Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er så klare for baby og begynne å prøve 😍🤞 Jeg fikk mensen 19.april denne måneden! Min syklus er veldig regelmessig stort sett hver mnd, og mensen kommer alltid igjen 4 uker etterpå (med litt pluss eller minus i en dag eller to før eller etter siste menstruasjon, så ikke alltid 4 uker på dagen). Når får jeg neste eggløsning da? Er det 14 dager etter første dag i siste menstruasjon? 😊 Kommer eggløsning hver mnd? Jeg har bare en eggleder, ikke to. Måtte operere den andre etter svangerskap utenfor livmor for noen år siden!

Endret av Summer00
AnonymBruker
Skrevet

Eggløsning er nesten alltid 14 dager før mensen. Ut i fra din syklus 28 dager +/- 1 til 2 dager har du sannsynligvis EL 12-16 dager etter menstruasjon. Som du ser vil avvik på opp til 2 dager enten den ene eller andre veien gjøre at man lett kan bomme på EL.  Jeg ville hatt sex minst annen hver dag fra dag 10-20.

Lykke til😊

Anonymkode: 51485...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker å teste etter eggløsning, er det ikke dyrt med strimmeltester fra babyplan. Jeg ville begynt å teste rundt dag 9-10, da bør du kunne fange det opp. Er en enkel måte å bli kjent med syklus på, spesielt når du har regelmessig syklus. Tiden fra eggløsning til neste menstruasjon er som regel ganske lik hver syklus, så har man uregelmessig syklus er det ofte tiden frem til eggløsning som varierer i lengde.

Anonymkode: 2ece9...9a4

Skrevet
Summer00 skrev (22 minutter siden):

Vi er så klare for baby og begynne å prøve 😍🤞 Jeg fikk mensen 19.april denne måneden! Min syklus er veldig regelmessig stort sett hver mnd, og mensen kommer alltid igjen 4 uker etterpå (med litt pluss eller minus i en dag eller to før eller etter siste menstruasjon, så ikke alltid 4 uker på dagen). Når får jeg neste eggløsning da? Er det 14 dager etter første dag i siste menstruasjon? 😊 Kommer eggløsning hver mnd? Jeg har bare en eggleder, ikke to. Måtte operere den andre etter svangerskap utenfor livmor for noen år siden!

Nei ikke for meg. Når jeg drev og planla barn, merket jeg meg når eggløsning fant sted ved å se på det klassiske eggløsningsslimet. Det dukket opp allerede 3-4 dager etter siste blødningsdag av mensen. Passet da på å plotte inn noe sengehygge den dagen og neste dag. Eggløsning fant altså sted allerede fire dager etter siste mensdag her. 

Det tok fem måneder å få det i boks og jeg ble gravid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Eggløsning er nesten alltid 14 dager før mensen. Ut i fra din syklus 28 dager +/- 1 til 2 dager har du sannsynligvis EL 12-16 dager etter menstruasjon. Som du ser vil avvik på opp til 2 dager enten den ene eller andre veien gjøre at man lett kan bomme på EL.  Jeg ville hatt sex minst annen hver dag fra dag 10-20.

Lykke til😊

Sier du ikke litt feil nå? Eggløsning 12-16 dager ETTER menstruasjon? Da er jo eggløsningen ferdig for lengst for de flest vel?

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (11 minutter siden):

Sier du ikke litt feil nå? Eggløsning 12-16 dager ETTER menstruasjon? Da er jo eggløsningen ferdig for lengst for de flest vel?

Etter første dag i menstruasjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...