Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva om barnet har hatt flere fastleger, men man ikke husker hva de tidligere fastlegene heter. Jeg vet at forsikringsselskap spør og graver etter alt de kan, men de vil at du skal gjøre jobben for å finne informasjon. Hvis jeg ikke finner navn og husker legen for 10 år siden, er det da umulig å få barneforsikring?

Anonymkode: 370db...b46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt skal vel stå i journalen. Det er dessuten begrenset hvor lang tid bakover forsikringsselskapet kan be om opplysninger. Før var dette 10 år, vet ikke hva det eventuelt er nå. 

Anonymkode: c96bd...d61

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig. 

Du signerer på at du har gitt alle relevante opplysninger. Så om noe mangler (selv om du har glemt det) så blir hele forsikringen ugyldig i det noe skjer. 

Så er vinn-vinn, for forsikringsselskapet. Da de først legger penger i å grave når noe skjer. 

Anonymkode: 45455...377

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Alt skal vel stå i journalen. Det er dessuten begrenset hvor lang tid bakover forsikringsselskapet kan be om opplysninger. Før var dette 10 år, vet ikke hva det eventuelt er nå. 

Hvilken journal er det snakk om? Når jeg spurte nåværende fastlege etter journalen, så sa legen at den hadde han ikke. Og at jeg måtte grave etter den hos tidligere leger. Altså da er det jo flere journaler. Hva er riktig?

Anonymkode: 370db...b46

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du logger inn på Helsnorge. Vi har vel alle en helsejournal som følger oss gjennom hele livet. 

AnonymBruker
Skrevet

Helfo har oversikt over dette. 

Anonymkode: ed0c9...935

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til 2025 der alt som er relevant for et barns helse er digitalt.

Anonymkode: 8119c...e69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, selvfølgelig. 

Du signerer på at du har gitt alle relevante opplysninger. Så om noe mangler (selv om du har glemt det) så blir hele forsikringen ugyldig i det noe skjer. 

Så er vinn-vinn, for forsikringsselskapet. Da de først legger penger i å grave når noe skjer. 

Anonymkode: 45455...377

Dette er i beste fall en sterk overdrivelse. Det kommer helt an på hvilken informasjon det ikke er opplyst om. Du vil fint få erstatning etter en billulykke selv om du ikke sa fra om sprukne trommehinner. Så ikke vær så bastant når du ikke vet. HELE forsikringen ville ikke blitt UGYLDIG uansett, med mindre man bevisst har tilbakegildt relevant informasjon.

Anonymkode: 8119c...e69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...