Gå til innhold

Er kvinner i 30-årene tørrere seksuelt enn de på 45+?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er de mer pripne, selvhøytidelige, kjipere med mannen sin, gjerrigere på godsakene osv enn kvinner på 45+?

Eller er det motsatt? Er kvinnene som har store barn og med begge beina i overgangsalderen verst? 

Kom igjen, menn! Del den seksuelle reisen du har hatt med dama di fra dere var yngre og frem til nå. Så mange kvinner påberoper seg kontinuerlig høy sexlyst og liv i høyet langt inn i pensjonisttilværelsen, men glemmer vi litt underveis?

Anonymkode: 224c0...c54

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er de mer pripne, selvhøytidelige, kjipere med mannen sin, gjerrigere på godsakene osv enn kvinner på 45+?

Eller er det motsatt? Er kvinnene som har store barn og med begge beina i overgangsalderen verst? 

Kom igjen, menn! Del den seksuelle reisen du har hatt med dama di fra dere var yngre og frem til nå. Så mange kvinner påberoper seg kontinuerlig høy sexlyst og liv i høyet langt inn i pensjonisttilværelsen, men glemmer vi litt underveis?

Jeg fikk en åpenbaring for eldre kvinner 50+ i ung alder.. De er best på alt egentlig.. flinkest til å tirre meg usynlig.. ærligst på godlyder og grimaser fra nytelser.. mest takknemlige for sex.. og best til å gi omsorg.. og best på å ta hygienen på alvor.. best på å kysse og klemme.. best når det gjelder invitasjon og lage mat.. og snillest når det gjelder å strikke ullsokker til meg🥰

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så mange kvinner påberoper seg kontinuerlig høy sexlyst og liv i høyet langt inn i pensjonisttilværelsen, men glemmer vi litt underveis?

Motsatt av meg egentlig. Min lyst var nok absolutt på høyden igjennom 20 årene og bare falt siden💁🏼‍♀️

Paradoksalt nok da de få gangene jeg vil ha sex i dag, så er sexen veldig mye bedre en den var da lysten var på sitt høyeste i mine yngre dager.

Anonymkode: e3100...543

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (1 time siden):

Jeg fikk en åpenbaring for eldre kvinner 50+ i ung alder.. De er best på alt egentlig.. flinkest til å tirre meg usynlig.. ærligst på godlyder og grimaser fra nytelser.. mest takknemlige for sex.. og best til å gi omsorg.. og best på å ta hygienen på alvor.. best på å kysse og klemme.. best når det gjelder invitasjon og lage mat.. og snillest når det gjelder å strikke ullsokker til meg🥰

Kan bare bifalle til kloke ord fra mesteren selv her . Vil bare tillegge at  en kvinne på 45-50+ som har tatt vare på seg, slår en kvinne på 30 når som helst.  Mange kvinner får en "aura" av erotisk utstråling og selvtillit etter 45-50, noe som gjør de mye hetere.

Dere har en "godteributikk" i  mange år frmover hvis dere vil damer.

G 2

Anonymkode: 33ed1...0f5

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg var ærlig talt "tørrest" en periode i 30 årene. Ikke bare hadde jeg småbarn, jeg sto også i en så tung og vanskelig situasjon at jeg fremdeles henviser til de årene som helvetesårene. 

Nå hadde og har jeg heldigvis såpass klok mann at jeg ikke opplevde press og mas angående sex de perioder av livet livet ble for mye til å ha seksuelt overskudd. Han hadde dessuten også småbarn, og han sto også i helvete da jeg gjorde det (det var han som knakk mest sammen psykisk av det også), så slikt førte ikke til noe seksuelt rabalder mellom oss. Vi kom oss heldigvis gjennom det, og siden det aldri var noe ugrei seksuell rettet oppførsel mens dette pågikk plukket vi ganske enkelt opp hansken igjen da vi kom oss ovenpå og fikk overskudd igjen. 

Vi hadde vel et visst sexliv mens dette pågikk også. Litt trøstesex og "la meg bare glemme alt annet en stund"- sex, men kun når begge ønsket det. Vår mest seksuelle periode var det nok absolutt ikke likevel.

40 årene har derimot vært mest gode, selv om det å ha store barn så definitivt er en viss utfordring for sexlivet det også. Ganske ofte det ikke står på lysta til sex. 😆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig aldri opplevd å være tørr som Sahara. Luksusproblem for min del. Mannfolka trenger nesten ikke å gjøre noe. Jeg blir så kåt at det nesten renner av meg...💦💦💦

Anonymkode: 2621d...993

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hormonspiral gjorde meg knusktørr. 

Anonymkode: 8bfb3...7d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan bare bifalle til kloke ord fra mesteren selv her . Vil bare tillegge at  en kvinne på 45-50+ som har tatt vare på seg, slår en kvinne på 30 når som helst.  Mange kvinner får en "aura" av erotisk utstråling og selvtillit etter 45-50, noe som gjør de mye hetere.

Dere har en "godteributikk" i  mange år frmover hvis dere vil damer.

G 2

Anonymkode: 33ed1...0f5

G 2👏👏 Vi to "Candy-kings" blir aldri lei godterier, så hånda er nedi godteri-skåla titt og ofte🥰

• Nyttig 1
Skrevet

Min refleksjon basert på egne erfaringer:

20-årene er mest prøving. Prøve-kjærester, prøve-puling mens man er prøve-voksen.

30-årene er en transportetappe. Barn, forhold, karriere og hjem og kapitalakkumulasjon tar hele båndbredden. Folk flest tar på seg helt umenneskelig ansvar og oppgaver i denne perioden.

i 40-årene begynner man å høste. Barna blir større. Det økonomiske begynner å snurre mer av seg selv og man vrenger ikke lomma siste uka før lønningsdag. Karrieren går enten bra, eller man har forstått at karriere er ikke alt. Hjem er anskaffet kanskje fllere ganger, og har blitt en solid kapitalbase sammen med litt sparing.

De som har kommet hit uten å glemmer hvor deilig sex kan være, har en deilig tid foran seg. Nå kan man virkelig nyte! Man har tid til å trene og å ta vare på seg selv, koste pås eg et spa-opphold fra tid til annen og svitsje modus over på nytelse.

Mange både kvinner og menn får en egen glød etter førti. De er velholdte, modne og rause. De har tid, overskudd og de både krever og verdsetter kvalitet i relasjoner. Når de går inn i en relasjon er de klare til å gi og å yte for byde å gi inn i relasjonen og å høste fra den. Og til slutt: Mange har rukket å bli jævla teknisk kompetente på sex etter mange år med øvelse, samtidig som de er blitt mer åpne og eksperimentelle.

Ut fra min erfaring kan denne perioden vare i flere tiår, selv om det åpenbart er en del frafall på reisen mot 70+.

Unge kvinner er ofte vakre gaseller, men sjelden så mykt og varmt sexy og fullendte som kvinner som har rundet 40 og hvor sevja fremdeles står høyt om våren.

Dette er selvsagt både basert kun på egen erfaring og dessuten grovt generaliserende, men det er likefullt min betraktning.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

20-årene er mest prøving. Prøve-kjærester, prøve-puling mens man er prøve-voksen.

30-årene er en transportetappe. Barn, forhold, karriere og hjem og kapitalakkumulasjon tar hele båndbredden. Folk flest tar på seg helt umenneskelig ansvar og oppgaver i denne perioden.

i 40-årene begynner man å høste. Barna blir større. Det økonomiske begynner å snurre mer av seg selv og man vrenger ikke lomma siste uka før lønningsdag. Karrieren går enten bra, eller man har forstått at karriere er ikke alt. Hjem er anskaffet kanskje fllere ganger, og har blitt en solid kapitalbase sammen med litt sparing.

De som har kommet hit uten å glemmer hvor deilig sex kan være, har en deilig tid foran seg. Nå kan man virkelig nyte! Man har tid til å trene og å ta vare på seg selv, koste pås eg et spa-opphold fra tid til annen og svitsje modus over på nytelse.

Mange både kvinner og menn får en egen glød etter førti. De er velholdte, modne og rause. De har tid, overskudd og de både krever og verdsetter kvalitet i relasjoner. Når de går inn i en relasjon er de klare til å gi og å yte for byde å gi inn i relasjonen og å høste fra den. Og til slutt: Mange har rukket å bli jævla teknisk kompetente på sex etter mange år med øvelse, samtidig som de er blitt mer åpne og eksperimentelle.

Ut fra min erfaring kan denne perioden vare i flere tiår, selv om det åpenbart er en del frafall på reisen mot 70+.

Unge kvinner er ofte vakre gaseller, men sjelden så mykt og varmt sexy og fullendte som kvinner som har rundet 40 og hvor sevja fremdeles står høyt om våren.

Dette er selvsagt både basert kun på egen erfaring og dessuten grovt generaliserende, men det er likefullt min betraktning.

Dette signerer jeg i sin helhet - også basert på egen erfaring.

Er selv 51 (kvinne) - har aldri hatt bedre sex enn det vi har nå.

Anonymkode: e8304...7ee

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Helt fantastisk fint oppsummert🥰 du er god!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir alt for våt å er 45 år. Har aldri før vært så våt. Jeg er kåtere enn jeg var i 20 årene. Virker som kjæresten min som er 15 år yngre enn meg er svært fornøyd og sier jeg er den beste han har hatt, selv om jeg ikke tar det så bokstavelig har vi det helt magisk sammen🥰

Anonymkode: 5e545...74f

Skrevet
Trolltunge skrev (17 timer siden):

Jeg var ærlig talt "tørrest" en periode i 30 årene. Ikke bare hadde jeg småbarn, jeg sto også i en så tung og vanskelig situasjon at jeg fremdeles henviser til de årene som helvetesårene. 

Nå hadde og har jeg heldigvis såpass klok mann at jeg ikke opplevde press og mas angående sex de perioder av livet livet ble for mye til å ha seksuelt overskudd. Han hadde dessuten også småbarn, og han sto også i helvete da jeg gjorde det (det var han som knakk mest sammen psykisk av det også), så slikt førte ikke til noe seksuelt rabalder mellom oss. Vi kom oss heldigvis gjennom det, og siden det aldri var noe ugrei seksuell rettet oppførsel mens dette pågikk plukket vi ganske enkelt opp hansken igjen da vi kom oss ovenpå og fikk overskudd igjen. 

Vi hadde vel et visst sexliv mens dette pågikk også. Litt trøstesex og "la meg bare glemme alt annet en stund"- sex, men kun når begge ønsket det. Vår mest seksuelle periode var det nok absolutt ikke likevel.

40 årene har derimot vært mest gode, selv om det å ha store barn så definitivt er en viss utfordring for sexlivet det også. Ganske ofte det ikke står på lysta til sex. 😆

Oi, hva var helvetes årene uten at du går i detalj.

Skrevet
Coachshinny skrev (34 minutter siden):

Oi, hva var helvetes årene uten at du går i detalj.

Det står en del om det i tråden som er festet øverst i Samliv og kjærlighet. Det er ikke noe jeg liker å rote rundt i, så...

Skrevet
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Det står en del om det i tråden som er festet øverst i Samliv og kjærlighet. Det er ikke noe jeg liker å rote rundt i, så...

Okey, er jo ikke så farlig da, men kan jo lese der. Men har jo ingen betydning i denne sammenhengen.

Skrevet
Coachshinny skrev (1 minutt siden):

Okey, er jo ikke så farlig da, men kan jo lese der. Men har jo ingen betydning i denne sammenhengen.

Nei, ikke utover en påminnelse om at livet kan påvirke sexlivet. Hvilket ikke nødvendigvis har noe med alder å gjøre. 

Småbarn påvirker ofte også, men det er jo noe ulikt når man får barn. Det er nok mer sannsynlig at jeg som hadde relativt store barn da jeg gikk inn i 40 årene var mindre tørr i 40 årene enn mine venninner som først fikk barn da de var nesten 40. De var sikkert ikke like tørr som meg i deler av 30 årene. 😄

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (8 timer siden):

Så utrolig fint skrevet! Dette får meg til å føle at det er ikke så ille å ha bikka 40:) tusen takk! 
synes oppsummeringa di passer veldig godt til hvordan jeg selv har det nå

Anonymkode: 96f35...1cc

• Hjerte 2
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Nei, ikke utover en påminnelse om at livet kan påvirke sexlivet. Hvilket ikke nødvendigvis har noe med alder å gjøre. 

Småbarn påvirker ofte også, men det er jo noe ulikt når man får barn. Det er nok mer sannsynlig at jeg som hadde relativt store barn da jeg gikk inn i 40 årene var mindre tørr i 40 årene enn mine venninner som først fikk barn da de var nesten 40. De var sikkert ikke like tørr som meg i deler av 30 årene. 😄

Skjønner. Jeg Så ikke hvilke tråd du beskrev, under Samliv og Kjærlighetsliv. Men tror klart mye virker inn på seksuallivet.

AnonymBruker
Skrevet

16-20: Mye læring, noe eksperimentering, heldigvis en erfaren partner som viser vei. Men langt unna å søke eller kjenne til egne behov og lyster, mest at det er spennende og intimt. Men hyppig sex da.

20-30: Livlig fase i samboerskap med mye lyst og eksperimentering. Oppdager nye og spennende elementer, men sliter med selvtillit til å ta mye initiativ og styre etter egne fantasier, selv om man kroppslig sett var på høyden av kurven.

30-40: Fortsatt en seksuell person men stadig synkende. Småbarnfase + etterhvert dødt forhold. Kunne gå måneder og faktisk år uten sex, og lysten sluknet med lavere intervall på sexen.

40-50: Noen år singel, morsom og utforskende fase. Gjør mye jeg ikke har gjort før og nyter det helt uten å tvile på meg selv og med største selvtillit. Tar for meg ift hva jeg vil, men også veldig våken på å gi tilbake. Aldri vært en bedre sexpartner. Og verken særlig rynker eller noe som henger som en del gruer for… så et par unge karer har stjerner i øynene av moroa 😉 Etterhvert kjæreste med et meget godt og aktivt sexliv.

Håper 50-årene fortsetter sånn 🥳

Anonymkode: 1acbe...77e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 18.07):

Eldre kvinner er ofte tryggere på seg selv, de har gått igjennom, og er ferdig med mange faser i livet, og da er de kanskje mindre gnien på sex tenker jeg(?)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...