AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:30 #1 Del Skrevet tirsdag kl 16:30 Håper noen kjørelærer eller som har greie på dette. Ungdommen her hadde fortalt kjørelærer at i påskeferien hadde ho øvelse kjørt på E-6. Vi hadde googlet å leitet om det var noen regler på dette. Og fant at en kunne øvelseskjøre over alt så lenge trafikalt grunn kurs var tatt, og at en hadde litt kjøre erfaring før en evnt kjørte på motorvei. Så Ungdommen ble urolig for vi dermed da gjør ting ulovlig når vi ska på hytta og til familie i helg hvor en da ofte kjører litt både E-6 og E-18 Anonymkode: 47ff0...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet tirsdag kl 16:37 #2 Del Skrevet tirsdag kl 16:37 Glemte du å skrive om reaksjonen til kjørelæreren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:41 #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 Brunhilde skrev (2 minutter siden): Glemte du å skrive om reaksjonen til kjørelæreren? Ja glemte det. Reaksjon kjøre lærer er at han mener det er ulovlig og å øvelse kjøre på motorvei som E-6,E-18 osv er grunn til at ledsager mister lappen noe vi ikke finner noe sted om Anonymkode: 47ff0...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:42 #4 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 Ts Glemte dette Reaksjon kjøre lærer er at han mener det er ulovlig og å øvelse kjøre på motorvei som E-6,E-18 osv er grunn til at ledsager mister lappen noe vi ikke finner noe sted om Dette Så om noen vet mer om dette. Er det lov eller ikke Anonymkode: 47ff0...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #5 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 Sa trafikklæreren noe om NÅR man kan starte å øvelseskjøre på motorvei? Motorvei er gjerne en av de enkleste stedene å kjøre mtp. gode veiforhold, stabil fartsgrense, ikke landevei osv.. Anonymkode: 34b5a...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:47 #6 Del Skrevet tirsdag kl 16:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sa trafikklæreren noe om NÅR man kan starte å øvelseskjøre på motorvei? Motorvei er gjerne en av de enkleste stedene å kjøre mtp. gode veiforhold, stabil fartsgrense, ikke landevei osv.. Anonymkode: 34b5a...a04 Nei. Kun at en ikke hadde lov. Jenta spurte da hvordan ska jeg lære av og påkjørings rutiner på hovedvei da, fikk ikke noe svar på det. Så derfor jeg lurte om noen kjørelærere kan bekrefte lovverket på dette, for jeg klarer ikke å finne det. Anonymkode: 47ff0...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:47 #7 Del Skrevet tirsdag kl 16:47 Hadde byttet til en kjørelærer som ikke dikter opp regler. Anonymkode: 8dd5e...dd3 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet tirsdag kl 16:48 #8 Del Skrevet tirsdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sa trafikklæreren noe om NÅR man kan starte å øvelseskjøre på motorvei? Motorvei er gjerne en av de enkleste stedene å kjøre mtp. gode veiforhold, stabil fartsgrense, ikke landevei osv.. Anonymkode: 34b5a...a04 Det er jo veldig høy hastighet der, så det er vel derfor amatører ikke skal kjøre der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet tirsdag kl 16:50 #9 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 Dette har jeg aldri hørt om. Da har jeg brutt loven flere ganger. Synes dette hørtes rart ut. Skjønner jo at man ikke lar helt ferske sjåfører ut på motorvei, men de trenger jo mengdetrening der også etterhvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:51 #10 Del Skrevet tirsdag kl 16:51 Grüner skrev (1 minutt siden): Det er jo veldig høy hastighet der, så det er vel derfor amatører ikke skal kjøre der. Er ikke nødvendigvis så mye høyere hastighet der, enn det er på en landevei, som er langt farligere å kjøre på. Anonymkode: 34b5a...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:52 #11 Del Skrevet tirsdag kl 16:52 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Kun at en ikke hadde lov. Jenta spurte da hvordan ska jeg lære av og påkjørings rutiner på hovedvei da, fikk ikke noe svar på det. Så derfor jeg lurte om noen kjørelærere kan bekrefte lovverket på dette, for jeg klarer ikke å finne det. Anonymkode: 47ff0...b32 https://ntsf.no/ta-forerkort/bil/ovelseskjoring-med-bil?srsltid=AfmBOorH7t5deeDFXu7NGqkNrfm2FhzwdWQoFip4XXBae6H1wgPoGpI6 Står ikke noe om den rare "loven" her i hvert fall. Er det legitim trafikkskole? Anonymkode: 34b5a...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:54 #12 Del Skrevet tirsdag kl 16:54 Heia, ingen regler på dette. Men ungdommen bør være såpass god at dem ikke er til unødig hinder for annen trafikk og at dere ikke skaper farlige situasjoner. Lykke til med øvingskjøringen 🙂 Mvh kjørelærer Anonymkode: fb7f7...921 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeepBoop Skrevet tirsdag kl 16:54 #13 Del Skrevet tirsdag kl 16:54 Når du har tatt trafikalt grunnkurs kan du øvelseskjøre overalt hvor det er tillatt å ferdes med bil. Det er ikke noen egne regler for motorvei. Kjørelærer høres kunnskapsløs ut. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet tirsdag kl 16:55 #14 Del Skrevet tirsdag kl 16:55 Dette er hva vegvesen.no sier om dette: Sitat Hvor kan du øvelseskjøre? Hvor du øvelseskjører, må velges etter hvor langt du er kommet i opplæringen. Unngå øving i tett trafikk og høy fart før du er god nok til å følge trafikkrytmen. På øvingsbane eller avsperret område kan du kjøre alene når den som er med deg ser deg hele tiden og kan instruere deg. Slik jeg leser dette er det altså en totalvurdering av elevens evne som skal legges til grunn for hvor man kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:56 #15 Del Skrevet tirsdag kl 16:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://ntsf.no/ta-forerkort/bil/ovelseskjoring-med-bil?srsltid=AfmBOorH7t5deeDFXu7NGqkNrfm2FhzwdWQoFip4XXBae6H1wgPoGpI6 Står ikke noe om den rare "loven" her i hvert fall. Er det legitim trafikkskole? Anonymkode: 34b5a...a04 Ja er det. Men vurderer bytte. Første kjørelærer klagget over at ho tok manuell for der trengte ho ikke, byttet til annen kjøre lærer. Og merker det er litt skurr ute å går. Og virker som ingen ting blir registrert er gjennomført. Selv om vi øver på det som er sagt så er det det samme . Jenta sa ho nå vistevom 3 stk som hadde byttet kjøreskole, og da hadde nye kjøreskole ikke skjønt hvorfor de ikke hadde gjort de forskjellige trinnene, for de behersket jo alt Anonymkode: 47ff0...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet tirsdag kl 16:56 #16 Del Skrevet tirsdag kl 16:56 Kan jo kjøre hvor du vil 😂så lenge ungdommen e trygg på det og ikke blir redd på motorvei 😭 er noe annet om man skal kjøre på motorvei for første gang og man ligger i 40km/t. Kjørelæreren tuller bare med dere 😭😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:57 #17 Del Skrevet tirsdag kl 16:57 Grüner skrev (8 minutter siden): Det er jo veldig høy hastighet der, så det er vel derfor amatører ikke skal kjøre der. Er da ikke nødvendigvis det. Ser vanlige veier rundt oss er det 80 og smalere veier. En det der er på motorveien som og har en del med 80 med midt deler Anonymkode: 47ff0...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:59 #18 Del Skrevet tirsdag kl 16:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Heia, ingen regler på dette. Men ungdommen bør være såpass god at dem ikke er til unødig hinder for annen trafikk og at dere ikke skaper farlige situasjoner. Lykke til med øvingskjøringen 🙂 Mvh kjørelærer Anonymkode: fb7f7...921 Takk så mye Blir nok tlf til annen kjøreskole i morgen. Anonymkode: 47ff0...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:00 #19 Del Skrevet tirsdag kl 17:00 Himmelen_91 skrev (2 minutter siden): Kan jo kjøre hvor du vil 😂så lenge ungdommen e trygg på det og ikke blir redd på motorvei 😭 er noe annet om man skal kjøre på motorvei for første gang og man ligger i 40km/t. Kjørelæreren tuller bare med dere 😭😭 Holdt nå farta fint. Måtte og legge seg ut pga bobil som holdt max 70, og det gikk og utrolig fint med signal mrd blink lys og alt Anonymkode: 47ff0...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldraisør Skrevet tirsdag kl 17:05 #20 Del Skrevet tirsdag kl 17:05 Det var slik regel når jeg tok sertifikat for 30 år siden. Da fikk jeg ikke kjøre på E 18. Tror faktisk det var litt ulike regler i ulike fylker også da hvis jeg husker riktig. Har 3 voksne barn som har tatt sertifikat, og alle fikk beskjed om at det var ok å kjøre alle steder når man er klar for det. Og det ble også dsagt det var viktig å trene masse og kjøre lange turer når det var naturlig. Her vi bor er det ikke mulig å kjøre lenge turer uten å være innom e 39. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå