AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:19 #61 Del Skrevet torsdag kl 03:19 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 20.56): Jeg ville vært flau over å ha failet som forelder. Mine barn har fått aldersadekvat informasjon om kropp, utvikling, sex og kroppslig autonomi siden de kunne snakke i korte setninger, og er like komfortable med de temaene som med været eller hva vi skal ha til middag. Veldig seint å starte når han er ti, og enda verre å la skolen bli den første arenaen for disse tingene. Sett deg ned og se seriene på NRK med ham, og svar nøkternt og faktabasert på alle spørsmål. Min eldste datter korrigerte læreren et par ganger i pubertetsundervisningen, da hun syntes det ble for lite nyansert. Anonymkode: 2e5ff...3cc Skjønner ikke hvorfor du skal ta den tonen der. Hva får du ut av å trykke ned trådstarter? Er vel bedre at hun spør om råd enn at hun bare er helt passiv fordi hun blir kjeftet på om hun spør om råd. Anonymkode: 1c9a8...3fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:58 #62 Del Skrevet torsdag kl 03:58 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 20.56): Jeg ville vært flau over å ha failet som forelder. Mine barn har fått aldersadekvat informasjon om kropp, utvikling, sex og kroppslig autonomi siden de kunne snakke i korte setninger, og er like komfortable med de temaene som med været eller hva vi skal ha til middag. Veldig seint å starte når han er ti, og enda verre å la skolen bli den første arenaen for disse tingene. Sett deg ned og se seriene på NRK med ham, og svar nøkternt og faktabasert på alle spørsmål. Min eldste datter korrigerte læreren et par ganger i pubertetsundervisningen, da hun syntes det ble for lite nyansert. Anonymkode: 2e5ff...3cc Hvordan kan en kommentar som insinuerer at noen har "failet" som forelder få så mange positive stemmer? Det er ingenting som sier at noen er en mislykket forelder fordi barnet synes dette temaet er ubehagelig. Barnet kan ha mange grunner til at dette temaet er ubehagelig, alt fra helt små uskyldige grunner til store alvorlige og kanskje ukjente grunner. Anonymkode: 04cb2...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:04 #63 Del Skrevet torsdag kl 04:04 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 20.49): Han vet hva som skjer i kroppen og det har vi snakket om. Han sier at han er ikke klar for sånt og føler ubehag. De skal vise filmer og han ønsker ikke å se nakne kropper og høre om kjønsmodenhet. Jeg har prøvd å forklare at helsesøsteren tar nok hensyn og ikke viser filmer som inneholder noe som er ikke for barn, men han vil ikke å se det. Hva hadde dere gjort ? Anonymkode: 0c798...be1 Høres ut som du har en gutt med god selvinnsikt og trygghet nok til å si ifra – det er jo egentlig kjempebra, selv om det gjør situasjonen litt kinkig nå. Jeg tror mange barn synes akkurat det temaet er ubehagelig. Det blir veldig nært og kroppslig, og ikke alle føler seg klare for det, selv om skolen prøver å tilpasse det. Noen synes det er flaut, noen synes det er ekkelt, og noen bare orker ikke tanken på det – og alt det er greit. Jeg ville nok tatt en prat med skolen eller helsesykepleier og forklart hvordan han har det. Kanskje han kan få slippe akkurat filmene, eller få se dem sammen med deg hjemme først? Eller bare få vite at det går helt fint å si ifra underveis om noe blir for mye. Det trenger ikke være alt eller ingenting. Noen ganger hjelper det å vite hva som faktisk skal skje – ofte er det mindre dramatisk enn barna tror. Synes du gjør helt rett i å lytte til ham og ta det på alvor. Det kan fort bli en god opplevelse for ham bare å kjenne at han blir hørt. Anonymkode: 04cb2...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:09 #64 Del Skrevet torsdag kl 05:09 Hvordan snakker du til ham, ts? Hvis du hele tiden er ekstremt "forståelsesfull" og bygger opp under alle nevroser og bekymringer han har, blir han jo en pysete reddhare som ikke takler noen ting. Gjør han robust! Anonymkode: a93c6...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet torsdag kl 08:24 #65 Del Skrevet torsdag kl 08:24 Uglems skrev (På 22.4.2025 den 23.39): Blir ganske flau over den norske kulturen at vi på død og liv skal presse kropp opp i ansiktet på folk fra man er liten, at man skal kvotere inn nakentid slik at barna blir vant til det. Helt sjukt. Skjønner veldig godt at sønnen din føler ubehag, og det her er han som sier ifra. Ganske dobbeltmoralsk når folk sier at han må bare godta det - vi lærer jo å sette grenser fra vi er små. Men dette ned så intim informasjon skal man liksom bare takle ? Om ikke læreren har et alternativt opplegg så anbefaler jeg at han skal få slippe den dagen. Nei. Bare nei til alt her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet torsdag kl 17:47 #66 Del Skrevet torsdag kl 17:47 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, nedlatende innlegg og svar til dette. veronica<3, mod. Endret torsdag kl 17:51 av veronica<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå