AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Hei. I denne tråden kan vi menn fortelle om vår erfaring av å dele følelser med ei kvinne. Det å kvinner ønsker at menn deler sine følelser er en het potet men mange av oss menn har erfart å dette kan slå begge veier. Jeg kan gi eksempel. Min sønn var ikke den mest atletiske da han var liten og så skjedde det en hendelse som resulterte i at jeg ønsket utredning for mulig alvorlig arvelig sykdom. Dette har jeg blitt påmint på hver gang vi har kranglet de siste 4 år Du gråt den dagen du trodde «Per» hadde en arvelig sykdom. Du har ikke tro på din egen sønn. Er bla det hun har sagt i sinne. Så gjerne del med oss her hva du selv har delt av følelser som førte til vanskeligheter i forholdet med din kone/samboer/eks. Anonymkode: a1fee...018 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Tror aldri det har slått heldig ut for min del, når jeg har delt følelser som ikke har vært udelt positive. Kvinner vil gjerne at du snakker om følelser, men de takler de ikke om de handler om dem eller forholdet med negativt fortegn. Når det gjelder andre typ «vanskelige følelser», så håndterer jeg best å takle de selv. Å snakke om de og å ha fokus på de, gjør det bare værre og gjør at jeg har de lenger. Meningsløst å snakke om med andre ord. Anonymkode: a025a...27e 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tror aldri det har slått heldig ut for min del, når jeg har delt følelser som ikke har vært udelt positive. Kvinner vil gjerne at du snakker om følelser, men de takler de ikke om de handler om dem eller forholdet med negativt fortegn. Når det gjelder andre typ «vanskelige følelser», så håndterer jeg best å takle de selv. Å snakke om de og å ha fokus på de, gjør det bare værre og gjør at jeg har de lenger. Meningsløst å snakke om med andre ord. Anonymkode: a025a...27e Nei, dette er noe kvinner ikke klarer å håndtere. Anonymkode: 1c7ab...6cc
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, dette er noe kvinner ikke klarer å håndtere. Anonymkode: 1c7ab...6cc Stakkars kvinner...🙄 Anonymkode: d978c...708
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Tror aldri det har slått heldig ut for min del, når jeg har delt følelser som ikke har vært udelt positive. Kvinner vil gjerne at du snakker om følelser, men de takler de ikke om de handler om dem eller forholdet med negativt fortegn. Anonymkode: a025a...27e Men dine følelser er jo dine... Handler det du forteler om andre menesker på negativ måtte, så er det jo kritik og ikke følelser du komer med. Forstår det er dumt om partner ikke tåler kritik, men det er noe annet en å ikke tåle føleser. Når damer ønsker at du deler følelser så er det nok dette mer relevant: AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Når det gjelder andre typ «vanskelige følelser», så håndterer jeg best å takle de selv. Å snakke om de og å ha fokus på de, gjør det bare værre og gjør at jeg har de lenger. Meningsløst å snakke om med andre ord. Anonymkode: a025a...27e Folk er forskjelige og du har lov til å ikke ville delle, men når du stenger folk ute så vill det jo påvirke relasjonen på andre områder også. Jeg er selv ikke spesielt flink til å åpne opp om vanskelige følelser, og det gjør det vanskelig for meg å knyte nære bånd med andre. Jeg jobber med meg selv for å bli bedre, for jeg har ingen tro på at det er sunt eller fornuftig å stenge inne alt av negative følelser. Anonymkode: fc68b...121 8 8
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men dine følelser er jo dine... Handler det du forteler om andre menesker på negativ måtte, så er det jo kritik og ikke følelser du komer med. Forstår det er dumt om partner ikke tåler kritik, men det er noe annet en å ikke tåle føleser. Når damer ønsker at du deler følelser så er det nok dette mer relevant: Folk er forskjelige og du har lov til å ikke ville delle, men når du stenger folk ute så vill det jo påvirke relasjonen på andre områder også. Jeg er selv ikke spesielt flink til å åpne opp om vanskelige følelser, og det gjør det vanskelig for meg å knyte nære bånd med andre. Jeg jobber med meg selv for å bli bedre, for jeg har ingen tro på at det er sunt eller fornuftig å stenge inne alt av negative følelser. Anonymkode: fc68b...121 Er du mann eller kvinne? Anonymkode: a1fee...018
AnonymBruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Vi hadde et godt sexliv og forhold i 15 år. Etter en litt intens periode gikk vi inn i en pause på kanskje 5 uker. Jeg ble redd siden jeg lurte på hva som foregikk. Jeg tok det opp som en seriøs samtale at jeg savnet "nærhet". Jeg tenkte det var det riktige å gjøre. Hun hadde ikke tenkt over det i det hele tatt og ante ikke hvorfor. Etter noen uker begynte hun å finne alle mulige feil med meg. Fra stort og smått. Noe var helt absurd. Hele min eksistens var irriterende. Jeg mistenker at hun tok samtalen som et personlig kritikk når det sank inn. Lettere å gå til motangrep enn å takle at jeg opplevde et problem. Jeg vet ikke sikkert om problemet var at jeg "snakket om følelser", men hadde jeg fått sjansen igjen ville jeg holdt kjeft. Det hjalp i alle fall ingen ting. Anonymkode: 4994a...bff 2 2
k4ren Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april Hvorfor skal dere menn sitte her og samles for å gråte og klage på kvinner, her midt i Kvinneguiden? 11 15
AnonymBruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april k4ren skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal dere menn sitte her og samles for å gråte og klage på kvinner, her midt i Kvinneguiden? I rest my case! Anonymkode: a1fee...018 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. I denne tråden kan vi menn fortelle om vår erfaring av å dele følelser med ei kvinne. Det å kvinner ønsker at menn deler sine følelser er en het potet men mange av oss menn har erfart å dette kan slå begge veier. Jeg kan gi eksempel. Min sønn var ikke den mest atletiske da han var liten og så skjedde det en hendelse som resulterte i at jeg ønsket utredning for mulig alvorlig arvelig sykdom. Dette har jeg blitt påmint på hver gang vi har kranglet de siste 4 år Du gråt den dagen du trodde «Per» hadde en arvelig sykdom. Du har ikke tro på din egen sønn. Er bla det hun har sagt i sinne. Så gjerne del med oss her hva du selv har delt av følelser som førte til vanskeligheter i forholdet med din kone/samboer/eks. Anonymkode: a1fee...018 Det høres skikelig slemt ut av dama de og bruke dette mot deg! Og totalt irasjonelt å mene du ikke "tror" på barne dit, bare fordi du ønsker å gi det medisinsk oppfølging. Virkelig ikke grei oppførsel!!! Så trist at du ikke ble mødt på en god måtte, det er ikke godt å bli avist når du er sterk nok til å være sårbar. Nå er jeg dame så er kansje ikke målgruppen for tråden din, men jeg jobber selv ganske bevist med å bli flinkere til å åppne opp. Det er skikelig skumelt synes jeg. Så forstår jeg ikke folk som kan bruke det at noen har gråt mot de! Jeg synes det er hundre ganger lettere å trøste noen som gråter, en å gråte selv foran andre. Beklager om du synes dette er avsporing, men er et tema jeg er opptatt av selv om jeg er dame. Anonymkode: fc68b...121 7
k4ren Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I rest my case! Anonymkode: a1fee...018 Nei, nå får du heller forklare deg! Jeg spurte hvorfor, og du begynner å skrive klisjeer på engelsk. 6
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april Ingen liker å bli stuet sammen i en gruppe og bli omtalt på en generaliserende måte, ikke dere menn heller. Jeg er nysgjerrig på hvorfor dere tror at det dere beskriver gjelder alle kvinner? Anonymkode: 1a2d1...125 21 5
AnonymBruker Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen liker å bli stuet sammen i en gruppe og bli omtalt på en generaliserende måte, ikke dere menn heller. Jeg er nysgjerrig på hvorfor dere tror at det dere beskriver gjelder alle kvinner? Anonymkode: 1a2d1...125 De deller jo bare erfaringer... TS skriver til og med at det å delle følelser med kvinner kan slå bege veier, som er det stik motsate av å si at alle kvinner altid reagerer likt. Jeg synes det er bra at menn åpner opp og deller med hverandre! Anonymkode: fc68b...121 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #14 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. I denne tråden kan vi menn fortelle om vår erfaring av å dele følelser med ei kvinne. Det å kvinner ønsker at menn deler sine følelser er en het potet men mange av oss menn har erfart å dette kan slå begge veier. Jeg kan gi eksempel. Min sønn var ikke den mest atletiske da han var liten og så skjedde det en hendelse som resulterte i at jeg ønsket utredning for mulig alvorlig arvelig sykdom. Dette har jeg blitt påmint på hver gang vi har kranglet de siste 4 år Du gråt den dagen du trodde «Per» hadde en arvelig sykdom. Du har ikke tro på din egen sønn. Er bla det hun har sagt i sinne. Så gjerne del med oss her hva du selv har delt av følelser som førte til vanskeligheter i forholdet med din kone/samboer/eks. Anonymkode: a1fee...018 Det du skriver om her (utheva) er jo skikkelig dårlig gjort av kona/kjæresten din. Utrolig slemt! Men synes ikke du kan bruke det som et eksempel på noe "alle" kvinner gjør. AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror aldri det har slått heldig ut for min del, når jeg har delt følelser som ikke har vært udelt positive. Kvinner vil gjerne at du snakker om følelser, men de takler de ikke om de handler om dem eller forholdet med negativt fortegn. Når det gjelder andre typ «vanskelige følelser», så håndterer jeg best å takle de selv. Å snakke om de og å ha fokus på de, gjør det bare værre og gjør at jeg har de lenger. Meningsløst å snakke om med andre ord. Anonymkode: a025a...27e Det er vel ingen, uansett kjønn, som liker at partneren snakker om sine negative følelser overfor dem/forholdet? Jeg (kvinne) ønsker likevel at mannen min skal ta det opp med meg framfor å stenge det inne (eller snakke om det til andre) dersom det er noe han er misfornøyd med. Vi har hatt episoder der vi begge har tatt opp ting vi synes er negative med den andre. Det er jo ikke så gøy der og da, men har gjort forholdet vårt bedre på lengre sikt (vært sammen i 13 år). Det tror jeg forholdet ditt også vil bli om du åpner deg for henne. Anonymkode: 5f327...1d5 3 7
AnonymBruker Skrevet 22. april #15 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen liker å bli stuet sammen i en gruppe og bli omtalt på en generaliserende måte, ikke dere menn heller. Jeg er nysgjerrig på hvorfor dere tror at det dere beskriver gjelder alle kvinner? Anonymkode: 1a2d1...125 Ingen sier at det gjelder alle kvinner, men her diskuterer vi case hvor det har slått dårlig ut. Her har vi for eksempel en som ikke takler at menn snakker om følelser. Ganske morsomt faktisk🙃 k4ren skrev (20 minutter siden): Hvorfor skal dere menn sitte her og samles for å gråte og klage på kvinner, her midt i Kvinneguiden? Anonymkode: 4994a...bff
AnonymBruker Skrevet 22. april #16 Skrevet 22. april k4ren skrev (29 minutter siden): Hvorfor skal dere menn sitte her og samles for å gråte og klage på kvinner, her midt i Kvinneguiden? Det lurer jeg også på. Finnes det ikke forum for menn? Anonymkode: eb141...b01 3 4
k4ren Skrevet 22. april #17 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen sier at det gjelder alle kvinner, men her diskuterer vi case hvor det har slått dårlig ut. Her har vi for eksempel en som ikke takler at menn snakker om følelser. Ganske morsomt faktisk🙃 Anonymkode: 4994a...bff Takler ikke fordi jeg stiller et spørsmål? Hvor hårsår er du egentlig? Ok jeg visste ikke det sto så ille til. Du får beholde den lille støttegruppen din her du, jeg tror det er best. Forstod ikke hva som var så forferdelig morsomt da, men det er vel mannegreier. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #18 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det lurer jeg også på. Finnes det ikke forum for menn? Anonymkode: eb141...b01 KG har jo slått fast at det er rødt flagg hvis menn er med i slike grupper. Anonymkode: 18128...a1b 1
Helene1982 Skrevet 22. april #19 Skrevet 22. april (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): KG har jo slått fast at det er rødt flagg hvis menn er med i slike grupper. Anonymkode: 18128...a1b Finnes det ikke forum for menn der de kan snakke om sine problemer uten at det handler om alle kvinner? Endret 22. april av Helene1982 5
AnonymBruker Skrevet 22. april #20 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): KG har jo slått fast at det er rødt flagg hvis menn er med i slike grupper. Anonymkode: 18128...a1b "Slike grupper"? En ren mannsgruppe der menn kan diskutere aktuelle spørsmål om det å være mann kan da umulig være et rødt flagg? Anonymkode: eb141...b01 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå