Gå til innhold

Kan jeg kamuflere bort svettelukt fra jakkeermer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg ny skalljakke i dag. Problemet er at den som med andre jakker får en sterk svettelukt etter kort bruk.  Det er vel polyester som fører til dette. 

Er det noe jeg kan gjøre for å  kamuflere  lukta? Eller må jeg bare leve med at den stinker?

Anonymkode: 60692...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vaske jakka og så bruke antiperspirant (og genser under jakka, så den suger opp evnt svette). 

Anonymkode: d3b8f...920

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk omo eller fabreeze luktfjerner inni og luft jakken ut og inn mye

Bruk gjerne f.eks tena lady bind inni for å fange opp fukt under armene om det er verst der.

Anonymkode: 93163...414

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke normalt ut at du allerede skal ha fått svettelukt i en jakke du har kjøpt i dag🤔.

Anonymkode: b0916...90c

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny og lukter? Ikke engang løpejakken min lukter. Dusj? Bruk deo? 

Anonymkode: 44c04...76b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres ikke normalt ut at du allerede skal ha fått svettelukt i en jakke du har kjøpt i dag🤔.

Leste ikke innlegget nøye nok. Unnskyld. Bruk nyvaskede treningsklær under, vær nøye med å vaske deg ordentlig og bruke rikelig med antiperspirant i området under armene. Da burde det gå ganske lang tid før det blir lukt i jakka. Når den lukter gammel skarp svette så må du vaske og eventuelt impregnere jakka på nytt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp yerka, har den på vita blandt annet. Dusj om kvelden og ta på yerka under armene rett før du legger deg. Det skal virke over natten og funker gull! Den stopper svettelukt i 4-5 dager om gangen. Står greit beskrevet på produktet. 

Anonymkode: 8efc6...4d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sprayflaske med f eks Vanish of spray på der det lukter, Ta på litt lunkent vann og skrubb lett med en klut eller børste. Skyll og tørk av, ingen grunn til å vaske hele jakka. Dette funker helt fint. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (6 minutter siden):

Kjøp en sprayflaske med f eks Vanish of spray på der det lukter, Ta på litt lunkent vann og skrubb lett med en klut eller børste. Skyll og tørk av, ingen grunn til å vaske hele jakka. Dette funker helt fint. 

Men om jeg sprayer på med Vanish, hvor lenge varer det før jeg må spraye på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men om jeg sprayer på med Vanish, hvor lenge varer det før jeg må spraye på nytt?

Når det lukter igjen da.... Evt så må du bruke noe annet under som ikke linker så mye, f eks ull. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du jakka til? Hva har du under? Er du vanligvis plaget med mye svette og sterk lukt?

Anonymkode: 4d207...e7b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva bruker du jakka til? Hva har du under? Er du vanligvis plaget med mye svette og sterk lukt?

jeg vil ha en allværsjakke. Nå er den praktisk å ha på grunn av fuktigheten. Bruker jeg ullprodukter merker jeg svært lite svette, går jeg for polyester så blir det ubehagelig lukt etter kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

jeg vil ha en allværsjakke. Nå er den praktisk å ha på grunn av fuktigheten. Bruker jeg ullprodukter merker jeg svært lite svette, går jeg for polyester så blir det ubehagelig lukt etter kort tid. 

Allværsjakke kan bety så mangt...

Bruker du den på løpeturer? Fjellturer? Kjøre til og fra jobb? Sykle en time til jobb? Ute å leker med barn? Lange turer med hunden? Rideturer eller skiturer?

Bruker du jakken til aktiviteter som du blir varm og svett av? Eller mer en rolig hverdagsjakke?

Får du vanligvis store svetteringer av lite aktivitet? Tenker da uten jakka på... Lukter det ofte stramt svette uten at du går med jakke?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bruker du deodorant?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å drysse natron eller bakepulver på områdene, på innsiden av jakka og så støvsuge eller riste det av etter en stund? 

Anonymkode: fd0b9...790

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaia skrev (12 timer siden):

Bruker du deodorant?

jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva med å drysse natron eller bakepulver på områdene, på innsiden av jakka og så støvsuge eller riste det av etter en stund? 

Anonymkode: fd0b9...790

Har du erfaring med det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg kjøpte meg ny skalljakke i dag. Problemet er at den som med andre jakker får en sterk svettelukt etter kort bruk.  Det er vel polyester som fører til dette. 

Er det noe jeg kan gjøre for å  kamuflere  lukta? Eller må jeg bare leve med at den stinker?

Forebygge med å vaske deg og å bruke deodorant. 
Å tro du kan kamuflere lukt ved å bruke annen lukt er temmelig naivt. 

Anonymkode: ebf99...155

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...