Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei! 

Mannen min jobber turnus, fire dager på og syv dager av. Han jobber i bolig med psykisk utviklingshemmede, der man er to på en. Til nå har han jobbet med en annen mann og alt har vært fint. Men nå ble det endring, så han skal jobbe med en dame. De skal bo og gjøre alt sammen i fire døgn. Og det kjenner jeg stikker i meg. Tipper mange vil synes jeg er smålig og "syklig sjalu", men jeg liker det ikke i det hele tatt! De kommer til å tilbringe mer tid sammen enn jeg og han, da jeg er på jobb når han er hjemme, samt at vi ikke alltid er sammen når vi har fri. Det at en annen kvinne skal leve med mannen min mer enn meg og dermed bli så godt kjent, synes jeg er skikkelig ubehagelig og vondt. Mange tenker sikkert at de er på jobb, osv, så det går fint. De er på jobb, men der har de en leilighet der de bor som er bare dems, ikke bruker sin. Brukeren trenger de ikke hele tiden, derfor er det mye dødtid i denne leiligheten. 

Det har egentlig ikke så mye å si hvem denne damen er, om hun er pen, stygg, singel, gift, rar, morsom eller hva enn hun er. Jeg kjenner at jeg ikke klarer tanken på å "dele" min mann på denne måten. Mest sannsynlig blir de gode venner da de tilbringer så mye tid sammen, slik som han ble med mannen han jobbet med. En person man deler hverdag med, samt tanker, osv. Det blir fort intimt og kan jo lede til mer. Mannen er jo bare et menneske og jeg vet at mennesker blir fristet, sammen hvor fint eller ikke fint han har det hjemme med meg.  

Bare så det er sagt, har ingenting imot at mannen har venninner og sånt, men skulle han ha bodd med venninnen i flere døgn så hadde jeg ikke godtatt det heller.

Synes dere at jeg er helt gal eller forstår dere? Jeg kommer aldri til å be mannen min slutte i jobben sin. Men jeg kan ikke leve med at det er sånn, så da må jeg heller gå selv. For å ha vondt i magen hver gang han er på jobb funker ikke, og det hjelper faktisk ikke om han prøver å berolige meg. Det handler ikke bare om sex og utroskap, det dreier seg minst like mye om at han kommer til å ha en "jobbkone" som han deler de samme tingene med som meg, kanskje mer, who knows(?), og det godtar jeg bare ikke.. 

Anonymkode: 1c8fd...4bb

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel bare å gå fra han...? Eller kanskje helst vokse opp og legge fra deg slike barnslige tanker. Er dere i et trygt og godt forhold skal virkelig ikke dette ha noe som helst å si. Dette er en kollega. Det er ikke sikkert de engang vil komme godt overens. Og om de likevel gjør det, så må du faktisk tålerere at mannen din snakker med og har sosial omgang med andre.

Anonymkode: 6b0b8...185

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet ulike turnusordninger i 26 år nå. Alt fra vanlig rotasjon til medlever sammen med en kollega av motsatt kjønn.

Jeg har også i flere år jobbbet såkalt 2-1 (2 til 1) bemanning der jeg jobbet alene med en annen ansatt hele dagen.

Oftest var kollegaen min en kvinne. 

For min del er dette fullstendig uproblematisk. Det har ikke utgjort noe som helst forskjell fra om den jeg jobbet med var en annen mann. Min partner igjennom alle disse årene har ikke hatt en, eneste grunn til å uroe seg eller tenke de tankene du gjør. 

Anonymkode: 68308...51d

• Liker 10
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg forstår deg ikke, dette er jobb og ikke en situasjon han setter seg frivillig i. Om det skulle oppstå følelser mellom dem, skjer dette uavhengig om de jobber litt eller mye sammen. Det går ikke an å gå rundt og være redd for sånt. Skjer det, så skjer det. Med denne kollegaen eller en hvilken som helst annen kvinne som streifer hans vei.

Anonymkode: 6f557...8be

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Oi.. hva skal jeg si jeg som jobber turnus med bare menn ? 🤔 Jeg hadde blitt temmelig forarget hvis mannen begynte å beskylde meg for utroskap og flørting. 
Mine kolleger er jo som mine brødre, ferdig snakket. 
Du må jobbe med din egen selvfølelse og trygghet ellers går dine forhold på dunken 

Anonymkode: cc58d...2d4

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er jo vitenskapelig bevist at folk med større mulighet til å være utro, er nettopp mer utro enn andre i befolkningen. 

Folk kan mene hve de vil, men å bo sammen mange døgn i strekk som ts beskriver, det er noe helt annet enn ''vanlige'' kollegaer. Kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 2c775...45d

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Man er nesten alltid mer sammen med kollegaer (dessverre).

Så synes det er skikkelig irriterende med sosiale sammenkomster på jobb, som ikke inkluderer partnere.

Anonymkode: 015a1...242

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som eneste dame i en avdeling med bare menn, jobben innebærer reising over hele verden, jeg kunne aldri hatt det sånn at mannen min ikke aksepterte at jeg hadde kollegaene rundt meg, det er et 100% platonisk forhold som kollegaer. Dette må du faktisk bare tåle. 

Anonymkode: f17c5...afa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt! Hadde nok satt ned foten der.

Anonymkode: d43f9...b9d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tipper mange vil synes jeg er smålig og "syklig sjalu", men jeg liker det ikke i det hele tatt!

Helt rett.
Tror 90% vil synes du er sykelig sjalu.

Det er jobb.

Han kan like godt være utro med en mannlig kollega som en dame.

Her er det 2 valg.
Enten må du gå i deg selv og lære deg å stole på partneren din.
Eller så må du bare gå.
Det gjør bare ting verre om du tviholder på forholdet med disse holdningene.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må jobbe med din egen selvfølelse og trygghet ellers går dine forhold på dunken

Dette !

Det er jo mange steder med turnus der det er kjønnsblanding, og de bor borte.  Offshore , hurtigruta og andre båter osv. osv ......      De er som oftest på jobbperioder mye lenger enn 4 dager.  Jobb med deg selv, det er der problemet ligger.

Anonymkode: caa12...589

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke problemer med å forstå at tanken/følelsen dukker opp. Men den burde vært bearbeidet og ikke ta så mye plass som den gjør.

At du vurderer å gå fra en mann som ikke har gjort noe galt og det ellers er et godt samliv med, synes jeg er smått galskap. En ting er hvis du hadde hatt problemer med turnus. Det er mange som ikke klarer å leve med slikt avstandsforhold enten det er nordsjø, pendlere eller medleverturnus. Men det er jo ikke turnuslivet du ikke liker, for det gikk helt fint med mann (som han også kunne vært utro med altså…). Og da er det reinspikka sjalusi som du burde bearbeide. Eller kanskje han har det bedre med noen andre?

Joda, han har en økt mulighet for å være utro som mange andre ikke har. Men synes du stoler veldig lite på partner her.

Anonymkode: 71e4b...238

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen min har jobbet offshore. Det jobber og bor man tett på hverandre. Mannen min jobber fremdeles sånn. Han er sammen med kollegene sine 24/7. De bor sammen, spiser sammen og jobber sammen. Noen av disse er damer. Dette er 100% uproblematisk for begge. 

Anonymkode: 6c724...383

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår deg godt! Hadde nok satt ned foten der.

Anonymkode: d43f9...b9d

SAtt ned foten? Nekte ham å jobbe? Herregud, det er veldig mange som jobber i yrker som går i turnus med motsatt kjønn. De kan ikke være i forhold de da?

Setter hun ned foten, som du sier, er nok veien ikke lang for brudd uansett. Ingen liker at samboer ikke stoler på en, eller setter rammer for hvor og hvem man kan jobbe med.

Anonymkode: a25bc...5c4

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, TS, og jeg hadde nok tenkt det samme som deg.

Slik jeg ser det handler det ikke bare om sjalusi på om de evt har eller får romantiske følelser for hverandre, men en slags lengsel etter tid med han, som en annen dame får. Hun får sitte sammen med han på kvelden og se på TV. Hun får lage mat sammen med han, osv. 

Det er nok på sin plass med en samtale med din mann. Jeg ville ikke gått fra han om alt var bra ellers, men heller sett om det var en måte dere kunne løst dette på slik at det var levelig for dere begge.

Kanskje bør han finne en annen jobb? Det skal jo fungere for begge. 

Anonymkode: 266b2...356

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Synes dere at jeg er helt gal eller forstår dere?

Jeg synes du er "helt gal". 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Både jeg og mannen min har jobbet offshore. Det jobber og bor man tett på hverandre. Mannen min jobber fremdeles sånn. Han er sammen med kollegene sine 24/7. De bor sammen, spiser sammen og jobber sammen. Noen av disse er damer. Dette er 100% uproblematisk for begge. 

Dette vet du ikke stemmer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det som ikke stemmer her?
At det jobber både men og kvinner offshore?
At hun og mannen har jobbet offshore?
eller at det er uproblematisk for dem begge at det er slik?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er 100% uproblematisk for min mann? Jeg jobber med 90% menn. Jeg reiser offshore sporadisk. Jeg går på fester med mine kolleger og jeg drar på hytteturer med de. Jeg snakker så klart men min mann underveis og han er fri til å si sin mening dersom noe jeg gjør plager ham. 

Jeg kjenner ikke min manns kolleger, men de har vært på overnatting hos oss hvis de har vært på besøk i byen vi bor i. Det er veldig hyggelig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i et mannsdominert yrke (finans), med mange reisedøgn, ofte ut og spise. Mannen jobber turnus, med mange kvinner. 

Har vært uproblematisk i 20 år nå. Aldri vært noe tull.

Har ei venninne som ble forlatt for en annen - det var en annen mann. 

Anonymkode: 0c3e5...32e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...