Gå til innhold

Hvordan se hvilke diagnoser man har?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finner ikke på helsenorge. 
bare lurer, om man feks har en diagnose som blir endret. (feks om en fikk tidlig ADHD F.90.1 men i senere tid blitt endret til F.90.0) Om dette faktisk er blitt registrert overalt og ikke henger?

Anonymkode: f30fb...7a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe sentralt diagnoseregister som synkroniseres med hverandre. De henger igjen i de systemene hvor de ble lagt inn opprinnelig. Litt forskjellig hvordan de ulike systemene virker, så det å slå opp gamle diagnoser kan være vanskelig. Du vil også kunne se at de ikke brukes like konsekvent og presist på desimalen i et og samme system.

Anonymkode: fc259...f18

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe sentralt diagnoseregister som synkroniseres med hverandre. De henger igjen i de systemene hvor de ble lagt inn opprinnelig. Litt forskjellig hvordan de ulike systemene virker, så det å slå opp gamle diagnoser kan være vanskelig. Du vil også kunne se at de ikke brukes like konsekvent og presist på desimalen i et og samme system.

Anonymkode: fc259...f18

ok, men kan feks be fastlegen om å se hva han har registrert hos seg? om han har fått beskjed om endring? og hvis ikke, holder det å vise til epikrisen fra sykehuset da?

Skrevet

Hvis du går på pasientjournal inne på helsenorge så kan det hende du finner et loggført dokument fra en av dine behandlere hvor de skriver diagnosekoden. 

AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (3 minutter siden):

Hvis du går på pasientjournal inne på helsenorge så kan det hende du finner et loggført dokument fra en av dine behandlere hvor de skriver diagnosekoden. 

finner ikke det. Men har et skriv her hvor det står. bare lurte på om jeg kan stole på at feks fastlegen har dette oppdatert. Står vel at kopi er sendt til han,

AnonymBruker
Skrevet

Det står i epikrisen. Eventuelt i et utredningsnotat.

Anonymkode: 5cd33...616

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det står i epikrisen. Eventuelt i et utredningsnotat.

ja, jeg har epikrisen, tenkte mer på om dette automatisk blir oppdatert hos fastlegen...når en diagnose endres

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja, jeg har epikrisen, tenkte mer på om dette automatisk blir oppdatert hos fastlegen...når en diagnose endres

Fastlegen får epikrisen, så fastlegen vil få med seg endring i diagnosene.

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen skal ha fått epikrisen men noen fastleger er ikke så flinke til å lese de før du evt sitter hos de og spør. Min forrige fastlege leste ingenting hvis ikke jeg ba henne om det. Dette betyr noe for deg så snakk med din lege.

Anonymkode: b51a5...cd8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke via Helsenorge om å få utlevert alle dine dokumenter som er registrert hos sykehus/ bup. Da kan du gå gjennom epikriser og se hvilke diagnoser de har stilt. Det gjorde jeg hvert fall 🤷‍♀️

Anonymkode: 14267...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...