AnonymBruker Skrevet 22. april #21 Skrevet 22. april Jeg fikk avslag fordi jeg ønsket innekatt. Ikke ukjent det. Jeg var villig til å ta inn en katt som er døv eller blind, eller gammel. Var villig til å stå på venteliste for en slik katt som måtte være innekatt. Fikk beskjed om at slike katter er sjeldent de har tilgjengelig. Noe som ikke er sant, da jeg hadde fulgt med i lengre tid hvor de hadde katter som måtte være inne av flere forskjellige årsaker. Fikk streng beskjed om at de tillater ikke innekatter, bare når det er helsemessige årsaker til at katten ikke kan ut. Under to uker senere fikk de inn en gammel katt som måtte være inne, og en døv ungkatt som måtte være inne. Jeg tok kontakt igjen, så dum som jeg er. Måtte forklare alt på nytt. Fikk beskjed om at de to var lovet vekk og at jeg heller burde sjekke finn.no om innekatt var så viktig for meg. De hørtes så forbanna frekke og spydige ut. Det ble skrevet ordrett slik, "om det er så viktig for deg". Jeg leide bolig midt i sentrum. Leide på ubestemt tid og planen var å slippe katten ut om mulig når jeg flyttet. Jeg luftet tanken om å være fosterhjem mens jeg bodde der jeg bodde. Fikk beskjed om at mitt syn på kattehold ikke var forenelig med deres, altså at jeg tillot innekatt. Dette var i starten av juni, like før fellesferien. Bare uker senere så sto de å grein i lokalavisen etter folk. Skaffet meg en kattunge på finn.no, flyttet 2 år etterpå. Slapp katten ut, ble påkjørt og drept 1 år etterpå. Har nå innekatt som aldri skal ute. Og det er ikke katt fra dyrebeskyttelsen, for fuck dem! Makan til frekke folk har jeg aldri i mitt liv opplevd. Anonymkode: 9d407...736 10 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #22 Skrevet 22. april Dyrebeskyttelsen på Tertnes kanskje? De har helt ville krav. Kan ikke ha barn, andre katter, bo i byen etc. Anonymkode: a8303...3b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #23 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kan skjønne det litt. En familie jeg kjenner bor i et fint hus rett ved en ganske trafikkert vei. Det er 2-3 meter til veien som er mellomtraffikert vei med mye biler og en bussrute. Derifra en riksvei 100 meter lenger vekke med enorm trafikk. Alle kattene deres er blitt påkjørt. Vi snakker om ti katter på 10 år😪 Anonymkode: 5eed4...87e Synes ikke dette er helt sammenlignbart med vår situasjon. Veien vi bor ved har som sagt 30-40 km fartsgrense, det går ikke busser her, og heller ikke tungtrafikk. Nærmeste motorvei er over 1 km unna. Våre to katter har også bodd her i mange år uten noen sinne ha blitt påkjørt, og før dem hadde vi en annen katt som heller ikke ble påkjørt her. Har heller aldri noen sinne sett eller hørt om at katter har blitt påkjørt utenfor her i løpet av de 15 årene vi har bodd her, til tross for at det bor masse katter rundt omkring. ts Anonymkode: f5e0e...00c 7
Melus Skrevet 22. april #24 Skrevet 22. april De er like sære på hvem som kan være fosterhjem, enda de alltid mangler det! 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #25 Skrevet 22. april Sjokkerende, ei venninne av meg fikk avslag fordi naboene hadde registrert hundepppdrett, det var høye gjerder og godt styr på oppdrettet, ikke noen løse hunder, men de tok ikke sjansen på at katten skulle bli spist av hund. Jeg bor landlig til med hus og hage, og tenkte å søke etter katt, men er ufør og ser at det kan være grunn til avslag. De tar det så alvorlig at de ender vel opp med å ikke gi vekk noen snart.. Anonymkode: cd18a...e45 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #26 Skrevet 22. april Det er helt tåpelig. Jeg har hørt fra flere at de et veldig strenge innimellom. Men er det ikke mange frivillige som jobbet der som «elsker dyr» og egentlig behandler de som kosebamser? Anonymkode: 94a73...9ce 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #27 Skrevet 22. april Har vært borti samme galskapen. Vi bor landlig til, i enden av et svært rolig nabolag. De mente likevel at her var det skumle veiforhold. Vi kjøpte katt gjennom Finn. Ser også at noen krever at man ikke kan røyke hvis man skal adoptere katt. Altså.... 😂 Anonymkode: 4d9ba...928 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #28 Skrevet 22. april Jeg har også opplevd dette, jeg bodde 400 meter unna en sterkt trafikkert vei og fikk beskjed om at ingen i den bydelen jeg bodde i fikk adoptere fordi det var "så utrygt der" uten at jeg ble forklart hva som var utrygt. Anonymkode: 45f8e...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #29 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg fikk avslag fordi jeg ønsket innekatt. Ikke ukjent det. Jeg var villig til å ta inn en katt som er døv eller blind, eller gammel. Var villig til å stå på venteliste for en slik katt som måtte være innekatt. Fikk beskjed om at slike katter er sjeldent de har tilgjengelig. Noe som ikke er sant, da jeg hadde fulgt med i lengre tid hvor de hadde katter som måtte være inne av flere forskjellige årsaker. Fikk streng beskjed om at de tillater ikke innekatter, bare når det er helsemessige årsaker til at katten ikke kan ut. Under to uker senere fikk de inn en gammel katt som måtte være inne, og en døv ungkatt som måtte være inne. Jeg tok kontakt igjen, så dum som jeg er. Måtte forklare alt på nytt. Fikk beskjed om at de to var lovet vekk og at jeg heller burde sjekke finn.no om innekatt var så viktig for meg. De hørtes så forbanna frekke og spydige ut. Det ble skrevet ordrett slik, "om det er så viktig for deg". Jeg leide bolig midt i sentrum. Leide på ubestemt tid og planen var å slippe katten ut om mulig når jeg flyttet. Jeg luftet tanken om å være fosterhjem mens jeg bodde der jeg bodde. Fikk beskjed om at mitt syn på kattehold ikke var forenelig med deres, altså at jeg tillot innekatt. Dette var i starten av juni, like før fellesferien. Bare uker senere så sto de å grein i lokalavisen etter folk. Skaffet meg en kattunge på finn.no, flyttet 2 år etterpå. Slapp katten ut, ble påkjørt og drept 1 år etterpå. Har nå innekatt som aldri skal ute. Og det er ikke katt fra dyrebeskyttelsen, for fuck dem! Makan til frekke folk har jeg aldri i mitt liv opplevd. Anonymkode: 9d407...736 Jeg trodde Dyrebeskyttelsen ønsket at kattene skulle være innekatter? Anonymkode: 92b34...436
AnonymBruker Skrevet 22. april #30 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg trodde Dyrebeskyttelsen ønsket at kattene skulle være innekatter? Anonymkode: 92b34...436 Aldri hørt, og i hvert fall ikke her. De er strenge på at kattene skal ute, og har som flere nevner strenge krav til uteområdet. Jeg bor i en av landets største byer. De utelukker 90% av områder med sine strenge regler for uteområde. Anonymkode: 9d407...736 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #31 Skrevet 22. april Samme erfaring fra FOD. Da jeg ønsket å adoptere katt dro de frem et kart over byen og pekte ut alle de problematiske veiene rundt huset mitt🤷♀️ Anonymkode: 47468...846 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #32 Skrevet 22. april Kan jo lure på om de egentlig ønsker at kattene skal adopteres, eller om de ikke heller egentlig ønsker at de skal bo hos dem Anonymkode: 67904...9ad 6
AnonymBruker Skrevet 22. april #33 Skrevet 22. april Har samme erfaring. Man er ikke god nok for de dyrebare kattene. Jeg skjønner godt at de sliter med mange katter, og at få blir adoptert.. Anonymkode: a8eb1...a6d 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #34 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): En nabo av meg og hennes samboer fikk avslag på søknad om å adoptere en katt, fordi den ene damen som jobbet hos Dyrebeskyttelsen og var en bekjent av min nabo, hadde hørt rykter om at min nabo slet i forholdet og fikk for seg at de ønsket katt som en vitamin innsprøytning i forholdet. Hun hadde fortalt dette til lederen og de bestemte seg mor å gi avslag. Min nabo og mannen er fremdeles sammen i dag tre år senere, og skaffet seg katt via finn.no Anonymkode: 92b34...436 Dyrebeskyttelsen var redd for at de skulle splitte opp, og det ville ikke være bra for katten. Anonymkode: 92b34...436
AnonymBruker Skrevet 22. april #35 Skrevet 22. april Ja, det samme fikk jeg beskjed om. Veien som gikk ved siden av boligen var ikke engang særlig trafikkert, og bak huset var det skog… Var en butikk og skole like ved da, så veien kunne riktignok være noe trafikkert rundt 8-tiden på morgenen og 4-5 tiden på ettermiddagen, men da heller ikke så voldsomt trafikkert. Anonymkode: 0310a...f19
AnonymBruker Skrevet 22. april #36 Skrevet 22. april Det er dessverre en del litt rare folk som holder på med dyrevern. Har selv vært engasjert i en lignende organisasjon, og jeg ble sjokkert over hvor frekke og ufine svar noen av mine kollegaer kunne gi til de som henvendte seg til oss. Både mot de med dyr de ønsket hjelp til å omplassere og de som søkte om å få dyrene. Det er mange veldig flinke folk innen den bransjen også, som gjør en helt fantastisk jobb for dyrene, men dessverre er det en del som ødelegger. Anonymkode: 09fa3...b7b 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #37 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg trodde Dyrebeskyttelsen ønsket at kattene skulle være innekatter? Anonymkode: 92b34...436 Det gjelder katter i fosterhjem, de skal være inne. Jeg er enig i at noen bør gå til avisen, om ikke annet for å få igang en debatt rundt kriteriene de setter. Nå er det ikke så lenge til sommeren, aka dumpesesongen, så når noen fra dyrebeskyttelsen går ut i media og klager på fulle kattehus, kan noen som har opplevd det mange i denne tråden har opplevd dele sine erfaringer Anonymkode: 526d6...acf 9
AnonymBruker Skrevet 23. april #38 Skrevet 23. april Ikke rart de ikke får adoptert bort noen dyr. Å enda griner de i avisa og sosiale medier om at de sliter så sjukt med at de har for mange dyr og at de ikke kan ta imot de stakkars kattene som går ute uten et hjem. De får gå litt i seg selv og slutte å skylde på at det er for få som vil adoptere. Anonymkode: e73a5...b80 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #39 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg fikk avslag fordi jeg ønsket innekatt. Ikke ukjent det. Jeg var villig til å ta inn en katt som er døv eller blind, eller gammel. Var villig til å stå på venteliste for en slik katt som måtte være innekatt. Fikk beskjed om at slike katter er sjeldent de har tilgjengelig. Noe som ikke er sant, da jeg hadde fulgt med i lengre tid hvor de hadde katter som måtte være inne av flere forskjellige årsaker. Fikk streng beskjed om at de tillater ikke innekatter, bare når det er helsemessige årsaker til at katten ikke kan ut. Under to uker senere fikk de inn en gammel katt som måtte være inne, og en døv ungkatt som måtte være inne. Jeg tok kontakt igjen, så dum som jeg er. Måtte forklare alt på nytt. Fikk beskjed om at de to var lovet vekk og at jeg heller burde sjekke finn.no om innekatt var så viktig for meg. De hørtes så forbanna frekke og spydige ut. Det ble skrevet ordrett slik, "om det er så viktig for deg". Jeg leide bolig midt i sentrum. Leide på ubestemt tid og planen var å slippe katten ut om mulig når jeg flyttet. Jeg luftet tanken om å være fosterhjem mens jeg bodde der jeg bodde. Fikk beskjed om at mitt syn på kattehold ikke var forenelig med deres, altså at jeg tillot innekatt. Dette var i starten av juni, like før fellesferien. Bare uker senere så sto de å grein i lokalavisen etter folk. Skaffet meg en kattunge på finn.no, flyttet 2 år etterpå. Slapp katten ut, ble påkjørt og drept 1 år etterpå. Har nå innekatt som aldri skal ute. Og det er ikke katt fra dyrebeskyttelsen, for fuck dem! Makan til frekke folk har jeg aldri i mitt liv opplevd. Anonymkode: 9d407...736 Høres helt sykt ut, og også veldig utdatert holdning ang innekatter. Fryktelig trist at disse organisasjonene som liksom skal være til katters beste, gjør og sier så mye rart. Vil ha 1000% perfekte eiere og bosted, og det finnes ofte ikke. Jeg også prøvde i ca 2 år. Fikk beskjed om at leiligheten var for liten. Den er på rett under 60 kvadrat, med balkong. Til slutt ga jeg opp tanken med å hjelpe en katt som hadde fått en vanskelig start på livet, og sjekket ut finn. Tilfeldigvis fikk jeg nettopp en slik katt der, men det var vertfall mulig å skaffe meg katt via den ruten. Utrolig frustrerende. Klager på at altfor mange katter lever på gata, at de har fullt og ikke kan ta inn flere, men så er de så strenge at nesten bare personer med villa og privat hage går adoptere. Det henger ikke ihop i det hele tatt. Som ordtaket sier, ikke la det beste bli det godes fiende. Eller noe slikt 😅 Anonymkode: 1b84b...be2 4
AnonymBruker Skrevet 23. april #40 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Dyrebeskyttelsen på Tertnes kanskje? De har helt ville krav. Kan ikke ha barn, andre katter, bo i byen etc. Anonymkode: a8303...3b8 Såpass. Ser det står i annonsen på noen av innekattene deres at de gjerne må ha en katt fra før. Jeg må ha innekatt, men fant heller en med spesielle behov på finn. Men de på Tertnes har i det minste noen som må være innekatter. Den i Jekterviken og Kattens Vern klamrer seg fast til at alle må være ute. Selv om noen av de har rømt tidligere eller ef veldig sky. Anonymkode: b9b33...9d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå