BareMay Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Det ser ut som det blir mer og mer akseptert med hetsing og demonisering av jøder uten at noen tar til motmæle. Jødiske institusjoner på ha vakthold. Jøder må feire sine dager på hemmelig adresse. Jødiske helsepersonell må skule sin identitet. Jøder er redde for å oppsøke helsevesenet etc. Det snakkes så varmt om ytringsfrihet, men for hvem? Skremmende utvikling.. 8 1 2
Million Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april (endret) Hæ? Hvorfor må jøder skule på sin identitet?? EDIT; glem det. Du mente SKJULE. Skjønte ikke det først. Leste litt fort. Men uansett, hvorfor må jødisk helsepersonell skjule sin identitet? Hva har skjedd med jødiske sykepleiere eller leger her i landet? Endret 22. april av Million
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Jeg leser jo ofte at jøder ikke tør å si at de er jøder lenger. Syns det er veldig trist det er jo pga konflikten på Gaza, mange som skjærer alle over en kam og tenker at alle jøder som bor i Israel er for det som skjer der, men man vet jo også at veldig mange Israelitter er sterkt imot det som skjer. Men, i dag når alt er så svart hvitt for de fleste, så skjønner jeg godt de vil gjemme seg. Anonymkode: 40d8f...ba8 3
BareMay Skrevet 22. april Forfatter #4 Skrevet 22. april Million skrev (41 minutter siden): Hæ? Hvorfor må jøder skule på sin identitet?? EDIT; glem det. Du mente SKJULE. Skjønte ikke det først. Leste litt fort. Men uansett, hvorfor må jødisk helsepersonell skjule sin identitet? Hva har skjedd med jødiske sykepleiere eller leger her i landet? 5 1
Million Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april BareMay skrev (2 minutter siden): Jeg spurte hvorfor jødisk HELSEPERSONELL (som du nevnte) måtte skjule sin identitet? Du henviser til generelt jødehat blant befolkningen, ikke hva helsepersonell er blitt utsatt for i jobben når folk oppdager at de har en jødisk lege foran seg på et norsk sykehus. Det var det jeg trodde du snakket om i alle fall, og som jeg lurte på. Han første du la ut bildesitat fra som står i noe som ser ut som arbeidsskjorte for helsepersonell, kan fint være en portør på et sykehus, og ikke en lege. Er han en lege på et norsk sykehus, får vi vel bare krysse fingrene og håpe han mistet jobben etter det stuntet der. 1
BareMay Skrevet 22. april Forfatter #6 Skrevet 22. april Million skrev (25 minutter siden): Jeg spurte hvorfor jødisk HELSEPERSONELL (som du nevnte) måtte skjule sin identitet? Du henviser til generelt jødehat blant befolkningen, ikke hva helsepersonell er blitt utsatt for i jobben når folk oppdager at de har en jødisk lege foran seg på et norsk sykehus. Det var det jeg trodde du snakket om i alle fall, og som jeg lurte på. Han første du la ut bildesitat fra som står i noe som ser ut som arbeidsskjorte for helsepersonell, kan fint være en portør på et sykehus, og ikke en lege. Er han en lege på et norsk sykehus, får vi vel bare krysse fingrene og håpe han mistet jobben etter det stuntet der. 4 1
Janik98 Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Nå er jeg veldig imot hamas og alle de som støtter free palestine. Men jøder tror jo oppriktig talt på talmudden hvor det både står at Jesus brenner i bæsj i helvete i all evighet og at alle ikke jøder skal bli jødenes Slaver når dems messias kommer. Så skjønner ikke helt empatien jødene får heller. Men at de må gå i skjul er jo ikke noe annerledes enn alle muslimene i Kina som blir sendt i konsentrasjons leir eller all kristen forfølgelsen i Midtøsten. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Hvorfor skal helsepersonell vise fram sin religion? Anonymkode: 121b9...2cf 3
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april Jeg fatter ikke og begriper hvordan et vanlig menneske kan går rundt å hate jøder. Det må være noe fundamentalt feil med slike. Anonymkode: 916d9...b55 5
BareMay Skrevet 24. april Forfatter #10 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor skal helsepersonell vise fram sin religion? Anonymkode: 121b9...2cf Forskjell på å skjule av frykt og å flushe sin identitet. Hijab er jo godkjent.. 1 1
BareMay Skrevet 24. april Forfatter #11 Skrevet 24. april Janik98 skrev (15 timer siden): Nå er jeg veldig imot hamas og alle de som støtter free palestine. Men jøder tror jo oppriktig talt på talmudden hvor det både står at Jesus brenner i bæsj i helvete i all evighet og at alle ikke jøder skal bli jødenes Slaver når dems messias kommer. Så skjønner ikke helt empatien jødene får heller. Men at de må gå i skjul er jo ikke noe annerledes enn alle muslimene i Kina som blir sendt i konsentrasjons leir eller all kristen forfølgelsen i Midtøsten. Ikke alle jøder er religiøse.. 2 1
Bacteria Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 20.26): Hvorfor skal helsepersonell vise fram sin religion? Anonymkode: 121b9...2cf Jødedommen er en etnoreligion. Det kan du google. De viser jo ikke frem sin religion i den forstand, er vel heller det at de fex ikke kan skjule navnet sitt. Hvis du heter fex «Sarah Rosenberg»… kan du fort bli utsatt for litt av hvert i offentligheten. Som for eksempel å bli avkrevd hva du mener om regjeringen i Israel, krigen osv osv. 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #13 Skrevet 28. april BareMay skrev (På 24.4.2025 den 11.40): Ikke alle jøder er religiøse.. Nei, riktig ! All religion er i grunn noe f...skap. Dette er først og fremst en konflikt mellom Netanyahu (usikker på staving) + tilhengere, og Hamas. Vanlige Jøder og Palestinere skal ikke lide eller bli mobbet pga. dette. Anonymkode: a4bd2...da3 1
NatNat Skrevet 28. april #14 Skrevet 28. april BareMay skrev (På 24.4.2025 den 11.40): Ikke alle jøder er religiøse.. Faktisk, de er mye mindre religiøs enn kristne, i hvertfall i USA.. samme i Israel : Nearly two-thirds of the Israelis polled either described themselves as not religious, or convinced atheists. Fifty-seven percent of Israelis described themselves as non-religious, while 8% said they were convinced atheists. Just 30% described themselves as religious. https://www.algemeiner.com/2015/04/21/poll-israel-is-one-of-the-worlds-least-religious-countries/ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå