AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:06 #1 Del Skrevet tirsdag kl 15:06 Vårt barn er 12 og vil ikke til faren på sommeren, hn har bare dagssamvær med far en dag i uka,men den nye dama til far ønsker og bli kjent med barnet vårt, jeg har sagt hun gjerne kan være med på samvær og samme med barna hennes , hu har 3 stk ene er like gammel som min ,mens de 2 andre er 4 og 2 , de har vert sammen siden Januar i fjor, så synes det er greit de møtes nå. Men far ønsker og ta med barnet på en ukes ferie med ny kjæreste og bonusbarn til Danmark eller Sverige,men barnet vil ikke selv. Skal jeg bare si nei, eller skal jeg si at barnet selv ikke ønsker ? Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:09 #2 Del Skrevet tirsdag kl 15:09 Hva er det med alle disse numrerne hele tiden? En slags signatur? Anonymkode: 80060...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:11 #3 Del Skrevet tirsdag kl 15:11 Hvorfor har barnet bare dagssamvær med far fra før? Hvorfor vil ikke barnet være med dem på tur? Anonymkode: b5a59...402 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:16 #4 Del Skrevet tirsdag kl 15:16 Hvorfor kan ikke barnet fra på ferie m far. Det er kanskje litt voldsomt med en hel uke, kanskje de skal øve litt i forkant så barnet er der noen helger og blir kjent med ny samboer og hennes barn. Anonymkode: bc7aa...e9e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:18 #5 Del Skrevet tirsdag kl 15:18 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vårt barn er 12 og vil ikke til faren på sommeren, hn har bare dagssamvær med far en dag i uka,men den nye dama til far ønsker og bli kjent med barnet vårt, jeg har sagt hun gjerne kan være med på samvær og samme med barna hennes , hu har 3 stk ene er like gammel som min ,mens de 2 andre er 4 og 2 , de har vert sammen siden Januar i fjor, så synes det er greit de møtes nå. Men far ønsker og ta med barnet på en ukes ferie med ny kjæreste og bonusbarn til Danmark eller Sverige,men barnet vil ikke selv. Skal jeg bare si nei, eller skal jeg si at barnet selv ikke ønsker ? Anonymkode: 69120...fc9 Når de er 12 så bestemmer de m y e selv ang. samvær. Anonymkode: bedd5...521 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:21 #6 Del Skrevet tirsdag kl 15:21 Dette er det best at du, barnet og far prater om. Hva er årsaken til så lite samvær? Anonymkode: b0eef...f65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:58 #7 Del Skrevet i går, 13:58 Takk for alle svar Grunnen for så lite samvær er pga far ikke har kontroll på økonomien. de hadde overnattingssamvær fra barnet var 5-7 år gamle,men funket ikke pga hn kom ofte hjem sulten og fordi far aldri hadde penger til og finne på noe. Noen meldte også far til barnevernet pga de ble redd for barnet ikke fikk den omsorgen hn hadde krav på Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:07 #8 Del Skrevet i går, 14:07 7 overnattinger er mye om det bare har vært dagsamvær før. Hadde heller bedt om samtale på familievernkontoret med far for å se om man kan lage en plan for opptrapping av samvær slik at man kan se an litt hvordan dette fungerer. Feks prøve en overnatting først. Men dette forutsetter jo at far er motivert og skikket. Barnet skal i alle fall ikke presses på samvær med far for at stemor ønsker det. Så kommer det jo også an på hvor ille samværet har vært for barnet før. Har det gått sulten og ikke fått omsorg er det forståelig at det ikke har tillitt til far. Da må far i alle fall være motivert for å bevise at han har endret seg.... Anonymkode: 739cd...5ee 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:09 #9 Del Skrevet i går, 14:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 7 overnattinger er mye om det bare har vært dagsamvær før. Hadde heller bedt om samtale på familievernkontoret med far for å se om man kan lage en plan for opptrapping av samvær slik at man kan se an litt hvordan dette fungerer. Feks prøve en overnatting først. Men dette forutsetter jo at far er motivert og skikket. Barnet skal i alle fall ikke presses på samvær med far for at stemor ønsker det. Så kommer det jo også an på hvor ille samværet har vært for barnet før. Har det gått sulten og ikke fått omsorg er det forståelig at det ikke har tillitt til far. Da må far i alle fall være motivert for å bevise at han har endret seg.... Anonymkode: 739cd...5ee Barnet vil ikke ligge over hos far, og kommer heller ikke og tvinge hn, da bryter jeg tillitet til barnet Anonymkode: 69120...fc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 #10 Del Skrevet i går, 14:10 Jeg ville snakket med barnet og hørt litt hvorfor, også snakket med far om dette. Og se om dere kan finne et kompromiss (helgetur eller at han heller er der litt oftere en periode for å bli bedre kjent/trygg). Ville spilt med litt åpne kort ovenfor barnefar så de ikke får inntrykk av at det er du som gjør ting vanskelig, men også så de forstår at barnet kanskje ikke er helt trygg på relasjonen og får jobbet med dette. Forutsatt at far er oppegående (utover økonomi) og villig til å samarbeide… Anonymkode: 0b5ae...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:11 #11 Del Skrevet i går, 14:11 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva er det med alle disse numrerne hele tiden? En slags signatur? Anonymkode: 80060...de4 Hææ? Anonymkode: b06c4...928 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:15 #12 Del Skrevet i går, 14:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville snakket med barnet og hørt litt hvorfor, også snakket med far om dette. Og se om dere kan finne et kompromiss (helgetur eller at han heller er der litt oftere en periode for å bli bedre kjent/trygg). Ville spilt med litt åpne kort ovenfor barnefar så de ikke får inntrykk av at det er du som gjør ting vanskelig, men også så de forstår at barnet kanskje ikke er helt trygg på relasjonen og får jobbet med dette. Forutsatt at far er oppegående (utover økonomi) og villig til å samarbeide… Anonymkode: 0b5ae...af2 er pga overnattinger når hn var mindre og ikke fikk mat alltid hos far, så hn vil ikke dra dit mye pga det. Og barnet selv sa også at hn ikke ville på ferietur med far , ny kjæreste og ungene hennes,men da svarte faren at det bestemte ikke barnet,men vi foreldrene Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:17 #13 Del Skrevet i går, 14:17 Syns barnet skal få slippe å tilbringe sommerferien hos far så lenge barnet ikke vil. Ikke bare har barnet kun dags samvær med far, men han har fått seg ny dame med tre barn. Det føles ikke trygt for et barn på 12 år å «kastes» inn i en ny familie på den måten. Det er sikkert allerede sårt for guttungen at mor og far ikke engang er sammen, og så i tillegg må sjonglere mellom begge foreldrenes tilværelser. Guttungen trenger faste rammer å forholde seg til, og faste rammer er ikke « plutselig tilbringe en uke i utlandet med en fremmed dame og tre unger» Anonymkode: cf552...d94 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #14 Del Skrevet i går, 14:24 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva er det med alle disse numrerne hele tiden? En slags signatur? Anonymkode: 80060...de4 Det er ulike koder for å skille de anonyme fra hverandre… Anonymkode: 416d6...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:33 #15 Del Skrevet i går, 14:33 Jeg hadde selvfølgelig sagt nei til far. Man får i hvert fall ikke noe mer lyst til å dra når noen svarer med «det bestemmer vi» 🙄 Far er fremdeles en dårlig far om han ikke skjønner hvorfor barnet ikke vil… Anonymkode: f82c3...bcc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:35 #16 Del Skrevet i går, 14:35 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Syns barnet skal få slippe å tilbringe sommerferien hos far så lenge barnet ikke vil. Ikke bare har barnet kun dags samvær med far, men han har fått seg ny dame med tre barn. Det føles ikke trygt for et barn på 12 år å «kastes» inn i en ny familie på den måten. Det er sikkert allerede sårt for guttungen at mor og far ikke engang er sammen, og så i tillegg må sjonglere mellom begge foreldrenes tilværelser. Guttungen trenger faste rammer å forholde seg til, og faste rammer er ikke « plutselig tilbringe en uke i utlandet med en fremmed dame og tre unger» Anonymkode: cf552...d94 Takk for svar. tror barnet ikke er så sår for det ennå, det ble slutt når barnet var 20 mnd Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:36 #17 Del Skrevet i går, 14:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde selvfølgelig sagt nei til far. Man får i hvert fall ikke noe mer lyst til å dra når noen svarer med «det bestemmer vi» 🙄 Far er fremdeles en dårlig far om han ikke skjønner hvorfor barnet ikke vil… Anonymkode: f82c3...bcc virker ikke som han bryr seg så mye om barnets meninger,men heller at han skal vise at han er en god far til kjæresten Anonymkode: 69120...fc9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:55 #18 Del Skrevet i går, 14:55 Jeg ville spurt barnet om barnet ville prøve en test-overnatting og hvis det gikk bra så kanskje en helg, og hvis det gikk bra så en helg til osv. og hvis barnet følte seg komfortabel med det og hadde lyst, så kan han/hun være med far med ny-dama og stesøsken på ferie. Men dette forutsetter kanskje at ny-dama er oppegående og du føler at du kan stole på henne. Det beste hadde jo vært om de to jevnaldrende liker hverandre… Anonymkode: a4e15...9f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:01 #19 Del Skrevet i går, 15:01 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville spurt barnet om barnet ville prøve en test-overnatting og hvis det gikk bra så kanskje en helg, og hvis det gikk bra så en helg til osv. og hvis barnet følte seg komfortabel med det og hadde lyst, så kan han/hun være med far med ny-dama og stesøsken på ferie. Men dette forutsetter kanskje at ny-dama er oppegående og du føler at du kan stole på henne. Det beste hadde jo vært om de to jevnaldrende liker hverandre… Anonymkode: a4e15...9f2 jeg føler det ikke som trygt og sende barnet til far ,og i tillegg vil ikke barnet selv og føler veldig at det er mest pga den nye dama han er sånn på ,for og imponere henne Anonymkode: 69120...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet i går, 15:05 #20 Del Skrevet i går, 15:05 Kan du kontakte nydama og fortelle henne om forhistorien og be henne sørge for at barnet for nok mat - og mat det liker, send gjerne en liste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå