Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble utsatt for et tyveri av en gjenstand verdi 3500 kr, som ble dekket av innboforsikring men jeg måtte betale 2000 kr i egenandel så jeg fikk igjen 1500 kr. Saken ble umiddelbart anmeldt da det skjedde og tyven ble senere tatt av politiet. Jeg har ikke fått tilbake det som ble stjålet. I brev fra politi står det at jeg må melde inn krav om erstatning om jeg ønsker det, nå fikk jeg en liten sum fra forsikringen men bør jeg melde inn krav på 2000 kr for egenandelen? 

Anonymkode: e3c5b...14e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sender krav på hele verdien. Når/hvis du får penger tilbakebetaler du det du har fått fra forsikringsselskapet. 

Anonymkode: 17825...2df

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Krev hele verdien i erstatning. Får du mer en 2000 så varsler du forsikringsselskapet og betaler overskytende tilbake til dem.

Da er du med på å holde prisene på forsikringen nede.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble utsatt for et tyveri av en gjenstand verdi 3500 kr, som ble dekket av innboforsikring men jeg måtte betale 2000 kr i egenandel så jeg fikk igjen 1500 kr. Saken ble umiddelbart anmeldt da det skjedde og tyven ble senere tatt av politiet. Jeg har ikke fått tilbake det som ble stjålet. I brev fra politi står det at jeg må melde inn krav om erstatning om jeg ønsker det, nå fikk jeg en liten sum fra forsikringen men bør jeg melde inn krav på 2000 kr for egenandelen? 

Anonymkode: e3c5b...14e

Om du skulle få erstatning fra tyven, kan forsikringsselskapet kreve tilbake det de har utbetalt til deg. 
Du tar en telefon til forsikringsselskapet og får deres vurdering på hva du skal gjøre her. 
Er jo ikke sikkert tyven har noe av verdi eller har inntekt som gjør utbetaling mulig. 

Anonymkode: fb5ba...dba

AnonymBruker
Skrevet
Slarti skrev (2 timer siden):

Krev hele verdien i erstatning. Får du mer en 2000 så varsler du forsikringsselskapet og betaler overskytende tilbake til dem.

Da er du med på å holde prisene på forsikringen nede.

Svindel vil forsikringen si her, med de konsekvensene det får for ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Krev inn hele summen og gi forsikringselgskapet det dem dekket. Er du usikker så tar du kontakt med dem og spør hva de mener at du skal gjøre. 

Anonymkode: 54d96...823

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppgitt hele verdien som krav når jeg har hatt innbrudd og det har jeg hatt 4 ganger nå, sist var på mandag men da tok vi tyven på fersken så det var ikke behov for å kreve erstatning, vi tar den saken til forliksrådet. Jenta hadde stor gjeld og ett krav fra staten vil ikke hjelpe.

Anonymkode: b4ad2...cae

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Svindel vil forsikringen si her, med de konsekvensene det får for ts. 

Hvordan er det svindel når man betaler tilbake til forsikringsselskapet?

Får ta 3500 beholdes 2000 og dem betaler 1500 til forsikringsselskapet.

Vanlig praksis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Slarti skrev (9 timer siden):

Hvordan er det svindel når man betaler tilbake til forsikringsselskapet?

Får ta 3500 beholdes 2000 og dem betaler 1500 til forsikringsselskapet.

Vanlig praksis.

Poenget er at forsikringsselskapet skal ha sine penger først. Får du bare 1500 går alt til forsikringsselskapet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Poenget er at forsikringsselskapet skal ha sine penger først. Får du bare 1500 går alt til forsikringsselskapet. 

Var ikke slik jeg har ble forklart når bilen min be stjålet.
Da sa forsikringsselskapet at jeg skulle kreve 100% fra tyven, og fikk jeg ber en egenandelen skulle dem ha penger.
Fikk jeg mindre en egenandel (var 20k jeg hadde i egenandel på kaskoen.) beholdt jeg alt selv, selv jeg fikk nada siden ingen tyv ble sporet opp

Det er erstatning til deg du krever, ikke til forsikringsselskapet.
Og tapet ditt er egenandel, får du mer er det forsikringa som skal ha det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man krever da ikke inn for forsikringsselskapet, det klarer de helt fint selv 

Anonymkode: e4b15...853

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i forsikringsselskap. Dersom gjerningspersonen er tatt og rettsak berammet, melder vi inn vårt utlegg, kunde melder inn sitt tap dvs egenandel og evt. det som ikke ble dekket av forsikringsselskapet. 

Anonymkode: 0a648...a91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...