AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:14 #1 Del Skrevet tirsdag kl 17:14 https://www.vg.no/nyheter/i/8qApMr/lykkelig-uten-barn Hva tenker dere? Anonymkode: 1b16f...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:16 #2 Del Skrevet tirsdag kl 17:16 Meningen med livet er å reprodusere og dø. Enklere blir det ikke...... Anonymkode: b6932...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet tirsdag kl 17:21 #3 Del Skrevet tirsdag kl 17:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meningen med livet er å reprodusere og dø. Enklere blir det ikke...... Anonymkode: b6932...028 Les hva hun skriver. Spørsmålet er ikke om hva som er meningen med livet. Men flott at du, som medlem av KG, sitter med svaret på det som alle lurer på…… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:23 #4 Del Skrevet tirsdag kl 17:23 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Meningen med livet er å reprodusere og dø. Enklere blir det ikke...... Anonymkode: b6932...028 Hvor mange barn har du? Skal du ha flere? Anonymkode: 26bef...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet tirsdag kl 17:24 #5 Del Skrevet tirsdag kl 17:24 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/8qApMr/lykkelig-uten-barn Hva tenker dere? Anonymkode: 1b16f...ad3 Tja, som frivillig barneløs så må jeg jo si meg enig. Er også utrolig lei av at det nesten alltid blir en diskusjon, hvis jeg nevner det. Så nå sier jeg bare at jeg ikke kan få barn, som heller ikke er en løgn. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet tirsdag kl 17:25 #6 Del Skrevet tirsdag kl 17:25 Det har jeg visst lenge.... Helt siden jeg var ca. 20 år har jeg visst at jeg ikke vil ha barn. Nå er jeg snart 46 og meningen har ikke forandret seg. Jeg er meget glad i mitt barnløse liv og det har jeg vært i mange år 😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:27 #7 Del Skrevet tirsdag kl 17:27 For de fleste med barn er det åpenbart at barn ikke er meningen med livet, og at barn ikke bringer lykke. Livet mitt hadde vært mye bedre uten. Anonymkode: 01c96...30c 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:31 #8 Del Skrevet tirsdag kl 17:31 Tja meningen med livet er vel ganske sammensatt og kan vel ikke beskrives med bare en hendelse i livet. Å få barn er jo bare for en kort periode. Anonymkode: ca8c8...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:36 #9 Del Skrevet tirsdag kl 17:36 Er helt enig med hun som skrev artikkelen Anonymkode: f5f75...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:37 #10 Del Skrevet tirsdag kl 17:37 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Meningen med livet er å reprodusere og dø. Enklere blir det ikke...... Anonymkode: b6932...028 Da kan vi jo bare ta kollektiv selvmord alle sammen så blir vi ferdig med det med det samme Anonymkode: f5f75...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:05 #11 Del Skrevet tirsdag kl 18:05 Tenker det er 10% lykke og resten er bekymringer, søvnløshet, irritasjon, fortvilelse etc. Jeg ville ikke ha vært i skoene til Tone Ingebriktsen, mora til Millehaugen, M. Betew eller til alle de som begår selvmord hvert år. Det er psykiatri, somatiske sykdommer, alvorlig funksjonshemming osv. osv. Felles for disse er at alle sammen har foreldre som helt sikkert er fortvilet over situasjonen og har en forringet livskvalitet. Og sykehjemmene er fulle av folk som venter på barn og barnebarn som aldri kommer på besøk, selv om vedkommende gjorde alt for dem tidligere. 🤷♀️ Anonymkode: 70e7b...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:07 #12 Del Skrevet tirsdag kl 18:07 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/8qApMr/lykkelig-uten-barn Hva tenker dere? Anonymkode: 1b16f...ad3 At mange selvfølgelig har et lykkeligere liv uten barn en med. Man er passe naiv og ignorant om man mener at alle vil ha et bedre liv med barn. Anonymkode: 22a95...9a9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet tirsdag kl 18:12 #13 Del Skrevet tirsdag kl 18:12 Dette er jo helt greit. At det finnes apekatter i kommentarfeltet gjelder jo alle temaer. Fremstillingen av at samfunnet ikke aksepterer barnløses lykke er vel sterkt overdrevet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:13 #14 Del Skrevet tirsdag kl 18:13 Er nesten helt sikker på at hvis jeg hadde fått barn så ville det blitt snakk om avlastning og fosterfamilie veldig fort. Jeg har mer enn nok med å prøve å ta vare på meg selv og få til et noenlunde verdig liv. Hvis folk ser på meg som egoist som ikke blir gravid og føder et barn inn i noe slikt, vel, da får jeg bare være egoist. Anonymkode: 30b8c...815 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettrollet Skrevet tirsdag kl 18:14 #15 Del Skrevet tirsdag kl 18:14 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/8qApMr/lykkelig-uten-barn Hva tenker dere? Anonymkode: 1b16f...ad3 Selvfølgelig. Barn er ikke meningen med livet for de av oss som har barn, engang. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:16 #16 Del Skrevet tirsdag kl 18:16 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Meningen med livet er å reprodusere og dø. Enklere blir det ikke...... Anonymkode: b6932...028 Som veps gir det mening. Som menneske må det være ekstremt depressivt. Anonymkode: 1dc43...4b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy_09 Skrevet tirsdag kl 18:18 #17 Del Skrevet tirsdag kl 18:18 Enig med forfatter av artikkelen. Jeg visste tidlig at jeg ikke ville ha barn. Nå er jeg over 40 og har aldri angret på på det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet tirsdag kl 18:19 #18 Del Skrevet tirsdag kl 18:19 Jeg har 2 barn og dette er 50/50 he he...jo mine barn er livet...de er grunn til at jeg står opp om morgenen...de er grunnen til at jeg holder meg i gang. Har slitt lenge med depresjon og det er de som fikk meg opp og ut av det mørke. Men...på andre siden..er det ikke hele livet...se i kommentarfeltet der foreldre har fri mens barna er i barnehagen...de mener at etter mange fått barn skal msn ikke ha noe liv...de spør hvorfor fikk du barn om du ikke vil være med de. Men jeg mener også at som foreldre har man lov å et liv..lov å gjore ting uten barn..de har lov å ha fri... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:21 #19 Del Skrevet tirsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tenker det er 10% lykke og resten er bekymringer, søvnløshet, irritasjon, fortvilelse etc. Jeg ville ikke ha vært i skoene til Tone Ingebriktsen, mora til Millehaugen, M. Betew eller til alle de som begår selvmord hvert år. Det er psykiatri, somatiske sykdommer, alvorlig funksjonshemming osv. osv. Felles for disse er at alle sammen har foreldre som helt sikkert er fortvilet over situasjonen og har en forringet livskvalitet. Og sykehjemmene er fulle av folk som venter på barn og barnebarn som aldri kommer på besøk, selv om vedkommende gjorde alt for dem tidligere. 🤷♀️ Anonymkode: 70e7b...320 Har du barn? Barn blir meget fort store....og det beste er at du har de HELE LIVET. Som er langt! Anonymkode: 271ef...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:23 #20 Del Skrevet tirsdag kl 18:23 Gregarious skrev (8 minutter siden): Dette er jo helt greit. At det finnes apekatter i kommentarfeltet gjelder jo alle temaer. Fremstillingen av at samfunnet ikke aksepterer barnløses lykke er vel sterkt overdrevet. Jeg er enig i dette. Jeg tror de fleste har nok med seg og sitt, og ikke legger seg opp i hvorvidt andre får unger eller ikke. Det er bare en uskreven regel på nett at uansett hva du har å si, så er det noen som liker å klage over det i kommentarfeltene. Det er ikke det samme som at flertallet av befolkningen mener det samme som kommentarfelt-krigerne. Vil tro det er langt større aksept i samfunnet for frivillig barnløshet i dag enn f.eks. i 1950. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå