Gå til innhold

Skal man betale frakt på Finn.no ved gratis varer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det riktig at man skal måtte betale for frakt når man kjøper gratis ting på Finn? Da er det jo ikke gratis lenger 🙄

Anonymkode: aa5d0...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så klart. Skal de som gir bort betale frakt til de som får tingen? Det vanlige er vel evt å gi bort til de som kommer og henter. Jeg betaler alltid litt ekstra for «administrative utgifter» dersom jeg betaler for frakt for gratis ting. Frivillig, så klart

Anonymkode: 38d93...665

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det riktig at man skal måtte betale for frakt når man kjøper gratis ting på Finn? Da er det jo ikke gratis lenger 🙄

Du tuller nå, ja? 

Anonymkode: a5302...453

• Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo helt an på den som gir bort noe, men ja det tenker jeg er helt naturlig. Hvorfor skulle jeg ønske å _betale_ noe for å sende det? Da gir man det jo heller bort til noen som kan hente.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil du ha noe gratis, får du jo hente det selv!

Anonymkode: a5302...453

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Håper du er 10 år.. Selvfølgelig? Som regel må ting som gis bort hentes. Skal personen som er snil å gis bort noe betale for å gi den bort da eller? Herremin.

Anonymkode: 07c23...2f7

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Mener du at giver skal betale den for deg? Når jeg gir bort noe på finn må det hentes. Jeg gir det bort fordi det er noe jeg ikke bruker, og ikke kan få noe særlig for. Jeg spanderer aldri frakt.

Anonymkode: 53d95...2a8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gir bort på finn, så skriver jeg at tingene må hentes å at jeg ikke sender. Hvis det er tunge ting så skriver jeg også at de må ha med bærehjelp. Det får være grenser for hva man skal gjøre når man gir bort noe. 

Anonymkode: 4b0c6...d2c

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mener du at jeg skal betale frakten om jeg gir bort noe gratis til deg som du vil ha tilsendt? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg aldri gir bort ting på finn lenger. Man blir møtt med "kan vi møtes på togstasjonen i byen som ligger 20 minutter å kjøre fra deg?" Altså, nei! 

Anonymkode: 0f546...336

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette her tull? Av og til så gir jeg opp troen på menneskeligheten. Selvfølgelig skal ikke selger betale for at du skal få noe gratis. 

Så må du huske på at når du henter noe gratis hjemme hos andre, så betaler du i teorien frakt for dette også. Spesielt hvis du kjører bil. Da betaler du for eksempel drivstoff, bompenger etc.

Anonymkode: bbf17...ca3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav bort ting med Finns hjelp til jul og endte opp med å bli følelsesmessig manipulert til også å sponse frakten. Jeg vile gi bort ting jeg ikke trenger for å hjelpe noen. Det vil ikke si at jeg har masse penger å gi bort. Det hadde jeg ikke. Men endte altså opp med en regning på ca 80kr for å gi noe bort. Akkurat det syns jeg kanskje Finn og posten kunne ha samarbeidet om gratis frakt, for skjønner ikke hva Finn egentlig bidro med her bortsett fra å ta æren for andres generøsitet. Uansett - ja, frakt betaler man som regel alltid. Også når man får «grati velkomst tilbud fra diverse nettbutikker. 

Anonymkode: 5a577...57e

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du er ei sånn som helst skal ha det gratis hjemkjørt til døra også?

Anonymkode: 91e88...796

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...