Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn fra før hvor det ente i hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning i uke 31. Nå i uke 27 er det oppdaget tegn på begynnende svikt i morkaka (igjen, sukk), og blodtrykk på grenseverdiene. De ønsket selvsagt flere ul og jevnlig måling av blodtrykk fremover etc.
Jeg er kjemperedd for å bli innlagt, spesielt med tanke på min baby hjemme som er veldig knyttet til meg nå (i den fasen), og hvis jeg skulle blitt det nå så hadde det vell vart i flere uker, mulig 2+ måneder for de vil jo selvsagt at du skal være der så lenge som mulig for at babyen skal få vokse.
Tingen er at jeg HATER sykehus. Det å være innlagt gjør meg helt fra meg av stress, ensomhet, følelsen av å være fanget i ett bur etc. Har egentlig bare dårlige minner (dødsfall etc) når det kommer til det stedet så ja jeg vil absolutt helst være hjemme så lenge det lar seg gjøre forsvarlig. Var lenge på sykehus (da heldigvis med partner) etter forrige fødsel pga prematur baby, men denne gangen må han være hjemme med barnet vårt så jeg blir absolutt helt alene i ett mørkt rom i muligens flere uker. Noe som ikke vil gjøre godt på syken :(

Så jeg lurer på hvordan det gikk for dere som hadde forgiftning og eventuelt måtte legges inn? Hvor lenge var dere inne? Hva skjedde på sykehuset av tester og medisiner etc.

Anonymkode: 6e9ac...68e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du ikke at det er verre om du skulle bli akutt dårlig hjemme og evt gå inn i kramper? For det kan gå ekstremt fort. Jeg ble innlagt i det jeg fikk diagnosen svangerskapsforgiftning fordi jeg hadde persisterende hodepine og for høyt blodtrykk på blodtrykksmedisinene, og det steg sakte men sikkert hver dag (med økende blodtrykksmedisiner hele tiden) helt til det plutselig var så høyt at jeg holdt på å gå inn i kramper. Det tok 1 uke før baby måtte tas med hastesnitt fra jeg ble innlagt.

Det er ikke sikkert jeg hadde vært her i dag hvis jeg var hjemme. 

Det er vinduer på sykehuset og du kan gå ut og lufte deg så sant du er i form til det :)

Anonymkode: ad0a3...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Var innlagt i fire uker, fra uke 31. Baby hentet ut uke 35 pga jeg ble dårligere og babyen vokste ikke. 

Takknemlig for sykehusoppholdet, pleierne og jordmødrene! Er ikke sikkert det hadde gått like bra om jeg ikke hadde vært lagt inn.

Anonymkode: ff1bc...a22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...