Gå til innhold

Selvbetjening og ansatte som følger med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fy flate så slitsomt! Ansatte som står å puster en i nakken når man scanner inn varene.. Var innom Coop på Horisont senter her i bergen og her er de totalt nazi når det gjelder å sverme rundt kundene og følger med som hauker. Flere som opplever dette? Skjønner helt ærlig ikke vitsen med selvbetjening når de ansatte likevell bare står der og ikke gjør noe spesielt? Vi gjør jo jobben for dem sånn egentlig. Eneste forskjellen er at de får betalt for det og ikke vi, som egentlig gjør jobben for dem. Makan til grådighet. Trist hvordan samfunnet vårt utvikler seg!

Anonymkode: 34fe6...7cf

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bruker du selvbetjeningen om det er så fælt?
Er det ikke bare å gå i kassa og la dem gjøre jobben?

Det er frivillig å bruke selvbetjening i butikkene.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Slarti skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig kan jeg det. Men det er bare hele opplegget jeg blir så fascinert av. Selvbetjening skal jo liksom føre til at det blir mindre styr, både for kunder og ansatte. Men det blir jo ikke mindre styr når de står over deg 100% av tiden og skal skjekke hva kundene holder på med, og at det blir kontroll av varer 9 av 10 ganger man handler der..

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg handler også der ukentlig. Har ikke opplevd det samme. 

Har bare blitt tatt ut i kontroll en gang på alle årene de har hatt selvbetjening. Da handlet jeg en mengde slike plastkasser. De kastet likevel bare et raskt blitt på vogna, og kvitterte ut. 

Anonymkode: 0a2c6...9de

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvbetjening skal strengt tatt føre til effektivitet og dermed økonomiske innsparinger for butikken, men siden noen utnytter systemet må man ha folk til å våke over for å hindre svinn.

Anonymkode: 0ce5b...d28

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste minuset med selvbetjening her i min nærbutikk er at det må komme en ansatt å godkjenne alkoholkjøp. Hadde det "fulgt med som hauker" så hadde det problemet vært løst.

Dette høres jo bare fantastisk ut!

Hilsen selvbetjenings-elsker.

Anonymkode: 51412...9e8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig kan jeg det. Men det er bare hele opplegget jeg blir så fascinert av. Selvbetjening skal jo liksom føre til at det blir mindre styr, både for kunder og ansatte. Men det blir jo ikke mindre styr når de står over deg 100% av tiden og skal skjekke hva kundene holder på med, og at det blir kontroll av varer 9 av 10 ganger man handler der..

Ts

Du får slutte stjele med deg varer da, om du synes dette er et problem. 

Anonymkode: 77185...3cd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er fantastisk når de har en ansatt i det selvbetjente området. Da går kontroll, aldersbestemte varer og ting med feil strekkode som en lek. Går aller helst i butikker hvor jeg vet de har noen som står og følger med. 

Anonymkode: aadb1...e3a

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det eneste minuset med selvbetjening her i min nærbutikk er at det må komme en ansatt å godkjenne alkoholkjøp. Hadde det "fulgt med som hauker" så hadde det problemet vært løst.

Samme her. Foretrekker når de er litt tett på. Men opplever ofte som du skriver at man blir stående der i en evighet om man først trenger assistanse. 

Anonymkode: 0a2c6...9de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg aldri opplevd. Har handlet i selvbetjening i forskjellige butikker 2-5 ganger i uka i mange år.

Anonymkode: d2f61...845

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke problemet. Det er som tollere, ikke et problem at de følger med på folk som stjeler eller smugler. Har man ingenting å skjule gjør det ingenting. 

Bruk vanlige kasser hvis det er så fælt for deg 

Anonymkode: 82fdf...523

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Slarti skrev (29 minutter siden):

De er jo nesten aldri i den føkkings kassa. Mindre og mindre. 

Jeg har gått fra å synes selvbetjening er greit til å mislike det mer og mer. 

Anonymkode: d82b5...1c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke opplevd det. Men de følger nok med på flere, og er slik sett ressurssparende. 

Anonymkode: bf5c5...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det at alkoholkjøp må godkjennes, er vel noe som er lagt inn i kassa siden det er aldersgrense på den? På samme måte som de ikke får scannet alkohol i betjente kasser etter at alkoholsalget har stengt..

Anonymkode: e2979...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fy flate så slitsomt! Ansatte som står å puster en i nakken når man scanner inn varene.. Var innom Coop på Horisont senter her i bergen og her er de totalt nazi når det gjelder å sverme rundt kundene og følger med som hauker. Flere som opplever dette? Skjønner helt ærlig ikke vitsen med selvbetjening når de ansatte likevell bare står der og ikke gjør noe spesielt? Vi gjør jo jobben for dem sånn egentlig. Eneste forskjellen er at de får betalt for det og ikke vi, som egentlig gjør jobben for dem. Makan til grådighet. Trist hvordan samfunnet vårt utvikler seg!

Da får du velge en annen butikk da, eller gå i betjent kasse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lettere å bruke kassa

Anonymkode: 2b11c...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Synes det er fantastisk når de har en ansatt i det selvbetjente området. Da går kontroll, aldersbestemte varer og ting med feil strekkode som en lek. Går aller helst i butikker hvor jeg vet de har noen som står og følger med. 

Nettopp 👍

Anonymkode: c2f2b...cc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

i så fall liker jeg at de står foran, slik at man kan se dem. ikke når de står bak. 

sånn sett hadde de sluppet at man hadde måttet skanne for å komme seg ut i tillegg ... 

Anonymkode: 7c5a5...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig i dette. De største Menyene her i området har alltid noen som står og følger med de selvbetjente kassene. Gjør alt smidigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkefru skrev (20 minutter siden):

Enig i dette. De største Menyene her i området har alltid noen som står og følger med de selvbetjente kassene. Gjør alt smidigere!

Samme her. Det står en ansatt ved inngangen til selvbetjeningskassene og vedkommende er raskt på pletten hvis noen har behov for assistanse.

Det er rart hvor forskjellige vi mennesker er, noen opplever det som unødvendig kontroll, andre som lett tilgjengelig service. Jeg oppfatter det som det sistnevnte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...