Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger en stabil oversettelses program. 

Hva kan jeg bruke 

Xtranslate er på app. Men koster en del. Fikk inntrykk den fikk til å oversette på pc. Fordi det er synkronisert med pc og mobil. 

På edge så fungerer den på mange engelske sider å oversette, men ikke det jeg trenger å få oversatt. 

Anonymkode: 06a31...126

AnonymBruker
Skrevet

link til å treffe datanerder som kan alt om data teknologi?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er et dokument, så kan du laste opp filen på Google Translate. Så oversetter den hele dokumentet. Har brukt det mye til forskningsartikler.

Anonymkode: fd6a5...767

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det er et dokument, så kan du laste opp filen på Google Translate. Så oversetter den hele dokumentet. Har brukt det mye til forskningsartikler.

Anonymkode: fd6a5...767

ja, jeg forstår, jeg har faktisk printet ut via xtranslate som oversetter for meg. Og printer det ut i pdf fil. Men det som er så synd at jeg ikke kan få oversatt det mitt i oppgavene, og hele plattformen som jeg har det i. Jeg mener det går via edge. Jeg har da en microsoft maskin så vil tro det er naturlig å bruke via der. 

Jeg vet det fungerer, men jeg vet ikke hvor det låser seg. Jeg tror det er innlogging i plattform på telefon som bidrar på pc. Faktisk på samme plattform så oversetter den på mobiltelefon, og jeg vet ikke engang hva som bidrar. Men på pc møter jeg større utfordring.

AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker edge på stasjonær pc, da vil den ikke oversette på en plattform jeg bruker.

Med edge på motorola mobilen min så oversetter den på samme plattform. 

Jeg prøver å forstå hva som hindrer at den kan oversette fra engelsk til norsk på stasjonær pc. 

For å si det, det har fungert ved enkelte tilfeller, men jeg klarer ikke å forstå hva som er krysning i dette tilfellet og  hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville prøvd DeepL. Helt klart en av de best oversetterne for websider og uten at jeg har prøvd den, så ser jeg at de har en browser extension for Microsoft Edge, som jeg vil tro er det du er ute etter?

DeepL for Edge: communicate with the world in your browser

Anonymkode: d5d17...54f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg bruker edge på stasjonær pc, da vil den ikke oversette på en plattform jeg bruker.

Med edge på motorola mobilen min så oversetter den på samme plattform. 

Jeg prøver å forstå hva som hindrer at den kan oversette fra engelsk til norsk på stasjonær pc. 

For å si det, det har fungert ved enkelte tilfeller, men jeg klarer ikke å forstå hva som er krysning i dette tilfellet og  hvorfor. 

i seg selv har jeg verktøy i kombinasjon med pc og mobil. Men jeg kan ikke sette fingeren på hva som gjør at tekst automatisk blir oversatt i plattformen jeg snakker om. 

Ellers på engelske sider der oversetter oversetteren automatisk, og jeg får lett lest igjennom tekst på norsk. 

Forresten i mellomtiden så får jeg ikke heller mobilen til å oversette mer, isted gjorde den hele tiden, men plutselig oversetter den ikke lengre. Det synes jeg er  rart. 

Jeg benytter kun edge på mobilen, og det er et program som er festet til under adresselinjen med forespørsel om jeg vil oversette teksten til norsk. Da har fungert generelt hele tiden forut. 

Jeg ser at deepl er betalingstjeneste. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker AI til det jeg, funker enn så lenge fjell

Anonymkode: d0fd2...ef7

AnonymBruker
Skrevet

CharGPT, Grok eller Gemini er utmerket oversettere av alle mulige språk. Gratis også. 

Anonymkode: 05636...190

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Bruker AI til det jeg, funker enn så lenge fjell

Anonymkode: d0fd2...ef7

hva heter det via edge``

og hva heter det via chrome?

Jeg har brukt xtranslator appen til å få nøyaktig dokumenter oversatt til norsk. Og det har fungert veldig bra, men siden jeg skal gjøre oppgaver igjennom progrrammet så skulle jeg veldig gjerne hatt det på norsk der også, bare jeg kunne visst nøyaktig hva som gjorde at det fungerte en eller to ganger før.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

CharGPT, Grok eller Gemini er utmerket oversettere av alle mulige språk. Gratis også. 

Anonymkode: 05636...190

kan jeg få inn på edge? eller chrome?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått det til tidligere å automatisk oversette tekst inne i studiemateriellet, men nå får jeg ikke det til. Så jeg undrer veldig på hva bidro sist at det fungerte, og ikke senere. Nå er det full stopp. Hadde jeg en applikasjon som bidro til det? for jeg fikk inntrykk det skjedde via mobil. 

Og jeg jobbet via pc. 

AnonymBruker
Skrevet

egenltig er jeg imponert at jeg har fått til det jeg fikk til, men som jeg ikke makter å forstå her og nå hvordan jeg fikk det til å oversette automatisk dokument på side. 

Er navnet AI som oversetter automatisk tekst uten at jeg trenger å kopiere setning og lime annet sted?

Om jeg forstod helheten i det jeg har gjort så ville det forenklet masse.

AnonymBruker
Skrevet

Nå oversetter den igjen. Eneste jeg tolker grunnen pc og mobil tilkoblet til hverandre. Men vet ikke fra hvor i mobil den skal gjøre det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...