Gå til innhold

Krangler om sex?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer som har vært sammen i snart 10 mnd har diskutert samleie i en hel halv evighet. 

Bakgrunnsinfo er at vi er begge i starten av 20 årene, jobber, har ingen barn og kjøpt oss leilighet. Jeg er kommet fra et forhold der jeg hadde samleie ganske ofte mens han så vidt hadde samleie i sitt tidligere forhold. 

Er som oftest mannen som ønsker mer samleie enn kvinnen, så dette er nytt for meg. 

Mitt dilemma da er at jeg ønsker å ha mer sex enn han, og dette er et problem siden jeg føler jeg insjer mye og ofte, men blir avvist og at samleie kun er etter hans ønske/behov (som kan være 1 gang i uka til 1 gang hver andre uke). Avvisning er jo ikke en gøy følelse så det går ut over mitt eget selvbilde. 

Hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem? Vil ikke gå fra han pga dette, men jeg ønsker mer enn han klarer å gi. Vi krangler ofte om dette, og jeg begynner å bli lei. 

(ønsker ikke kommentarer på at jeg kan gjøre ting selv og at han kan gjøre ting på meg, er ikke helt det samme føler jeg)

Anonymkode: b51ec...d3f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere er såpass unge med såpass ulike behov at her tenker jeg det er på tide å si takk og farvel, gå videre og finne dere en partner som passer dere bedre. 

Dere er altfor unge til å begynne å styre med slike problemer nå. 

Anonymkode: 99e29...9ef

• Liker 20
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få barn i hvertfall. Ta en vurdering av forholdet når dere har eid leiligheten et år.

Dette vil ikke bli bedre når det ikke er tilstede under det som skal være deres beste tid i forholdet. 

Er det like tørt når dere har ferie?

Anonymkode: 122db...0fd

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er såpass unge med såpass ulike behov at her tenker jeg det er på tide å si takk og farvel, gå videre og finne dere en partner som passer dere bedre. 

Dere er altfor unge til å begynne å styre med slike problemer nå. 

Anonymkode: 99e29...9ef

Enig.

Vi har vært sammen i 21 år. Aldri hatt en eneste krangel eller frustrasjon som handler om sex.

Om man «krangler» om sex etter noen mnd sammen, så er neppe forholdet liv laga. 

Anonymkode: f3b6c...15c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Folk, også menn, har veldig ulikt behov for sex, og da blir det slik at den med minst lyst må styre frekvensen på dette. 

Jeg har vært i samme situasjon, og det ble så ugreit at jeg gikk. Du vil ikke det sier du, men å presse ham til sex han ikke ønsker er like ille som om det hadde vært motsatt. 

Du må jo bestemme deg for om du kan leve med dette, eller ikke. Å krangle frem mer sex er verken greit eller mulig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ingen bra match seksuelt sett. Det blir sannsynligvis lengre og lengre mellom sexen etter hvert som dere blir eldre. Hadde slått opp og satset på en annen mann som er bedre match for deg seksuelt sett. 

Anonymkode: 443dc...631

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Null match der. Gå videre

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere er i starten av 20-årene og har kun vært sammen i 10 måneder, men sex er allerede et problem. Det vil IKKE bli bedre med tiden, ikke når deres behov er så forskjellig. Han kan ikke presses til å ha mer sex, og du vil ikke være lykkelig i et forhold hvor du ikke har nok sex. Det fornuftige for begge to, er å gå hver deres vei, og finne noen som matcher dere seksuelt også. 

Anonymkode: 9872e...013

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er så lite seksuelt kompatible at når dette er et stort problem allerede bare noen måneder inn i forholdet, så vil det ikke endre seg til det bedre med tiden, bare verre (snakker av erfaring fra jobb). Så det beste for dere begge, uansett hvor glade dere er i hverandre, er dessverre å avslutte forholdet nå.

Anonymkode: 1ef87...771

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får si som kvinnene som er i samme situasjon som din mann ts. Tror du virkelig krangling gjør han mer tent/kåt?

Du bør jobbe med deg selv for at han ska bli mer kåt, hvor mye husarbeid gjør han? 

Anonymkode: e2ac4...ef2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke få barn i hvertfall. Ta en vurdering av forholdet når dere har eid leiligheten et år.

Dette vil ikke bli bedre når det ikke er tilstede under det som skal være deres beste tid i forholdet. 

Er det like tørt når dere har ferie?

Anonymkode: 122db...0fd

Kan være mer i feriene, men da snakker vi kanskje 2 ganger ila en ferieuke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får si som kvinnene som er i samme situasjon som din mann ts. Tror du virkelig krangling gjør han mer tent/kåt?

Du bør jobbe med deg selv for at han ska bli mer kåt, hvor mye husarbeid gjør han? 

Anonymkode: e2ac4...ef2

Hva har husarbeid med dette å gjøre? Jeg vet jo at krangling om dette ikke er noe opphissende… 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er han interessert i å jobbe for å få mer lyst? Er det noe han ønsker?

Hvis ikke vil jeg anbefale brudd. Dette blir ikke bedre av seg selv med tiden. De såre følelsene du sitter med allerede nå vil bare bli værre og værre å takle etterhvert som livets andre problemer dukker opp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
LeonoraDorothea skrev (23 minutter siden):

Er han interessert i å jobbe for å få mer lyst? Er det noe han ønsker?

Hvis ikke vil jeg anbefale brudd. Dette blir ikke bedre av seg selv med tiden. De såre følelsene du sitter med allerede nå vil bare bli værre og værre å takle etterhvert som livets andre problemer dukker opp.

Ja han er villig til å finne en løsning og snakke om det etc

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan være mer i feriene, men da snakker vi kanskje 2 ganger ila en ferieuke

Eg å kjærest er passert 50 vi har vert i lag ca 1 år. Ja vi har sex mange ganger i uken.

men det som vi liker beste er å bare ha den inne i henne uten tanke på orgasme . Det er en veldig intim stund som begge elsker, det er vel så godt som daglig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og samboer som har vært sammen i snart 10 mnd har diskutert samleie i en hel halv evighet. 

Bakgrunnsinfo er at vi er begge i starten av 20 årene, jobber, har ingen barn og kjøpt oss leilighet. Jeg er kommet fra et forhold der jeg hadde samleie ganske ofte mens han så vidt hadde samleie i sitt tidligere forhold. 

Er som oftest mannen som ønsker mer samleie enn kvinnen, så dette er nytt for meg. 

Mitt dilemma da er at jeg ønsker å ha mer sex enn han, og dette er et problem siden jeg føler jeg insjer mye og ofte, men blir avvist og at samleie kun er etter hans ønske/behov (som kan være 1 gang i uka til 1 gang hver andre uke). Avvisning er jo ikke en gøy følelse så det går ut over mitt eget selvbilde. 

Hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem? Vil ikke gå fra han pga dette, men jeg ønsker mer enn han klarer å gi. Vi krangler ofte om dette, og jeg begynner å bli lei. 

(ønsker ikke kommentarer på at jeg kan gjøre ting selv og at han kan gjøre ting på meg, er ikke helt det samme føler jeg)

Welcome to mens world! 

Faen så bra at noen av dere kvinner kan få kjenne på hvordan de fleste menn  har det stort sett hele tiden. 

Mann 40+

Anonymkode: f44a6...a7d

• Nyttig 1
Skrevet

Ja han er villig til å finne en løsning og snakke om det etc

Om dere finner en god løsning på dette er det fint om dere skriver en bok. Den ville være nyttig for mange. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Welcome to mens world! 

Faen så bra at noen av dere kvinner kan få kjenne på hvordan de fleste menn  har det stort sett hele tiden. 

Mann 40+

Dette er ingen uvanlig problemstilling. Det er imidlertid få menn som vedkjenner seg å ha lav lyst, og lavere enn damen. Vi kvinner lever imidlertid med menn, og opplever dette. Det er ikke uvanlig i heletatt. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Forhold der man krangler ofte ti måneder inn, er ikke liv laga. Samme hva man krangler om. 

At man er lite seksuelt kompatible hjelper selvsagt ikke på. 

Anonymkode: cd38a...bf7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (31 minutter siden):

Dette er ingen uvanlig problemstilling. Det er imidlertid få menn som vedkjenner seg å ha lav lyst, og lavere enn damen. Vi kvinner lever imidlertid med menn, og opplever dette. Det er ikke uvanlig i heletatt. 

Sier ikke at det er uvanlig. Synes bare det er bra at kvinner også får kjenne på hvordan det er når partner ikke vil.  Menn blir jo ofte beskyldt for å være vandrende ståpikker som knuller alt de får muligheten til. Noe som ikke er tilfelle for de aller fleste.  Men det er nok flere menn som lever med kvinner som ikke vil ha sex ,enn motsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...