AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Hei! jeg er gravid i uke 31. Har vært heldig og hatt et lett svangerskap frem til nå, med få plager. Har «kjent det litt» i bekkenet siden ca uke 20, men da ved aktivitet så har hatt kontroll på hvor mye/lite/hva som utløser smertene og hørt på kroppen etter dette. Den siste uken har jeg hatt økende smerter i høyre side bekken. Sitter liksom i HELE høyre side, fra hoftekammen, hele setet og stråling nedover låret. To kvelder har jeg hatt vondt bak kneet når jeg har lagt meg. Smertene er konstante, men blir verre utover dagen og det gjør vondt både å sitte, og ved bevegelse. blir verre dag for dag, i dag klarer jeg nesten ikke å gå. Har fått noen øvelser fra fysioterapeut som jeg har gjort i ca 2 uker, uten at jeg har merket noen forskjell. Har kontorjobb som har tilrettelagt godt hele veien, men har hatt fri hele denne uken hvor altså smertene er blitt ille. Noen som har hatt det slikt? Er det bekkenløsning, noe som hjelper, eller noe som en absolutt IKKE bør gjøre? Har en lege som ikke er veldig behjelpelig med noe som helst, får bare høre at «det er vanlig når man er gravid» Anonymkode: 96614...215 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Se om du finner en osteopat eller fysio som kan hjelpe deg med slyngetrening. Anonymkode: 4be91...3a2
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Jeg gikk til fysio og kiropraktor som hadde spesialisert seg innen gravidplager. Er det noe lignende der du bor? Anonymkode: 1b72b...21b
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april I blant er det faktisk ikke noe som kan gjøres, dessverre. Bekkenleddløsning er hormonelt, og det eneste som hjelper er å irritere smertene minst mulig, ta det med ro. min fysio ga meg følgende råd; gå med korte skritt. Gåturer på maks 15 min, men gjerne 3 turer pr dag. Gå ut av bilen, senga med samla bein (sånn som kjendiser går ut av biler når de har på korte kjoler for å ikke vise alt), øvelser på ball, pute mellom beina på natta og hold ut til babyen er født 😅 Anonymkode: ce27b...a26 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): I blant er det faktisk ikke noe som kan gjøres, dessverre. Bekkenleddløsning er hormonelt, og det eneste som hjelper er å irritere smertene minst mulig, ta det med ro. min fysio ga meg følgende råd; gå med korte skritt. Gåturer på maks 15 min, men gjerne 3 turer pr dag. Gå ut av bilen, senga med samla bein (sånn som kjendiser går ut av biler når de har på korte kjoler for å ikke vise alt), øvelser på ball, pute mellom beina på natta og hold ut til babyen er født 😅 Anonymkode: ce27b...a26 Takk for svar! Har kanskje vært litt i andre enden å vært veldig aktiv (frem til det smalt med disse intense smertene) Måtte gå hjem fra jobb i dag, skal ringe legen å håpe på sykemelding, for dette går bare ikke🥲 Anonymkode: 96614...215
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå