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden La være å kjøpe om det brukes Fiks Ferdig da vel... Anonymkode: 076e2...a16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Velg Helt hjem hvis du har mulighet. Da er standarden at selger skal sende neste dag, og dersom de endrer denne datoen når de godtar budet, får du også opp hvilke dato de har valgt å sende. Anonymkode: a8365...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Velg Helt hjem hvis du har mulighet. Da er standarden at selger skal sende neste dag, og dersom de endrer denne datoen når de godtar budet, får du også opp hvilke dato de har valgt å sende. Anonymkode: a8365...954 Da må man samtidig være klar over at sending med Helt Hjem kan ta laaaaaaang tid. Selv måtte jeg en gang vente 5 mnd på en vare jeg kjøpte som ble sendt med Helt Hjem. Anonymkode: 076e2...a16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå