AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:26 #1 Del Skrevet tirsdag kl 13:26 Jeg skal i retten om snart 2 mnd. det er sivil sak og det gjelder rettsmøte, ikke direkte rettssak. Får man fri med lønn da, er det noen rettigheter der eller er det opp til sjefen å avgjøre? Anonymkode: 06763...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet tirsdag kl 14:06 #2 Del Skrevet tirsdag kl 14:06 Da må du søke velferdspermisjon med lønn. Tariffavtalen din avgjør om du får fri med lønn og til hva. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:15 #3 Del Skrevet tirsdag kl 14:15 Jeg vitner ofte i saker som fagperson, og da får jeg dekket lønn. Men hvis skulle i retten som privatperson ser jeg ikke hvorfor arbeidstaker skulle betale meg lønn? Velferdspermisjon uten lønn ville jeg tenkt var rimelig Anonymkode: c380b...e11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:16 #4 Del Skrevet tirsdag kl 14:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vitner ofte i saker som fagperson, og da får jeg dekket lønn. Men hvis skulle i retten som privatperson ser jeg ikke hvorfor arbeidstaker skulle betale meg lønn? Velferdspermisjon uten lønn ville jeg tenkt var rimelig Anonymkode: c380b...e11 Arbeidsgiver! Ikke arbeidstaker Anonymkode: c380b...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet tirsdag kl 14:30 #5 Del Skrevet tirsdag kl 14:30 Er du vitne og innkalt så skal vel retten dekke tapt inntekt. Men sjekk tariffavtalen i den bedrift. Er vel beskrevet der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 14:56 #6 Del Skrevet tirsdag kl 14:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal i retten om snart 2 mnd. det er sivil sak og det gjelder rettsmøte, ikke direkte rettssak. Får man fri med lønn da, er det noen rettigheter der eller er det opp til sjefen å avgjøre? Anonymkode: 06763...e12 Jeg vet ikke om det er forskjell på sivile saker, og vanlige rettssaker - men i vanlige rettssaker får man dekker tapt arbeidsfortjeneste hvis ikke arbeidsgiver betaler lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet tirsdag kl 15:27 #7 Del Skrevet tirsdag kl 15:27 Mezzosoprena skrev (30 minutter siden): Jeg vet ikke om det er forskjell på sivile saker, og vanlige rettssaker - men i vanlige rettssaker får man dekker tapt arbeidsfortjeneste hvis ikke arbeidsgiver betaler lønn. Hvis man er vitne eller meddommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 15:31 #8 Del Skrevet tirsdag kl 15:31 (endret) Whistler skrev (6 minutter siden): Hvis man er vitne eller meddommer. Man kan også få det som part i saken. Og kanskje ts skal være vitne? Endret tirsdag kl 15:34 av Mezzosoprena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:42 #9 Del Skrevet tirsdag kl 15:42 Jeg vet faktisk ikke om jeg er ett vitne jeg. Det er barnefordelingssak hvor andre forelder har stevnet meg. Anonymkode: 06763...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:50 #10 Del Skrevet tirsdag kl 15:50 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet faktisk ikke om jeg er ett vitne jeg. Det er barnefordelingssak hvor andre forelder har stevnet meg. Anonymkode: 06763...e12 Da er du part i saken. Hør med arbeidsgiver. Anonymkode: b2d98...393 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:46 #11 Del Skrevet tirsdag kl 16:46 Hvorfor skal arbeidsgiver ha utgifter for at du skal i retten om samvær? Det fraværet må du dekke selv. Anonymkode: 97698...3ed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:00 #12 Del Skrevet tirsdag kl 19:00 Mezzosoprena skrev (3 timer siden): Man kan også få det som part i saken. Og kanskje ts skal være vitne? Fortsatt lhs utdannede jurister her. Skumle saker. Meddommere. Vitner, fagdommere, skjønnsmedlemmer,tolker er de som kan få dekket utgiftene. Dette her beviser bare at KG er ubrukelig å spørre om råd, og at moderatorne her inne godtar absolutt alt av trolleri og trollera. Anonymkode: f7193...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 21:26 #13 Del Skrevet tirsdag kl 21:26 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fortsatt lhs utdannede jurister her. Skumle saker. Meddommere. Vitner, fagdommere, skjønnsmedlemmer,tolker er de som kan få dekket utgiftene. Dette her beviser bare at KG er ubrukelig å spørre om råd, og at moderatorne her inne godtar absolutt alt av trolleri og trollera. Anonymkode: f7193...0bb Som meddommer, vitne, fagdommer osv. har man en lovfestet rett til å få dekket tapt arbeidsfortjeneste. Som part i saker, særlig i sivile saker kan (og det var derfor jeg uthevet kan i det du siterte med på) man som part få dekket tapt arbeidsfortjeneste som del av et evt. erstatningsbeløp. Og kan du skjønne: dette svaret kom jeg fram til ved å søke meg fram til svaret - ikke bare ved å skrive ned det jeg selv trodde oppe i hodet mitt 😉 Endret tirsdag kl 21:28 av Mezzosoprena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:37 #14 Del Skrevet tirsdag kl 21:37 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skal i retten om snart 2 mnd. det er sivil sak og det gjelder rettsmøte, ikke direkte rettssak. Får man fri med lønn da, er det noen rettigheter der eller er det opp til sjefen å avgjøre? Anonymkode: 06763...e12 Helt avhengig av din rolle i saken. Når du ikke opplyser noe om noen ting, så kan du heller ikke få seriøse svar. Anonymkode: a2bc8...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå