AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Vi har to katter fra før, som vi også har adoptert fra Dyrebeskyttelsen for en del år siden, men da fra en annen «filial». I dag var mannen min innom nærmeste kattehus for å donere noe utstyr, og forelsket seg helt i en ett år gammel kattepus der. Kattene vi har nå, er relativt gamle, vi kommer nok derfor til å miste dem om ikke så alt for lang tid, vi kunne derfor tenke oss å adoptere en ny. De frivillige som var på kattehuset mens mannen min var der, ble veldig ivrige da de hørte at vi er kattevante og ikke minst at vi bor i et stort hus med stor hage og katteluke kattene kan gå ut og inn av som de vil. Katten vi vurderer å adoptere går også veldig fint med sammen med andre katter, de frivillige mente dermed det hørtes fint ut at hun kunne få «søsken». De tok bilder og video som de sendte med mannen min, og han brukte ettermiddagen på å overtale meg. Jeg sa etter hvert ja til at vi kunne dra og hilse på henne i morgen, og mannen min sendte mail til lederen av kattehuset for å høre om vi kunne komme i morgen. Nå fikk mannen min svar fra lederen, om at vi likevel ikke var aktuelle for å adoptere katt fordi veien vi bor ved er for trafikkert…! Det synes vi er veldig spesielt - vi bor riktignok ved det som regnes som en av hovedveiene i området, men veien er skolevei (vi bor rett over veien for skolen) og det er maks 30 og 40 fartsgrense i hele veien. Vi har som sagt også to katter som har bodd her hele sitt liv (og adressen vår aldri noe tema den gang da vi adopterte dem fra et annet kattesenter), og det er massevis av katter i husene rundt her også. Kjenner jeg blir litt oppgitt - hvis ikke engang VI får adoptere katt fra Dyrebeskyttelsen, skjønner jeg jo hvorfor de sliter med å finne hjem til alle kattene de har… Synes også det er rimelig mennngsløst å være SÅ strenge, de har jo aldri noen garanti for at ikke folk som adopterer katt, flytter til et trafikkert område mens de har katten. Andre som har opplevd lignende? Anonymkode: f5e0e...00c 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Hørt om lignende, ja, også når det gjelder toglinjer i nærheten. Her vi bor ville vi ikke fått adoptere fra Dyrebeskyttelsen pga toglinje. Likevel kryr det av katter i nabolaget. Vår katt har vi hatt i 18 år, de siste 6 årene her. Syns de er altfor strenge på dette. Det varierer nok fra de forskjellige avdelingene, for ei venninne bor veldig nær svært trafikkert vei. Fikk 2 katter uten problem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Akkurat samme skjedde her. Jeg var 10 meter innenfor den grensen som de hadde satt. Hadde katt her i mange år før, og ønsket å adoptere en eldre katt fra dem på 10 år.. det fikk nei til pga. disse 10 meterne... den katten så jeg enda på nettsiden hos dems et halvt år etter jeg søkte. Syns ikke det er riktig i det hele tatt, den hadde hatt det så mye bedre hos meg i et trygt og godt foralltidhjem, enn å bli hos dem inn i evigheten. Anonymkode: 7c4ae...92e 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Takk for flere svar, det hjelper i det minste å se at flere har vært i lignende situasjon 😊 De må jo slite voldsomt med å få omplassert kattene når selv en vei med 30-40 km/t fartsgrense regnes som for trafikkert…! Ikke går det busser i veien vår, og også uhyre sjelden tungtrafikk (pga en lav bro litt nedi veien, der høye biler ikke kan passere under). Vi bor i Oslo, og jeg tror de aller, aller fleste nok bor minst like trafikkert som oss..! Anonymkode: f5e0e...00c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Dyrebeskyttelsen er full av ganske skrullete folk. Vet ikke hva mekanismen er, men alt av dyrevern later til å tiltrekke seg gærninger. Anonymkode: db065...05a 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Det er ikke bare Dyrebeskyttelsen som har den regelen. Var det avdelingen i Mosseveien? Anonymkode: b8e7e...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden En nabo av meg og hennes samboer fikk avslag på søknad om å adoptere en katt, fordi den ene damen som jobbet hos Dyrebeskyttelsen og var en bekjent av min nabo, hadde hørt rykter om at min nabo slet i forholdet og fikk for seg at de ønsket katt som en vitamin innsprøytning i forholdet. Hun hadde fortalt dette til lederen og de bestemte seg mor å gi avslag. Min nabo og mannen er fremdeles sammen i dag tre år senere, og skaffet seg katt via finn.no Anonymkode: 92b34...436 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden Ah, jeg har også vært irritert på de. Vi ønsker spesifikt en veldig kosete katt, men de påstår at ALLE kattene deres er det🤷♀️ altså, det kan jo ikke stemme, mange katter er både sky og asosiale. Det er liksom bare et øyeblikksbilde når vi møter de, men de vet jo godt hvilke som er kosete, men nekter å opplyse om det… Anonymkode: 1e930...bed 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En nabo av meg og hennes samboer fikk avslag på søknad om å adoptere en katt, fordi den ene damen som jobbet hos Dyrebeskyttelsen og var en bekjent av min nabo, hadde hørt rykter om at min nabo slet i forholdet og fikk for seg at de ønsket katt som en vitamin innsprøytning i forholdet. Hun hadde fortalt dette til lederen og de bestemte seg mor å gi avslag. Min nabo og mannen er fremdeles sammen i dag tre år senere, og skaffet seg katt via finn.no Anonymkode: 92b34...436 Det er det sykeste! Anonymkode: 1e930...bed 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden De klager på at de har for mange katter men er så strenge på hvem som får adoptere at det ikke er noe rart. Ikke misforstå, det er helt supert at de er kritiske til hvem som får adoptere, men når man ikke får adoptere fordi man bor ved en vei med lav hastighet så er det særdeles få som er aktuelle altså. For vi er alle avhengige av å bo ved veier for å komme oss hit og dit. Anonymkode: e73a5...b80 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Er det rart folk bare går ut å kjøper en katt.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden vi fikk også samme beskjed. Så i stedet for å kunne adoptere 2 katter som trengte et hjem skaffet vi oss 2 fra finn.no En venninne av meg har adoptert 3 katter fra dyrebeskyttelsen, de bor trygt, men 2 av dem har blitt påkjørt. Anonymkode: a14a0...396 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Tips dette til avisa, da blir det nok noen endringer! Anonymkode: df4cd...f6b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har to katter fra før, som vi også har adoptert fra Dyrebeskyttelsen for en del år siden, men da fra en annen «filial». I dag var mannen min innom nærmeste kattehus for å donere noe utstyr, og forelsket seg helt i en ett år gammel kattepus der. Kattene vi har nå, er relativt gamle, vi kommer nok derfor til å miste dem om ikke så alt for lang tid, vi kunne derfor tenke oss å adoptere en ny. De frivillige som var på kattehuset mens mannen min var der, ble veldig ivrige da de hørte at vi er kattevante og ikke minst at vi bor i et stort hus med stor hage og katteluke kattene kan gå ut og inn av som de vil. Katten vi vurderer å adoptere går også veldig fint med sammen med andre katter, de frivillige mente dermed det hørtes fint ut at hun kunne få «søsken». De tok bilder og video som de sendte med mannen min, og han brukte ettermiddagen på å overtale meg. Jeg sa etter hvert ja til at vi kunne dra og hilse på henne i morgen, og mannen min sendte mail til lederen av kattehuset for å høre om vi kunne komme i morgen. Nå fikk mannen min svar fra lederen, om at vi likevel ikke var aktuelle for å adoptere katt fordi veien vi bor ved er for trafikkert…! Det synes vi er veldig spesielt - vi bor riktignok ved det som regnes som en av hovedveiene i området, men veien er skolevei (vi bor rett over veien for skolen) og det er maks 30 og 40 fartsgrense i hele veien. Vi har som sagt også to katter som har bodd her hele sitt liv (og adressen vår aldri noe tema den gang da vi adopterte dem fra et annet kattesenter), og det er massevis av katter i husene rundt her også. Kjenner jeg blir litt oppgitt - hvis ikke engang VI får adoptere katt fra Dyrebeskyttelsen, skjønner jeg jo hvorfor de sliter med å finne hjem til alle kattene de har… Synes også det er rimelig mennngsløst å være SÅ strenge, de har jo aldri noen garanti for at ikke folk som adopterer katt, flytter til et trafikkert område mens de har katten. Andre som har opplevd lignende? Anonymkode: f5e0e...00c Har hørt om lignande ja. Det de ikke sa til dyrebeskyttelsen var at de to kattene de hadde før var blitt påkjørt begge to, så vil jo si dyrebeskyttelsen hadde gjort rett i valget sitt. Det er nok en erfaring de har. Anonymkode: 129d8...572 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Det samme skjedde med oss. Vi hadde erfaring med katt, og ønsket en katt til. Vi landet på at vi gjerne ville tilby et hjem til en katt fra Dyrebeskyttelsen. Etter avslaget endte vi opp med å kjøpe en katt istedet. Litt trist da vi heller ønsket å gjøre en god gjerning mens vi oppfylte vårt eget ønske om å få oss en katt til. Det endte godt siden katten vi endte opp med å kjøpe viste seg å være den (subjektivt) kuleste katten jeg noensinne har kjent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden Har hørt om dette. Hørte et sted måtte en skrive ned hva slags bolig, hva slags veier, hva en jobbet med, om en var ufør osv. Tilogmed diagnoser. Vennina mi sluttet å jobbe for dem, for som ho sa selv med diagnose kunne en da ha dyr, enkelte hadde gått av å ha dyr, for det kunne være terapi Anonymkode: db5f3...10a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden De mener det nok godt. Men mange av de frivillige i dyrebeskyttelsen er veldig ensomme og utstøtte folk, det er nesten som en liten klubb for folk som sliter med det sosiale. Stakkars katter 🤣 Anonymkode: e3b0f...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden Jeg kan skjønne det litt. En familie jeg kjenner bor i et fint hus rett ved en ganske trafikkert vei. Det er 2-3 meter til veien som er mellomtraffikert vei med mye biler og en bussrute. Derifra en riksvei 100 meter lenger vekke med enorm trafikk. Alle kattene deres er blitt påkjørt. Vi snakker om ti katter på 10 år😪 Anonymkode: 5eed4...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden Etter min erfaring gjør de som jobber i Dyrebeskyttelsen noen veldig dårlige vurderinger hvor de ødelegger både for seg selv, kattene og oss som ønsker å bli hjem for en katt. Da jeg kontaktet Dyrebeskyttelsen hadde jeg en datter på 4 år og tidvis unger på besøk så jeg spesifiserte at katten måtte være barnevennlig. Vi kom dit for å hente katten de hadde valgt ut (vi fikk ikke velge selv) så var det katten som var mest sky overfor oss, kom ikke bort til oss som de andre. Den frivillige fortalte den skapte uro og dårlig stemning blant de andre kattene og de ønsket den ut. Så vi tok med oss katten og noe mer utrivelig dyr har jeg aldri opplevd. Etter å ha ligget i hjørnet under sofaen i tre dager kom den ut..Den var rolig, og datteren min lekte rolig mens den stirret på henne. Plutselig klorte den helt uprovosert i ansiktet. Videre når vi la oss så kom den og la seg i fotenden,, noe jeg syntes var koselig, men det var før jeg bevegde litt på meg, da stod den plutselig i ansiktet på meg og hisset! Og da vi fikk unger på besøk ble det støy og katta forsvant , jeg trodde den hadde stukket av. Men etter flere timer fant jeg den fastklemt mellom dusjen og veggen, den var typ helt flat. Så jeg sa til Dyrebeskyttelsen at denne kan vi ikke ha, vi må ha en katt som er sosialisert og barnevant. Det tok nesten en måned før de fant et annet hjem til katten. De sa aldri beklager til oss, og de spurte aldri om vi ville prøve på nytt og se om vi fant en bedre match. Ungen min fikk en dårlig førsteopplevelse med å ha kjæledyr. Etterpå fikk vi oss hund og er fornøyd med det. Anonymkode: f4354...bd7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden Det samme skjedde med noen jeg kjenner. Fikk ikke katt pga bodde for nær vei (med 30-sone og skole rett bortenfor). De skaffet seg katt via Finn, og den har bodd i huset over ti år nå. Skadefritt, selv om den går fritt ute. Anonymkode: 652ae...201 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå