AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Hei, tokk med bestevenninna mi gjennom 8-9 på fest med kollegaene mine for ett par helger tilbake. Dette endte i bare drama. Jeg advarte henne om hvordan de kunne være og at folk ville drikke og hvordan de var. Dette endte i drama. Ei av vennina mi ble full og begynte og spy. Og klarte ikke og stå. Jeg selv er full. Og ikke helt tilstede. Så dette førte til ting og tang En hel haug av drama Men hun første vennina mi som egentlig er i mot alkohol er sur for hun blir med, sur på oss som ble så fulle. Og nå vurderer hun og kutte oss ut av livet på grunn av vi velger og vil ha litt og drikke av og til Hun har vokst opp I ett hjem uten alkohol mens to av oss andre har vokst opp i ett hus med alkohol. Vet ikke hva jeg skal gjøre Barnslig? Ja mest sannsynlig men sånn er det Anonymkode: 1cad4...fd5
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Javel, er vel ikke så mye å gjøre med? Hvor gamle er dere? 18? Anonymkode: b51fb...d72 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barnslig? Ja mest sannsynlig men sånn er det Anonymkode: 1cad4...fd5 Ja, sånn er det med den saken. Anonymkode: a74b4...e01 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Hun venninna di bør finne seg avholdsvenninner og dere to bør slutte og drikke til dere spyr. På tide å bli voksen? Anonymkode: 43da8...a57 21 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Det umodne er vel måten du og de andre som drikker dere overstadig beruset, spyr og lager drama oppfører dere. Jeg hadde nok gjort det samme som din venninne, for hun er mye modnere enn dere og har mer selvrespekt enn hva du og de andre har. Bli voksen, Ts! Anonymkode: d4937...0dd 7 1
Snok1 Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det umodne er vel måten du og de andre som drikker dere overstadig beruset, spyr og lager drama oppfører dere. Jeg hadde nok gjort det samme som din venninne, for hun er mye modnere enn dere og har mer selvrespekt enn hva du og de andre har. Bli voksen, Ts! Anonymkode: d4937...0dd Som man roper i KG-skogen får man svar (eller altså fordømmelse) 2 1 3
Gaia Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei, tokk med bestevenninna mi gjennom 8-9 på fest med kollegaene mine for ett par helger tilbake. Dette endte i bare drama. Jeg advarte henne om hvordan de kunne være og at folk ville drikke og hvordan de var. Dette endte i drama. Ei av vennina mi ble full og begynte og spy. Og klarte ikke og stå. Jeg selv er full. Og ikke helt tilstede. Så dette førte til ting og tang En hel haug av drama Men hun første vennina mi som egentlig er i mot alkohol er sur for hun blir med, sur på oss som ble så fulle. Og nå vurderer hun og kutte oss ut av livet på grunn av vi velger og vil ha litt og drikke av og til Hun har vokst opp I ett hjem uten alkohol mens to av oss andre har vokst opp i ett hus med alkohol. Vet ikke hva jeg skal gjøre Barnslig? Ja mest sannsynlig men sånn er det Anonymkode: 1cad4...fd5 Hva du skal gjøre avhenger av hvor gamle dere er, men ut fra hvordan du formulerer deg, er du nok ganske ung. Hvis dette er ei venninne du har hatt lenge (du skriver gjennom 8-9, så jeg regner med at du mener at dere har kjent hverandre i 8-9 år?), så ville jeg bedt om unnskyldning for at du ble så full og love henne at hun skal slippe å henge med kollegene dine igjen. Dere har tross alt kjent hverandre lenge, og det bør være mer enn en fest som gjør at dere ikke skal være venninner mer. Hvis det er 8-9 måneder du mener, så blir saken litt annerledes. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april Altså, jeg forstår at venninnen din ikke synes det var gøy at dere ble fulle og spydde… Det er jo aldri gøy! Men å gå derfra til å vurdere et venneforhold, høres helt sykt ut! Høres også ut som dere er unge og drikker litt mer enn dere tåler… - dette kommer å bli bedre etterhvert. Venninnen din, derimot, har tydelig vokst opp med at alkohol er kjempefarlig ut fra reaksjonen hennes i en engangshendelse. Forstår henne litt, men tenker hun overdramatiserer! Folk flest drikker og at unge tabber seg ut har ingenting med alkoholisme å gjøre! Har hatt en venninne som din og ingen giddet å være med henne til slutt. Hun hadde lært at hvis foreldre tok et glass vin til mat på ferie, så burde barnevernet vært innkoblet…. Dette i en alder av 20 år! Foreldrene hennes ringte til mine foreldre for å fortelle at jeg drakk, og om de visste om det, og om de virkelig tillot det?!? Faren min svarte saklig på telefon at «min datter er voksen og gjør som hun vil. Jeg vet at begge jentene er fornuftige». Foreldrene til venninnen min la på… Vi var da 21 år og jeg var flyttet hjemmefra… Anonymkode: 21514...d31
AnonymBruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hun venninna di bør finne seg avholdsvenninner og dere to bør slutte og drikke til dere spyr. På tide å bli voksen? Anonymkode: 43da8...a57 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det umodne er vel måten du og de andre som drikker dere overstadig beruset, spyr og lager drama oppfører dere. Jeg hadde nok gjort det samme som din venninne, for hun er mye modnere enn dere og har mer selvrespekt enn hva du og de andre har. Bli voksen, Ts! Anonymkode: d4937...0dd Voldsom reaksjon på noe som sannsynligvis er ungdomsdrikking og -feiling…. Anonymkode: 21514...d31 4 1
Meowmere Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei, tokk med bestevenninna mi gjennom 8-9 på fest Er det 8. og 9. klasse? Betyr det at du går i 10. klasse nå?
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april Jeg har kuttet kontakt med noen venninner, pga drikkepress. De klarte ikke å respektere at jeg enten bare ville drikke 1-2 enheter, eller at jeg ville være fullstendig edru, dette ble til en greie HVER gang vi skulle ha jentekveld. De drakk seg sørpe-fulle og ble til noen skikkelige mean girls i fylla, og til slutt kjente jeg at jeg ikke orket å omgi meg med mennesker som måtte ha mengder av alkohol til alle anledninger. Noen mennesker takler alkohol svært dårlig og blir utrivelige å være rundt, kanskje dette var hennes opplevelse med dere? Hun fikk se en side ved deg som gjorde henne ukomfortabel. Anonymkode: 42d82...dca 3
AnonymBruker Skrevet 23. april #13 Skrevet 23. april Sørpe drita kolleger som lager drama. Glad jeg ikke jobber der 😅 Anonymkode: 13d00...949 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #14 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei, tokk med bestevenninna mi gjennom 8-9 på fest med kollegaene mine for ett par helger tilbake. Dette endte i bare drama. Jeg advarte henne om hvordan de kunne være og at folk ville drikke og hvordan de var. Dette endte i drama. Ei av vennina mi ble full og begynte og spy. Og klarte ikke og stå. Jeg selv er full. Og ikke helt tilstede. Så dette førte til ting og tang En hel haug av drama Men hun første vennina mi som egentlig er i mot alkohol er sur for hun blir med, sur på oss som ble så fulle. Og nå vurderer hun og kutte oss ut av livet på grunn av vi velger og vil ha litt og drikke av og til Anonymkode: 1cad4...fd5 Forstår henne veldig godt, jeg ville nok også kuttet deg ut. Eller i hvert fall sluttet å gå på fest med dine kolleger. Anonymkode: 64b52...352 2
Honey Dew Skrevet 23. april #15 Skrevet 23. april (endret) Holder med venninnen som vil kutte dere ut. Dere får lære dere å begrense alkholinntaket, ellers er der på vei mot alkoholmisbruk. Endret 23. april av Honey Dew 3
AnonymBruker Skrevet 23. april #16 Skrevet 23. april siden dere er gamle nok til å være i arbeid og sansynligvis kjøpe akohol lovlig burde dere strengt tatt også være gamle nok til å vite bedre TS så jeg syns venninna di gjør rett i å kutte deg ut jeg. Anonymkode: e573b...bac 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #17 Skrevet 23. april Kanskje hun ble med for å se hvordan du og dine kollegaer er, for å kunne ta steget til brudd med deg? Anonymkode: 119b3...430
AnonymBruker Skrevet 23. april #18 Skrevet 23. april Dere befinner dere på to ytterpunkter. Det dere har til felles er at ingen av dere håndterer alkohol. Anonymkode: 5ef1a...188
AnonymBruker Skrevet 23. april #19 Skrevet 23. april Venner kommer og går. Hvis henne vil kutte dere ut fordi dere drikker på fest, selv om det blir litt mye innimellom eller hver gang. Så får ho bare kutte dere ut. Gå videre. Anonymkode: bbfff...e7a
AnonymBruker Skrevet 23. april #20 Skrevet 23. april Honey Dew skrev (41 minutter siden): Holder med venninnen som vil kutte dere ut. Dere får lære dere å begrense alkholinntaket, ellers er der på vei mot alkoholmisbruk. Det er bare BS. Når jeg var yngre kunne jeg mange ganger drikke meg veldig overstadig beruset, men ble da ikke alkoholiker av det. Det er nok mye større fare med de som drikker veldig ofte enn de som drikker en del for mye de skjeldene gangene de drikker. Anonymkode: 7d1f2...767 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå