AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:05 #21 Del Skrevet onsdag kl 15:05 Er det ikke bokstavlig talt en ting; Fra når barnet er 12 år skal det legges stor vekt på hvor barnet ønsker å være. Tenker at man ikke kan tvinge en 12 åring til å være med på en ferietur, når de ikke vil. En helg overnatting hos far med hun og barna. Det kan man kanskje pushe litt for, at barnet skal gi de litt tid. Men en tur, langt borte fra deg, det synes jeg ikke er helt innafor. Anonymkode: afe94...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:08 #22 Del Skrevet onsdag kl 15:08 Veggdyret skrev (3 minutter siden): Kan du kontakte nydama og fortelle henne om forhistorien og be henne sørge for at barnet for nok mat - og mat det liker, send gjerne en liste? men barnet selv vil ikke, så ønsker ikke og tvinge Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:09 #23 Del Skrevet onsdag kl 15:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det ikke bokstavlig talt en ting; Fra når barnet er 12 år skal det legges stor vekt på hvor barnet ønsker å være. Tenker at man ikke kan tvinge en 12 åring til å være med på en ferietur, når de ikke vil. En helg overnatting hos far med hun og barna. Det kan man kanskje pushe litt for, at barnet skal gi de litt tid. Men en tur, langt borte fra deg, det synes jeg ikke er helt innafor. Anonymkode: afe94...84a Far har også spurt barnet om hn vil være med til henne, hun bor 2-3 timer unna, dette ville ikke barnet, da hadde det blitt en helg Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:14 #24 Del Skrevet onsdag kl 15:14 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Far har også spurt barnet om hn vil være med til henne, hun bor 2-3 timer unna, dette ville ikke barnet, da hadde det blitt en helg Anonymkode: 69120...fc9 Når far kun har dagssamvær, så må han faktisk innse at å presse på som dette kommer han ingen vei med. Om han vil introdusere dama si må hun komme til han når han har dagssamvær. Her må de voksne tilpasse seg barnet. Far risikerer å dytte datter enda lenger bort om han fortsetter å mase om dette, spesielt når ungen har sagt nei så mange ganger. Om han vil ha respekt, må han faktisk vise respekt først! Det gjør han ikke ved å ikke respektere gjentatte nei. Anonymkode: ac5b9...589 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:29 #25 Del Skrevet onsdag kl 15:29 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når far kun har dagssamvær, så må han faktisk innse at å presse på som dette kommer han ingen vei med. Om han vil introdusere dama si må hun komme til han når han har dagssamvær. Her må de voksne tilpasse seg barnet. Far risikerer å dytte datter enda lenger bort om han fortsetter å mase om dette, spesielt når ungen har sagt nei så mange ganger. Om han vil ha respekt, må han faktisk vise respekt først! Det gjør han ikke ved å ikke respektere gjentatte nei. Anonymkode: ac5b9...589 ja jeg føler det har blitt en vegg mellom dem dessverre Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:37 #26 Del Skrevet onsdag kl 15:37 Må som jeg skjønner henne både nå, og som 12 år selv. For et mareritt å måtte bli kjent og henge med en komplett ukjent barn i samme alder en hel uke, bare fordi dere plutselig er i familie. Og hun ønsker seg neppe småsøsken heller. Anonymkode: db4d3...b49 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:39 #27 Del Skrevet onsdag kl 15:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må som jeg skjønner henne både nå, og som 12 år selv. For et mareritt å måtte bli kjent og henge med en komplett ukjent barn i samme alder en hel uke, bare fordi dere plutselig er i familie. Og hun ønsker seg neppe småsøsken heller. Anonymkode: db4d3...b49 barnet har snakket litt med det barnet som er like gammelt , men utover det ingenting Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:00 #28 Del Skrevet onsdag kl 20:00 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 17.09): Hva er det med alle disse numrerne hele tiden? En slags signatur? Anonymkode: 80060...de4 Så slitsomt. Og så utleverende ville ikke noen vært. Om dette stemmer er det alt for mye gjenkjennelig. Anonymkode: 448f8...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden Stakkars barn, stoler jo ikke på far. Synes derfor barnet skal bli hørt på å ikke måtte dra utenlands en hel uke. Hvis barnet skal bygge opp relasjonen til far, så trenger det hele tiden en utvei hvis det ikke fungerer. Da blir det greit å prøve, fordi det finnes en utvei. Helgetur til ny kjæreste, ukestur til utlandet har ikke en synlig utvei. Uansett hvor grimt det blir, må barnet bare holde ut. Så jeg ville jobbet med å bygge opp forholdet til far, bygget opp fars foreldrekompetanse, på barnets premisser. Sakte, med utveier alltid. Anonymkode: 50e11...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #30 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker at barnet skal få bestemme selv. litt selvsagte ting først: Det er far sitt ansvar å gjøre dagssamværene så kjekke at barnet ønsker å bli med. Hvis den andre 12 åringen og datter finner tonen, så blir det sikkert lettere. Men det er ikke selvsagt at skjer. TS. Stoler du på far og at han ivaretar barnet på en god måte nå, eller ikke. Tenker det hadde betydd mye for meg om hvorvidt jeg hadde oppmuntret til feriesamvær eller ikke. Anonymkode: 8c5cc...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 4 timer siden #31 Del Skrevet 4 timer siden Høres da ut som fattigsituasjonen er bedret? Ny sjanse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå