Gå til innhold

Spiste utrolig mye snop og usunn mat i påsken...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og gikk opp 3 kg på 10 dager. Litt krisestemning. Så tok jeg en fastedag i går, og i dag har jeg gått ned 2 kg! Så dere som blir stressa av vektoppgang på få dager, det er stort sett bare vann! Det var deilig med den fastedagen, anbefales! 

Anonymkode: f0039...643

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, vi er mange som gjorde det.

Også er det flere som ikke kan faste av mange årsaker. 

Jeg faster 48 timer, så fasting i dag og, tross vanlig hverdag. 

Anonymkode: 5e0f8...f67

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og gikk opp 3 kg på 10 dager. Litt krisestemning. Så tok jeg en fastedag i går, og i dag har jeg gått ned 2 kg! Så dere som blir stressa av vektoppgang på få dager, det er stort sett bare vann! Det var deilig med den fastedagen, anbefales! 

Jepp, er stort sett bare vann. Sukker og salt binder vann til kroppen. 

Hvis du skulle gått opp 3 kg måtte du hatt et kalorioverskudd på ca 21000.

Merker det selv i jula og påsken, men det forsvinner av seg selv etterpå, litt saktere uten fasting så klart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også spist mye junk i påsken. Har ikke veid meg enda, vil ikke gjøre det nå pga all vannvekten.

Så nå er jeg tilbake til 16:8-faste som vanlig og veier meg på fredag. Stresser ikke noe mer med det.

Anonymkode: f5e80...317

Skrevet

Den gode nyheten er at nå er hverdagen tilbake, og hvis du fortsetter der du slapp, er ikke dette noen stor sak. I verste fall en liten hump på veien, i beste fall noe du kan lære av så du kan forberede deg bedre til neste utfordrende periode/situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg faster ikke, men i dag i butikken fylte jeg handlekurven(og middagsbordet) med grønnsaker og var tilbake til hverdagsmiddag. Det gjorde godt.

Anonymkode: 78d88...a1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt mer positiv (og realistisk) lesing dette her enn i bunadstråden hvor alle sier at 2kg opp i påsken er 2kg uansett og at man ikke mister det lett😅

Anonymkode: 7c8d9...a42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (På 22.4.2025 den 12.16):

Jepp, er stort sett bare vann. Sukker og salt binder vann til kroppen. 

Hvis du skulle gått opp 3 kg måtte du hatt et kalorioverskudd på ca 21000.

Merker det selv i jula og påsken, men det forsvinner av seg selv etterpå, litt saktere uten fasting så klart. 

Mer enn det, kroppen tar ikke opp alle kaloriene en spiser.

Anonymkode: d0a9d...b9e

Skrevet

Etter påska sa vekta at jeg hadde lagt på meg, men etter 3 dager med å spise normal kost og skippe noen måltider gikk den tilbake til normalen. Og da var det ikke fett kroppen min kvittet seg med. Ansiktet blir ikke slankere så fort, og vekta går ikke nedover så hurtig hvis det er saken. Jeg hadde bare sjokkert kroppen min litt med for mye salt, karbohydrater og vin. Jeg var bare hoven. Kontrasten kjennes veldig stor ut hvis du til vanlig lever et aktivt liv og spiser sunn kost. 

Kutt ut veldig saltholdig mat noen dager, spis mye fiber, minimer karbohydrater. Er du helt desperat kan du løpe deg svett på mølla noen dager på rad å faste på kvelden. 

Vekta varierer ettersom hvor du er i syklusen også, ikke stress :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...