AnonymBruker Skrevet 24. april #41 Skrevet 24. april Min er tømrer, det har vært litt opp og ned. Nå jobber han modulfabrikk hvor han slipper å forholde seg til kunder og mange mennesker. Han er ganske så direkte og det har han slitt mye med, og han klarer ikke å tone ned det å være så innmari ærlig Anonymkode: 2d0fb...6c6
AnonymBruker Skrevet 24. april #42 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 15.12): Vet jo det er store individforskjeller som ikke kan sammenlignes. Men har barn med begge diagnoser, relativt høytfungerende men likevel med en del vansker. Konsentrasjonsvansker, noe rigid, tåler ikke så godt uforutsigbarhet, dårlig på å skjønne det sosiale spillet, lett å utnytte. Vil neppe få sterke karakterer, usikker på om grunnskole kan fullføres i alle fag. Er på mange områder smart, og er sosial og ordrapp. Merker ikke han har diagnoser på førsteinntrykk. Føles som han kunne solgt sand i Sahara noen ganger… Bilselger kanskje? 😉 Men jeg blir sørgmodig og bekymret, hva skal det «bli av han». Han går på ungdomsskolen og har allerede sagt han ikke har verdi, ikke får til noe, eller vil få seg jobb og kunne leve et vanlig liv 💔 Det er beinhardt å høre men også vanskelig å argumentere mot. Er det noen som har eksempler på hva barn med disse diagnosene etter hvert har skaffet seg av yrker de mestrer? Som jeg kan bruke til inspirasjon? Kanskje det er noe jeg ikke har tenkt på, som han selvfølgelig kan drive med 🤞 Anonymkode: f1c28...9fa Jeg har adhd og er rimelig spesiell. Jeg har jobbet innen spill, bok bransjen, og er nå grafisk designer, skilt, egen bolig, fineste hagen på rekka. Anonymkode: 41d64...61c
AnonymBruker Skrevet 24. april #43 Skrevet 24. april Mitt barn med ADHD er lektor i musikk. Men kan antakelig aldri klare å jobbe i klasserom i grunnskole. Individuell- og gruppeundervisning på sine instrumenter, og sosialpedagogisk arbeid mestrer hen strålende. Anonymkode: c9e36...eae 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #44 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 10.13): Man er jo ikke høytfungerende når man er så dårlig på å regulere seg……. man skal ikke la diagnosen bli en hvilepute, og ja oppdragelse har litt å si. Men i det hele så er han faktisk ganske lavtfungerende. Anonymkode: f90f2...fe8 Her har nok oppdragelse hatt veldig mye å si dessverre. - Fullstendig fri og ukritisk tilgang til skjerm/smart tlf med internett fra svært ung alder, med ingen oppfølging av hva barnet drev med på nett. -Null krav i hjemmet. - Fått ALT h*n har mast om, inkludert flere kjæledyr som ikke har blitt tatt vare på og som har endt med å måttet bli avlivet. -Foreldre som har sluppet alt de holder på med på enhver forespørsel. Jeg tror oppriktig at livet for mitt søsken kunne ha sett veldig annerledes ut enn det gjør med bedre oppfølging hjemmefra. Anonymkode: b18a2...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #45 Skrevet 25. april Jeg har adhd, autisme + noen diagnoser til, og jobber som barnehagelærer Anonymkode: ad83e...d0c
AnonymBruker Skrevet 25. april #46 Skrevet 25. april Jeg har AuDHD (Autisme + ADHD). Jeg har en doktorgrad i informatikk, og har bare toppkarakterer. Jobber som utvikler, har også jobbet som produktsjef, og hatt team lead roller. Jeg har alltid klart meg veldig bra på skolen. Jeg har alltid slitt sosialt, men det faglige har aldri vært noe problem. I arbeidslivet har jeg slitt mye mer, men har likevel klart å jobbe 100% i over et tiår nå. Anonymkode: 6efe5...633
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå