AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Hei, jeg har hyperemisis og spyr dagen lang. Det har blitt litt bedre men nå har jeg begynt å få flere dager lange hode piner og tannkjøttet verker og dunker. Noen andre som har hatt så mye hodepine som gravid? Aldri slitt med hodepine før. Jeg får hvert fall i meg nok væske. Føler ikke Paracet fungerer. Anonymkode: 540c2...87d
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Får du oppfølging av spesialisthelsetjenesten for din hyperemesis? Jeg tenker at du bør ta opp dette med hodepinen med dem, evt fastlegen. Selv om du får i deg nok drikke, kan mye oppkast føre til elektrolyttforstyrrelser. Tannkjøttet blir gjerne mer betent når man er gravid pga hormonene. Dersom du allerede hadde en gingivitt fra før (hvis tannkjøttet ditt ofte blødde under tannpuss før du ble gravid kan det være du allerede hadde en kronisk gingivitt) vil det ofte forverre seg i svangerskapet, og løsningen på det kan være å bestille deg en tannlegetime og få en titt og evt en rens hvis du klarer det. Personlig klarte jeg ikke tannlege før jeg var i andre trimester. Anonymkode: a6ed1...cb3
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Vet ikke om det er tilfelle for deg, men selv får jeg ofte hodepine og smerter i tannkjøttet i perioder med mye stress, eventuelt lite søvn. Da sitter som oftest hodepinen i fremre del av hodet. Finnes en del info på nett som kan gi noen ideer om hva hodepinen kan komme av basert på hva slags hodepine det er og hvor i hodet den sitter. Anonymkode: f3ca9...640
Ny Bruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, jeg har hyperemisis og spyr dagen lang. Det har blitt litt bedre men nå har jeg begynt å få flere dager lange hode piner og tannkjøttet verker og dunker. Noen andre som har hatt så mye hodepine som gravid? Aldri slitt med hodepine før. Jeg får hvert fall i meg nok væske. Føler ikke Paracet fungerer. Anonymkode: 540c2...87d Du spyr dagen lang, så du ikke får i deg nok væske. Den kommer ut. Vondt i tannkjøttet er bygynnende karies/tannskade pga av spying/magesyret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå