AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:40 #1 Del Skrevet tirsdag kl 11:40 Hvis jeg bruker 1 mill på renovering/oppgradering av felles bolig, samt betaler 1 mill på felles lån, hvordan regulerer jeg så jeg får retten til pengene ved evt brudd, samt når barna mine skal ha arv? Har ingen felles barn. Anonymkode: f7cbd...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:45 #2 Del Skrevet tirsdag kl 11:45 Det må skrives i en samboerkontrakt at 1 mill + indeksregulering (1 mill av husets verdi i dag er ikke det samme som 1 mill av husets verdi om 5-1+ år) av salg er ditt. Evt tinglyse en ny eierbrøk. Anonymkode: a5d96...c26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:05 #3 Del Skrevet tirsdag kl 12:05 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det må skrives i en samboerkontrakt at 1 mill + indeksregulering (1 mill av husets verdi i dag er ikke det samme som 1 mill av husets verdi om 5-1+ år) av salg er ditt. Evt tinglyse en ny eierbrøk. Anonymkode: a5d96...c26 Selv om jeg legger inn 2 millioner til sammen? Er det kun det jeg betaler ned av boliglån jeg kan sikre meg/mine barn videre? Nesten så jeg burde betale ned 2 mill av lånet da, og så kan vi ta opp 1 mill felles til oppussingen? ts Anonymkode: f7cbd...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:12 #4 Del Skrevet tirsdag kl 12:12 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selv om jeg legger inn 2 millioner til sammen? Er det kun det jeg betaler ned av boliglån jeg kan sikre meg/mine barn videre? Nesten så jeg burde betale ned 2 mill av lånet da, og så kan vi ta opp 1 mill felles til oppussingen? ts Anonymkode: f7cbd...39b Det er jo en mulighet. Anonymkode: e9541...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet tirsdag kl 12:13 #5 Del Skrevet tirsdag kl 12:13 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selv om jeg legger inn 2 millioner til sammen? Er det kun det jeg betaler ned av boliglån jeg kan sikre meg/mine barn videre? Nesten så jeg burde betale ned 2 mill av lånet da, og så kan vi ta opp 1 mill felles til oppussingen? ts Anonymkode: f7cbd...39b Ja det høres smartere ut, men uansett kan dere løse dette med å skrive kontrakt på hva du legger inn fra arv, som skal skjevdeles ved eventuelt brudd. Jeg hadde nok uansett heller betalt ned lånet i en stor og hel sum, for å sørge for at dette var enkelt sporbart i tillegg til kontrakt, så det var sikret best mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå