AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:22 #1 Del Skrevet tirsdag kl 14:22 Bor i blokkleilighet og ene nabo lar hunden sin drit på veranda i løpet av vinteren (rydder ikke, så det ligger hundebæsj spredt utover veranda fram til våren) de bor i første etasje og jeg har utsikt til det hele. Er ikke det noen regler (bortsett fra vanlig vett) som forbyr å spre dritt på den måten? Anonymkode: 6acaf...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:28 #2 Del Skrevet tirsdag kl 14:28 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bor i blokkleilighet og ene nabo lar hunden sin drit på veranda i løpet av vinteren (rydder ikke, så det ligger hundebæsj spredt utover veranda fram til våren) de bor i første etasje og jeg har utsikt til det hele. Er ikke det noen regler (bortsett fra vanlig vett) som forbyr å spre dritt på den måten? Anonymkode: 6acaf...9d4 Du må jo spørre styret der du bor! Hvordan i alle dager skal folk på kvinneguiden vite hvilke regler som gjelder hos dere?! Anonymkode: c17b8...bcc 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:30 #3 Del Skrevet tirsdag kl 14:30 Mattilsynet? Bæsj på verandaen er helt vanvittig Anonymkode: b1b6d...489 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet tirsdag kl 14:34 #4 Del Skrevet tirsdag kl 14:34 Du kan sannsynligvis melde dette inn til styret, men blir du helt nødt til å se på det? Altså, jeg forstår at det er ulekkert og dritten bør selvfølgelig fjernes, helst med en gang den er avlevert av hunden, og det tror jeg faktisk styret i borettslag/sameie kan pålegge vedkommende å gjøre! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:42 #5 Del Skrevet tirsdag kl 14:42 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du må jo spørre styret der du bor! Hvordan i alle dager skal folk på kvinneguiden vite hvilke regler som gjelder hos dere?! Anonymkode: c17b8...bcc Hvordan i alle dager finnes det folk som ikke evner å svare ordentlig?!? Anonymkode: 20463...cd1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:44 #6 Del Skrevet tirsdag kl 14:44 Husk å dokumentere med bilder, både med og uten zoom. Naboer fra helvete og stakkars hund og vær så god alle nabolagets rotter - her blir det fest. Anonymkode: de2e2...4e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet tirsdag kl 14:49 #7 Del Skrevet tirsdag kl 14:49 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Husk å dokumentere med bilder, både med og uten zoom. Naboer fra helvete og stakkars hund og vær så god alle nabolagets rotter - her blir det fest. Anonymkode: de2e2...4e7 Jeg tror ikke rotter spiser hundedritt... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:26 #8 Del Skrevet tirsdag kl 15:26 Brunhilde skrev (45 minutter siden): Du kan sannsynligvis melde dette inn til styret, men blir du helt nødt til å se på det? Altså, jeg forstår at det er ulekkert og dritten bør selvfølgelig fjernes, helst med en gang den er avlevert av hunden, og det tror jeg faktisk styret i borettslag/sameie kan pålegge vedkommende å gjøre! Er jo ikke nødt til å se på det men det blir jo så man ser ned i ny og ned og da er det synet av 10+ separate hundebæsjer i alle farger, størrelser og fasthet som møter meg. Takk for tipset med styret, skal ta det videre til de! Anonymkode: 6acaf...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:28 #9 Del Skrevet tirsdag kl 15:28 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du må jo spørre styret der du bor! Hvordan i alle dager skal folk på kvinneguiden vite hvilke regler som gjelder hos dere?! Anonymkode: c17b8...bcc Takk for tipset med styret! Har ikke falt meg inn da jeg har aldri bodd i blokk før eller hadd problemer med naboer. Anonymkode: 6acaf...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:34 #10 Del Skrevet tirsdag kl 15:34 Brunhilde skrev (45 minutter siden): Jeg tror ikke rotter spiser hundedritt... https://www.forskning.no/dyreverden-skadedyr/spiser-kloakkrotter-avforing/314046 Anonymkode: de2e2...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:46 #11 Del Skrevet tirsdag kl 15:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mattilsynet? Bæsj på verandaen er helt vanvittig Anonymkode: b1b6d...489 Og ikke minst dyrevern. Her er det mye å ta tak i. Anonymkode: 9a0a7...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet tirsdag kl 15:59 #12 Del Skrevet tirsdag kl 15:59 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): https://www.forskning.no/dyreverden-skadedyr/spiser-kloakkrotter-avforing/314046 Anonymkode: de2e2...4e7 Da er det nesten rart at det ligger så mye hundedritt langs veiene? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:02 #13 Del Skrevet tirsdag kl 16:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må jo spørre styret der du bor! Hvordan i alle dager skal folk på kvinneguiden vite hvilke regler som gjelder hos dere?! Anonymkode: c17b8...bcc Har til gode å lese en styrevedtekt hvor de spesifiserer om det er lov eller ikke med hundebæsj på verandaen. Anonymkode: 975f8...b9e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet tirsdag kl 16:42 #14 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 Meld fra til Mattilsynet. Naboen bedriver dyreplaging. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:49 #15 Del Skrevet onsdag kl 12:49 har hatt flere hunder og de liker seg på terassen. Men de har aldri dreti der. Så her er det snakk om folk som ikke går tilstrekkelige turer med hunden sin! = Rødt flagg. En god eier kjenner rutinene til hunden sin og går turer for at de skal gjøre fra seg. Anonymkode: 21d41...ef2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:14 #16 Del Skrevet onsdag kl 13:14 Vet du om de leier eller eier? Hvis de leier så hadde jeg tatt kontakt med utleier. Anonymkode: fa014...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:16 #17 Del Skrevet onsdag kl 13:16 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Bor i blokkleilighet og ene nabo lar hunden sin drit på veranda i løpet av vinteren (rydder ikke, så det ligger hundebæsj spredt utover veranda fram til våren) de bor i første etasje og jeg har utsikt til det hele. Er ikke det noen regler (bortsett fra vanlig vett) som forbyr å spre dritt på den måten? Anonymkode: 6acaf...9d4 Du tar bilder og melder dem til Mattilsynet. Hunder skal ha minimum tre turer om dagen og da er det ikke behov for å gjøre fra seg på verandaen! Litt spesielt at du er mer bekymret over egen utsikt, enn det faktum at den stakkars hunden ikke blir ivaretatt.... Anonymkode: f4df6...2db 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:52 #18 Del Skrevet onsdag kl 13:52 Dette er helt normalt for dagens hundeeiere. Hundeiere liker bæsj og liker at bikkja gjør fra seg over alt uten å plukke opp. I år gikk jeg f.eks. på ski i oppkjørte løyper etter mange års pause. Jeg kødder ikke når jeg sier skiløypa var pepret med hundebæsj overalt. Anonymkode: f35e5...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:25 #19 Del Skrevet torsdag kl 09:25 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dette er helt normalt for dagens hundeeiere. Hundeiere liker bæsj og liker at bikkja gjør fra seg over alt uten å plukke opp. I år gikk jeg f.eks. på ski i oppkjørte løyper etter mange års pause. Jeg kødder ikke når jeg sier skiløypa var pepret med hundebæsj overalt. Anonymkode: f35e5...d9c Samme her!!! Eller de tar det i en plastpose for så å kaste det i veikanten på skiløype. Da er det like greit at det ligger "nakent" så kan det bli nedbrutt av naturen. Anonymkode: 6acaf...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:26 #20 Del Skrevet torsdag kl 09:26 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du tar bilder og melder dem til Mattilsynet. Hunder skal ha minimum tre turer om dagen og da er det ikke behov for å gjøre fra seg på verandaen! Litt spesielt at du er mer bekymret over egen utsikt, enn det faktum at den stakkars hunden ikke blir ivaretatt.... Anonymkode: f4df6...2db Har ikke tenkt over at hunden ikke blir ivaretatt. Har aldri hatt dyr eller interesse for dyr, så gikk bare ut ifra at det kanskje er normal praksis. Anonymkode: 6acaf...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå