Shaloow Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har slitt med refluks i typ et år snart, hvertfall over et halvt år. Nylig gastroskopi og han konstanterte refluks. Lukkemuskulaturen var fin og brokk var det ikke. Skjønner ikke hvor det kom fra men det får nå være. Det dukket opp ifjor, omsider fant jeg ut at tomat gjør det virkelig ille, og har derfor ikke spist det på 1-2mnd og har hatt det bedre selvom jeg har drukket brus osv. Jeg kan spise chili, men ikke tomat😅 Men nå når jeg er gravid er det tilbake, er så "tett" i mellomgulvet og føler ofte jeg nesten skal svime av fordi det er så oppblåst der, føler jeg får sånn spiserørkramper eller sånn rar følelse i mellomgulvet, typ mister bevissthet i et sekund også går det greit. Er nok bare at det er så oppblåst eller "tett" Noen andre som sliter med refluks fra før, hva gjorde dere i svangerskapet? Bruker bare novalucid, og det hjelper litt altså men er så redd det her skal bli skikkelig ille når kvalmen melder seg mer, eventuelt jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer? Bekymrer meg for om det skal bli helt grusomt og smertefullt med enda verre refluks.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Min kollega knasket agurk og sa at det hjalp. Prøv div pulver fra apotek eller love hearts. Anonymkode: 4d066...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Det er ikke sikker du blir kvalm, graviditetskvalme er ikke noe ledig får. Jeg hadde mye halsbrann i ett (av to) svangerskap og jeg spiste Link- tabletter. Snakk med apoteket og med legen for det finnes kanskje andre midler som hjelper deg bedre. Novaluzid hjalp ikke meg. Anonymkode: ebe60...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Jeg synes Gaviscon fungerte bra mot halsbrann. I tillegg til selvsagt (som du sikkert vet) å unngå sterk mat, ligge med hodet høyt osv. Anonymkode: 7770f...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Jeg fikk nexium av legen. En helt ny verden. Anonymkode: bf901...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldraisør Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Lovehearts sukkertøy og vaniljesaus, ikke sammen, hjalp meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlehøna Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Jeg hadde en helt forferdelig halsbrann under min graviditet. Spiste Gaviscon som hjalp litt, lå med hodet høyt, spiste ikke sterk mat osv. Likevel bygget halsbrannen seg opp utover dagen og kvelden, til jeg til slutt kastet opp hver kveld/natt. Men det var meg, det trenger absolutt ikke bli deg. Mange sier at rømme og/eller fet melk kan lindre. Masse lykke til - og husk at det forsvinner som regel når barnet er kommet. Endret 11 timer siden av Skravlehøna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Nyco eller natron kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shaloow Skrevet 10 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk nexium av legen. En helt ny verden. Anonymkode: bf901...5c3 Jeg fikk det i en uke ifjor før jul, trodde jeg skulle miste det mentalt pga lite/ingen søvn (fikk insomni til de grader). Legen sa i ettertid at det visstnok var en del som kunne slite med søvn. Men vet ikke hvordan somac fungerer, mulig det hadde fungert bedre for meg. Vil jo helst ikke bruke så mye medisiner.. men så er det jo ikke no godt å ha så syre heller. Sliter med det fra før, derfor jeg stresser i om det blir 10 ganger verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Jeg forstår, jeg ville heller ikke. Men utover i graviditeten så våknet jeg flere ganger av oppgulp. Og det var det verste jeg noen gang har opplevd. Det føltes ut som jeg skulle drukne i syre. Og svei i lunger og hals. Det bare boblet over liksom. Så jeg hadde ikke noe valg. Somac fikk jeg først, men ikke så stor effekt. Nexium var det som hjalp meg. Anonymkode: bf901...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå